Inlägg från: Madicken01 |Visa alla inlägg
  • Madicken01

BF september 2015!

BabyJia skrev 2015-01-13 11:18:52 följande:

Ville bara kika in och berätta att jag lämnar nu tråden.

Har fått konstaterat att jag har fått MA och att jag är i v 8. Ett liten en utan hjärtaktivitet:-/

Känner mig ok för detta, är glad att det inte va utomkveds. Ska få ut graviditeten på medicinsk hjälp, då jag vill få bort detta fort.

Vi kommer göra ett nytt försök efter nästa mens, så förhoppningsvis kan jag återkomma snart igen.

Lycka till med er andra:)

Beklagar verkligen och önskar lycka till!!
  • Madicken01
    idorina skrev 2015-01-13 20:43:38 följande:

Jag är i v 6, 5+4. Jag jobbar på Big boy så det finns inte så mkt tid till att sitta annat än på lunchen som är 30 minuter..

Jobbigt för dig! Hoppas blödningarna avtar. Vet inte om det gör dig lugnare men hur länge du än står eller går under en dag så kan det inte framkalla ett missfall.

Kram på dig!
  • Madicken01
    Zmarchie skrev 2015-01-14 07:49:16 följande:

Idag ska jag göra vul, inte för att jag blödigt något utan bara för att jag är orolig och nervös då jag fått mf med tidigare graviditet.

Allt känns bra men så sjukt nervös just nu, hoppas att jag får se hjärtat slå...

Skönt att få göra UL! Lycka till :)
  • Madicken01
    Cessely skrev 2015-01-14 10:00:54 följande:

Oftast försvinner symtomen efter man fått missfall och inte före ett ev missfall. Fick med grymt ont i magen en gång i tidig vecka då jag väntade nr 2. Blödde inte men trodde ändå de va kört. Men de va ingen fara. Läkaren förklarade det med att det är mycket som påverkas där inne av hormoner osv så oftast kan de va tarmarna som spökar o ger smärtor..bla med ligament som töjs osv. Men går de inte över så ring o kolla.

Vill inte alls skapa mer oro för någon men vill bara tillägga att symtomen kan försvinna innan ett missfall, det ena är inte vanligare än det andra.

För min del försvann symtomen ett par veckor innan kroppen "påbörjade" missfallet.
  • Madicken01
    Millis89 skrev 2015-01-14 10:29:56 följande:

Väntar mitt första barn den 22 september om allt går som det skall :) 

Grattis :)
  • Madicken01
    Zmarchie skrev 2015-01-14 13:34:09 följande:

Fick inte se något tickande hjärta men det satt på rätt ställe, och jag ska tillbaka om 2 veckor.

Trodde att jag skulle kunna se det idag, är i v.7(6+5) men gynekologen sa något om att man får dra bort 2 veckor. Är det för att man börjar räkna från sista mensens första dag?

Konstigt? Utvecklade hon inte? Skönt att du fick en ny tid, hoppas ni får se ett hjärta då!
  • Madicken01
    Hallonstjärt skrev 2015-01-15 09:40:41 följande:

Hej, hoppar in här! Har BF 20 sept med andra barnet. Har haft tre (ev 2) missfall det senaste året och hoppas på ett mirakel nu.

Har en dotter född juni-11. Är snart 36 år och mitt landsting erbjuder KUB om man är minst 35 när man blev gravid. Borde jag ringa BM redan nu? När kan KUB göras och är det bara som ett UL? *helt nybörjare på detta*

Grattis! :)

Kub består av provtagning och några veckor senare UL. Det är viktigt i vilka veckor provtagningen respektive UL görs. Kan inte veckorna exakt men provtagningen skall göras typ någon gång mellan v.10 och v.11. UL typ v.12 och v.13. Som sagt, exakt i vilka veckor det skall göras vet jag inte säkert men på ett ungefär.

Lycka till!
  • Madicken01
    Marian03 skrev 2015-01-15 11:09:22 följande:

Hej! Hoppar in här hos er om jag får :)

vi fick plus igår efter ett och ett halv års väntande, känns nästan overkligt.

Jag är i vecka 5 (4+4) och (enligt en massa olika appar) bf är 19-20 september. Ska man ringa mvc och berätta att man är gravid?

Jag är 27 år, min sambo är 33 och detta är vårt första barn.. :) nu är det så mycket tankar i huvudet så de får knappt plats haha..

Mest handlar det nu om vad man ska ändra i livet, tränar mycket på gym osv, får nog skaffa en gravid-pt eller nåt hihi ;) läste nånstans att man inte får äta fiskleverolja men att man kan äta omega 3. Det är väl samma sak? Nån som vet?

Stort grattis till pluset :)

Mvc kan du ringa när du vill. En del ringer tidigt för att kunna välja en tid som passar bra, andra har mindre bråttom.

Vet inte säkert hur det är med gym men de flesta träningsformer fungerar ju bra att fortsätta med om kroppen är van vid det.

Men det är ju verkligen upp till var och en. Själv har jag, som alltid tränat, blivit jätte osäker och känner att jag inte kan njuta av min löpning längre då jag bara oroar mig. Så jag kör promenader och simning. Saknar min löpning och blir trött på mig själv som tramsar ;)
  • Madicken01
    89an skrev 2015-01-15 11:43:05 följande:

Angående MVC. Sen beror det ju på var du bor också och hur högt tryck där är på MVC. Där jag bor är det ganska högt tryck och första tiden de hade var den 5 februari. Ringde ganska tidigt och kommer vara i v 9 när jag skriver in mig (om allt går vägen tills dess, peppar peppar) och det känns som ganska lagom. Men hade jag väntat med att ringa hade jag antagligen fått tid betydligt senare.

Angående träning läste jag någonstans att det kunde vara bra att lätta på vikterna lite och hellre köra fler gånger. Men är verkligen inget träningsproffs, så vet inte vad som gäller egentligen. Men tror inte det ska vara någon större fara att fortsätta ungefär som vanligt så länge man inte håller på med kickboxning eller något sånt :)

Ja precis, bra att du skrev det där ang vart man bor, det spelar ju oxå in :)
  • Madicken01
    Fjällunge skrev 2015-01-15 13:02:33 följande:

Hej! Hoppar in här jag med. Väntar mitt tredje barn runt den 20/9. Har inga symtom än så länge så är rätt orolig för mf. Känns helt overkligt att vara gravid men vi är väldigt glada :)

Grattis :)

Ja den där förbaskade oron!! Om man slapp den och enbart kunde glädjas och längta :)

Välkommen till gruppen! Jag väntar också mitt tredje, hur gamla är dina barn?
Svar på tråden BF september 2015!