Marian03 skrev 2015-01-15 11:09:22 följande:
Hej! Hoppar in här hos er om jag får :)
vi fick plus igår efter ett och ett halv års väntande, känns nästan overkligt.
Jag är i vecka 5 (4+4) och (enligt en massa olika appar) bf är 19-20 september. Ska man ringa mvc och berätta att man är gravid?
Jag är 27 år, min sambo är 33 och detta är vårt första barn.. :) nu är det så mycket tankar i huvudet så de får knappt plats haha..
Mest handlar det nu om vad man ska ändra i livet, tränar mycket på gym osv, får nog skaffa en gravid-pt eller nåt hihi ;) läste nånstans att man inte får äta fiskleverolja men att man kan äta omega 3. Det är väl samma sak? Nån som vet?
Stort grattis till pluset :)
Mvc kan du ringa när du vill. En del ringer tidigt för att kunna välja en tid som passar bra, andra har mindre bråttom.
Vet inte säkert hur det är med gym men de flesta träningsformer fungerar ju bra att fortsätta med om kroppen är van vid det.
Men det är ju verkligen upp till var och en. Själv har jag, som alltid tränat, blivit jätte osäker och känner att jag inte kan njuta av min löpning längre då jag bara oroar mig. Så jag kör promenader och simning. Saknar min löpning och blir trött på mig själv som tramsar ;)