Inlägg från: snusmumriken |Visa alla inlägg
  • snusmumriken

BF september 2015!

Madicken01 skrev 2015-01-05 08:07:33 följande:

Börjar mer och mer mista hoppet, tvivlar på att det blir någon septemberbebis :(

Blödde ingenting under dagen igår och jag var så glad men då jag skulle lägga mig sent igår kväll var det lite ljusrosa på pappret igen. Nu på morgonen var det lite mer och något rödare när jag torkade mig.

Har inte ont men det kommer väl eller så kanske man inte får ont vid mf så här tidigt?

Ställer in mig på mitt andra mf! Besvikelsen är så stor!

Jag skriver som någon annan att det inte behöver vara embryot som blöder, men förstår din oro. Hoppas att du får kolla upp det snart och att allt ser bra ut!
  • snusmumriken

Jag är så fruktansvärt hungrig, jämt! Åt middag igår men satt ändå med en tallrik havregrynsgröt typ 2 timmar senare. Hungern kommer som ett blixtnedslag och bränner sönder magen, jag bara måste äta för att inte börja skaka. Är ni likadana?

Första graviditeten gick jag upp 3 kg, andra ingenting. Denna kommer sluta på +20 om jag fortsätter såhär, haha!

• snusmumriken
    Lissing skrev 2015-01-05 14:39:00 följande:

Ska också göra ett bekräftelsetest.

Fick "Gravid 1-2" den 31/12. Hade ÄL 21/12, så det var ÄL+10.

Vad borde jag få nu? 15 dagar sedan ÄL. 2 veckor och 1 dag. Borde väl få "Gravid 2-3" nu? Gravid 3+ borde ju inte funka förrän tidigast på söndag...

Siffrorna avser hur många veckor det gått sen äl, så 2-3 borde det stå nu :)

Grattis alla nya!
  • snusmumriken
    Majrovan86 skrev 2015-01-06 10:29:49 följande:

Hej tjejer! Är lite orolig... har samma liknande mensvärkskänsla som jag brukar ha när jag ska ha mens.. :/ Är livrädd att mensen kommer. Tänk om det var falska plus :( Får köpa test sen ... vågar knappt!! Så här såg testen ut innan 5 minuter hade gått... tog två med ca 10-15 minuters mellanrum..

Det är vanligt med mensvärk :)
  • snusmumriken
    eriwag skrev 2015-01-07 07:41:43 följande:

Jag ringde idag. Dom ringer upp klockan tio. Dom flesta brukar vilja att man ringer så snart man plussat :)

Varför vill dom det? Jag hade tänkt vänta någon månad till, är i v. 7 nu.. Är iofs RH negativ, men har för mig att de börjar kolla upp det runt halva graviditeten(?).
  • snusmumriken
    Pyrola skrev 2015-01-07 09:03:17 följande:

Här där jag bor vill de gärna veta så snart det går eftersom alla oavsett ålder erbjuds KUB i v 11-13 och för att de ska hinna med alla behöver de veta hur många som faktiskt är på gång. Sen får en RUL också i v 18-20.

Aha, vilken del av landet bor du? Hade gärna gjort kub-test om jag fick möjligheten, men tror inte jag får det här (västra Götaland). Är 33 år kan tilläggas, har inte fått göra något extra test de andra två graviditeterna. Kanske ska ringa snart ändå, har fått ett par missfall och det var riktigt tungt att ringa för att säga att jag inte behövde inskrivning längre så därför tänkte jag vänta..
  • snusmumriken
    BabyJia skrev 2015-01-07 08:41:55 följande:
    Det har jag också funderat över. Om det finns någon hemlig fb grupp:)
    Den måste verkligen vara superhemlig om jag ska våga mig in där redan nu :)
  • snusmumriken
    eriwag skrev 2015-01-07 09:17:40 följande:

Varför vänta? Man brukar få komma runt v åtta för hälsosamtal och runt v 10 för inskrivning, provtagningar mm.

Om man har ett hum om vem man vill ha som bm (som jag har) så vill jag försöka få henne och ringa i tid :)

Hälsosamtalet behöver jag inte, hade det med första barnet och det var inte så givande så det skippade jag med andra. Tror jag skrev in mig i v. 12 eller något sådant sist. Jag kommer säkerligen få samma bm som de andra två gångerna, men jag känner till båda så det kvittar :) Har som sagt ett par missfall i bagaget så vill inte ringa in och avboka inskrivningen om det inte skulle gå bra, men ringer nog snart och kollar med dom!
  • snusmumriken

Jag fick en halvtimma över idag och la mig för att vila, just när jag hade somnat knackade det på dörren *grr* Är så trött, känns som att jag går i sömnen hela dagarna. Nu är båda barnen hemma och det är full rulle till klockan 20 ikväll :)

• snusmumriken
    melodie skrev 2015-01-07 17:27:54 följande:

Oj oj.. ibland undrar man hur man tänkte med syskon när sonen på 3 år är så trotsig så man själv nästan vill lägga sig på golvet i ren protest och skrika samtidigt som han gör det! Haha..men det hinner väl lugna ner sig något tills bebis är född............ (intalar mig det iallafall ;))

Hehe, här hemma är 2,5- åringens trots en piss i havet i jämförelse med 4,5- åringens ;)
Svar på tråden BF september 2015!