Inlägg från: Hemlighetenshemlis |Visa alla inlägg
  • Hemlighetenshemlis

BF september 2015!

Febern går ner med paracetamol. Men hade typ 39 i feber inatt. Hon jag pratade med på 1177 tyckte att jag kunde åka in till jourcentralen för bedömning men jag har inte varit än. Vet inte vad de kan göra mer än vad jag gör hemma.

• Hemlighetenshemlis

Vätska får jag i mig ordentligt av. Febern går som sagt ner med paracetamol. Jag avvaktar och så får jag väl se hur det känns imorgon helt enkelt. Försöker att inte oroa mig så mycket

• Hemlighetenshemlis

Jag har ingen aning om hur länge jag blir hemma med de små. Känns svårt att planera det såhär innan de kommit också. Men jag antar att jag bara får skriva ett datum dit på blanketten som jobbet ska ha

• Hemlighetenshemlis

Här rullar allt på. Har fått gå ner i arbetstid så nu jobbar jag 2 timmar per dag. Börjar få ordentliga besvär av fogarna. Känns helt värdelöst att inte orka nästan nånting. Var på koll hos barnmorskan idag. Allt såg bra ut och deras hjärtan slog så fint så :) Hade bra järnvärde också så jag behöver inte börja med järntillskott än :)

• Hemlighetenshemlis

lördagsgodis: Får väl se hur länge det går att jobba. Har ont och ibland svårt att gå/röra mig trots att jag bara jobbar 2 timmar per dag. Det känns att det börjar bli tungt nu

• Hemlighetenshemlis

Pratade med min bm idag. Berättade att jag får som mensvärksliknande ont som kommer och går. Hon tyckte inte det lät sådär jättebra. Tyvärr har de ingen läkartid förrän på tisdag men hon sa att jag ska vara hemma och ta det lugnt ändå. Vill inte föda redan! Nästa vecka är det dags för tillväxtultraljud. Spännande och skrämmande!

• Hemlighetenshemlis

Rost: Vet inte kön :) Enligt ultraljud så räknas de som tvåäggstvillingar men kan ändå vara enäggs :) Det har tydligen att göra med när ägget delade sig. Ska bli spännande att se vilka som gömmer sig därinne

• Hemlighetenshemlis

Jag vilar mest hela dagarna nu! Börjar vara riktigt tungt och det är nog inte så konstigt med tanke på att det är cirka 3,7 kg bebis i magen (plus då vad moderkakor och vattnet väger) Var på tillväxtkontroll igår och de växer som de ska i alla fall.

• Hemlighetenshemlis

Min nattsömn är helt värdelös. Sover 1-2 timmar sen vaknar jag och måste gå på toa. Blir helt överlycklig om jag lyckas sova 3 timmar utan att vakna :)

• Hemlighetenshemlis

Jag är så redo att föda nu! Trodde aldrig att de små liven skulle stanna inne så här länge! (37+1 idag!!) Så galet tungt nu. Ny kontroll imorgon igen. Hoppas verkligen att förlossningen startar snart.

• Hemlighetenshemlis

I torsdags föddes äntligen tvillingpojkarna! Blev snitt då min kropp inte reagerade på att bli igångsatt. Är kvar på BB då en av dem är lite gul plus att de gått ner lite för mycket i vikt.

Svar på tråden BF september 2015!