Inlägg från: snusmumriken |Visa alla inlägg
  • snusmumriken

BF september 2015!

Mamma2014 skrev 2014-12-29 10:15:02 följande:

Hej! 

Emma heter jag och är 27 år och har precis plussat =) 2-3 på clearblues test idag så jag gissar på att jag är i vecka 5 4+0. Jag kan inte veta exakt för jag kan inte räkna från senaste mens då jag haft väldigt oregelbunden mens och långa cykler sedan jag födde min dotter. Ska vänta ett par veckor och sen boka tid till mvc så får de boka tidigt ultraljud för att se hur långt gången jag är. Hoppas bebis stannar i magen så jag kan fortsätta följa er andra här på sidan =)

Jag bor 3 mil söder om stockholm, var bor ni andra?

Grattis :) Jag går nog in i v.6 i morgon men har också oregelbunden mens så vet inte säkert. Bor i Uddevalla.
  • snusmumriken
    Eveelina89 skrev 2014-12-30 00:34:34 följande:

Hej! Jag plussade den 27 de, men när jag testa för att kolla på vecka så var de negativt. Två billigare varianter två starka streck. Går de att lite på tills man ska på mvc?

De digitala är inte lika känsliga som stickorna, men det låter ändå skumt om strecken var starka. Jag hade köpt ett nytt!
  • snusmumriken
    rosali84 skrev 2014-12-30 06:35:29 följande:

Mina symtom börjar försvinna. Brösten ömmar mindre och mindre, nästan inte alls längre. Illamåendet känner jag knappt av längre heller. Molvärken i magen kommer och går fortfarande, men det är väl typ det enda. Nog för att symtomen kan vara jobbiga, men att dem fanns där kändes ändå bra. Nu när dem är borta kommer oron. Går in i v 6 idag.

Jag går också in i v. 6 idag och mina symtom börjar också försvinna, tror det är helt normalt. Har för mig att det har med den snabba stegringen av hcg i början, att kroppen reagerar på den :)
  • snusmumriken

Kollade gravid- boken jag skrev under första graviditeten och där minskade också symtomen i v.6 för att komma tillbaka en vecka senare, antar att de kommer och går :)

• snusmumriken
    MissJP skrev 2014-12-30 14:31:53 följande:

Utomkved. Lycka till alla ni andra

Ånej =/ Kan de rädda äggledaren eller är det IVF som gäller nu. Fy vad jag lider med dig! Kram
  • snusmumriken
    MissJP skrev 2014-12-30 16:41:56 följande:

De tar bort min sista äggledare på fredag. Så jävla bitter.. de tog min första och friska äggledare förra året och det helt i onödan. Så från och med fredag är det IVF som gäller.. gå från extremt fertil till inte alls. Livet leker..

Tack för omtanken, ni är söta. Önskar er all lycka till med bebisarna!

Men fy! Det borde anmälas om du orkar. Om du har försäkring glöm inte att kontakta försäkringsbolaget. Inte för att det hjälper, men du har iaf rätt till några hundratusen, kan ju vara bra inför IVF om inte annat. Andra barnet får man väl bekosta själv har jag för mig t.ex..

Vet inte vad jag ska skriva riktigt, önskar dig all lycka i väntan på bebis <3
  • snusmumriken

Vad skumt med de digitala testen, jag har fått gravid när strecken varit knappt synbart. Men är det streck så är det ju positivt!

• snusmumriken
    Timglas skrev 2014-12-30 20:26:59 följande:

Morgonkiss har jag använt. Fick äntligen 1-2 nyss :)

Aha, postade strax efter dig, vad bra :)
  • snusmumriken
    PaLo skrev 2014-12-30 23:01:19 följande:

Fick en hemsk halsbränna idag igen. Aldrig har jag väl blivit så glad som då. Har inte haft några andra symptom idag så började känna mig ordentligt orolig. Men när halsbrännan kom för ett par timmar sedan blev jag överlycklig! Får väl tillägga att jag aldrig har halsbränna annars (förutom om jag äter yoghurt, vilket jag naturligtvis inte gör längre).

Hur ser era symptom ut nu? Någon som fått fler än förra veckan eller kanske någon som jag som har färre?

Mina kommer och går, men är ruskigt trött hela tiden. Illamåendet slår till då och då och humöret är sådär. Idag har varit en grubblardag, har funderat mycket på det praktiska, alla problem. Kommer ekonomin bli kass, vi som såg fram emot en ljusning efter alla år med föräldraledighet. Nu lär den bli ännu sämre eftersom jag kommer ha lägre SGI. Måste vi ha större bil, kommer någon orka vara barnvakt åt tre barn o.s.v.. Samtidigt vet jag ju att det är hormonerna som spökar och att vi inte kommer vara de enda i världen med tre barn ;)

Härligt att du känner dig lugnare!
  • snusmumriken
    Lissing skrev 2014-12-31 10:09:07 följande:

Hej! Får man joina här? Plussade idag. ÄL+10.

Så är i vecka 3+3. 

Grattis :)
Svar på tråden BF september 2015!