• PaLo

BF september 2015!

Eveelina89 skrev 2014-12-30 13:06:58 följande:

Tack för svaret! :) köpte en pch testade nyss igen, ett svagt streck så de verkar som det är sant!! Åh som jag väntat och längtat!!!! :):) men jag vet inte om min app funkar står att jag går in i V6 tror snarare jag går in i v 3 . Men de blir nog september iaf!

GRATTIS TILL ALLA ER ANDRA! ????

Graviditeten räknas ju från senaste mensens första dag, alltså ca två veckor före själva befruktningen ägde rum. Så hade du ägglossning för tre veckor sedan går du nog precis in i vecka 6. Grattis till plus!!!

Själv är jag i vecka 5 (4+2)

• PaLo

Fick en hemsk halsbränna idag igen. Aldrig har jag väl blivit så glad som då. Har inte haft några andra symptom idag så började känna mig ordentligt orolig. Men när halsbrännan kom för ett par timmar sedan blev jag överlycklig! Får väl tillägga att jag aldrig har halsbränna annars (förutom om jag äter yoghurt, vilket jag naturligtvis inte gör längre).

Hur ser era symptom ut nu? Någon som fått fler än förra veckan eller kanske någon som jag som har färre?

• PaLo

Beklagar MissJP. Hoppas att det fixar sig för dig med IVF.

• PaLo
    Eveelina89 skrev 2014-12-31 15:24:23 följande:

Okej, :) tack för alla svar! Visst är det mvc man ringer första gången?

Det är lite valfritt vilka man väljer att kontakta. Jag själv går till en liten privat mottagning i Kungsbacka strax söder om Göteborg. Det viktiga är att de har BM. Mvc går självklart bra!
  • PaLo
    MissJP skrev 2015-01-02 13:27:29 följande:

Herregud!! Jag var inne idag för att opereras. Men de måste kolla med vul först! Det där i äggledaren har inte växt! Inte nog med det!! Nu såg hon en hinnsäck i livmodern! Det var helt tomt förra gången! Hinnsäcken såg fin ut och blodet i buken var borta! Hcg hade mer än dubblerats sen i tisdags! Seriös! Jag ska tillbaka om en vecka och se om det finns något embryo i Hinnsäcken, för nu syntes inget alls. Men allt tyder på en normal graviditet! När jag låg med staven så sa hon att det finns en antydan till hinnsäck men att jag måste gå och kissa först! Jag sprang till toaletten och kissade i rekordfart.. sen såg hon den klart och tydligt!

Många utropstecken här! Men jag är så helt i upplösningstillstånd! Hur kan det här ha hänt! Jag skulle ju opereras för utomkved idag!

Håller alla tummar jag har för att det finns en liten där inne som orkar växa sig stark! <3
  • PaLo

Åh jag är så sjukt orolig idag. Inte känt av några symptom på två dagar. Vid mitt MA dröjde det ju ca 6 veckor innan kroppen sa ifrån att fostret dött. Fast när jag tänker tillbaka så hade ju de få symptom jag haft försvunnit några veckor innan jag började blöda.

Gjorde ett digitalt test idag och det visade 2-3 veckor, vilket stämmer! Hade ÄL 14/12.

Men inte fan slutade jag oroa mig för det!!!

• PaLo

Alltså! Jag blir halvt galen här! Varenda eftermiddag/kväll så fryser jag så jag håller på att bli galen. Detta verkar vara något som hänger ihop med graviditeten eftersom jag kände likadant förra gången..

Är det fler som upplever/upplevt detta?

• PaLo
    Nydahl skrev 2015-01-04 20:02:50 följande:
    Jag fryser oxå otroligt mycket på em/ kväll jätte jobbigt
    Åh! Skönt att höra att man inte är ensam.. Det är liksom 24-25 grader i huset här så det borde vara omöjligt att frysa, men det dröjde knappt en vecka från det jag upptäckte att jag var gravid till dess att jag började frysa på kvällarna. Är ju jättesvårt att somna då.. Har en extra filt ovanpå täcket, men det hjälper knappt.. :-/
  • PaLo
    tjoppan skrev 2015-01-04 21:10:31 följande:
    Ja fryser oxå väldigt mycke nu under graviditeten... minns inte om ja gjort de under de andra graviditerna... men nu håller ja på att bli galen! :P

Visst är det jobbigt!

Ibland tar jag ett bad för att bli varm, men då blir jag illamående istället. Helt sjukt!

• PaLo
    Agnesmaria skrev 2015-01-05 19:09:33 följande:

En konstig fråga kanske , men vilken/ vilka värktabletter ska man undvika som gravid ? Alvedon el panodil? Hur är det med treo ?

Värktabletter med paracetamol (Alvedon, Panodil, Pamol mm) är helt ok att ta under graviditeten. Värktabletter som är antiinflammatoriska ska man undvika (tex Ipren, Ibumetin, Diklofenak, Voltaren m.fl.). Treo har jag inte riktigt koll på eftersom det är Acetylsalicylsyra som är det verksamma ämnet där. Slå upp det på janusinfo.se Det är den sidan som BM hämtar info från förutom Fass.se då.
Svar på tråden BF september 2015!