• Pyrola

BF september 2015!

snusmumriken skrev 2015-01-08 13:44:09 följande:
    Jag är genushäxa, haha! Omgivningen försöker sätta mina söner i ett fack, bestämma deras personligheter utifrån könet och jag hatar det. När min son lekte med en barbiedocka vid ett års ålder var det för att han redan spanar in nakna brudar. Hade god lust att säga att deras döttrar visst är homosexuella av samma anledning, för det är visst också fel i deras ögon. Har mina söner färg på naglarna av nagellack ska det skrattas åt, men är det av målarfärg som hamnat fel är det ok. Tar de upp en hammare ska de ge tillbaka den till pappa och de hjälper mamma att baka. Gör allt jag kan för att visa att de kan välja vad de vill, att inget är fel :)

Jag tror att jag kommer kolla kön. När jag ligger där med en bebis på magen är det så mycket annat jag kommer tänka på. Utseende, temperament, amning, könet är inget överraskningsmoment för mig så kan lika gärna tjuvkika lite innan :)
    Här är ännu en genushäxa ;) 
  • Pyrola

Här är en till som mår pyton - illamående hela dygnet, och kräkningar. Jag ska, som jag fick förra gången, få Lergigan utskrivet är det tänkt. Ev måste jag träffa läkare, MVC skulle återkomma men har nu såhär tre dagar efter att jag ringde ännu inte hört av sig...så jag hankar mig fram med Postafen och ingefära.

• Pyrola

Blä. Först illamående och kräkningar pga graviditeten - sen vinterkräksjukan på det. Jag hoppas inte det kan påverka Pluppen i magen, igår hade jag så himla ont i ryggen att jag var övertygad om att det var missfall på G, men sambon tröstade med att han också hade det efter alla kraftiga kräkningar.

Just nu funderar jag över om jag ska be om en koll lite tidigare - för jag känner mig verkligen yrslig och svag. Äter Lergigan och det hjälper litegrann, inte lika bra som förra gången. 

• Pyrola
    Mamma2014 skrev 2015-01-31 12:15:05 följande:
    Jag har problem med illamående och kräkningar. Fick dropp på akuten i tisdags. Se till att få mediciner så kanske det blir lättare att få i dig något. Testa nyponsoppa och fruktsoppa eller fil/yogurt kan funka? Ät/drick bara lite åt gången.
    Jag kör med kardemummaskorpor och småäter konstant. Försöker vara noga med att borsta tänderna också, men det viktigaste är att aldrig bli hungrig. Av någon anledning kan jag inte dricka vanligt vatten, det måste ha någon typ av smak. 

Sen försöker jag ta en timme i taget, en dag i taget och försöker inte tänka på hur länge det är kvar innan det kanske går över.
  • Pyrola

Grattis till alla ny-plussade och åh vad mysigt med bilder - jag längtar verkligen till titten den 6/3.

Ang illamåendet - jag har mått som en påse nötter sen v 7 ungefär, mycket kräkningar och illamående. Kombinerat med vinterkräksjukan var jag rätt risig ett tag - och provade allt från ingefära, b-vitamin, postafen, småäta, m.m. Till slut fick jag Lergigan utskrivet och det försöker jag ta regelbundet. Tar jag det när det redan börjar bli rejält illamående så är det oftast för sent. Dock har jag haft några dagar nu då jag mått lite bättre (jag är i v 10 (9+3). Så kanske det kan ge lite hopp om att det kan bli bättre - men Lergigan har varit bra att ta till, även om det inte alltid har funkat det heller. 

• Pyrola
    sagofröken skrev 2015-02-12 11:54:26 följande:

Vilken gullig plupp! Hur många veckor+dagar? Jag är kass på att tyda ultraljudsbilder :)

Jag är i v 10 (9+5)
  • Pyrola
    paddi84 skrev 2015-02-12 17:08:41 följande:

Av ren nyfikenhet, hur kommer det sig att flera av er redan fått se och fått bilder på livet i magen?

Har själv gjort ett vul där läkaren såg ett hjärta men det var i abortrådgivningssyfte om i fall att det skulle vara tvillingar igen, inget jag har någon bild från. Men var skönt att höra då att hjärtat slog :D

Å idag påbörjade jag vägen för att utreda ev kougalationsdefekt... Blödde massor första förlossningen och är rädd för upprepning så nu väntar jag på provtagning så förlossningen kan vara beredd när det väl är dags... Tänkte det kunde vara bra att börja i tid eftersom det kommer en sommar med tillhörande väntetider...

Här är det rutin med vul vid extremt illamående. De kollar så allt ser ok ut när en ändå träffar läkare.
  • Pyrola
    IMHO skrev 2015-02-12 19:44:00 följande:

Precis. Efter VUL sa läkaren att kraftigt illamående kunde vara tecken på tvillinggraviditet, så jag uppfattade det som ett skäl att hon gjorde det. Jag efterfrågade det inte själv och hade ändå bokat in det privat två dagar senare. Blev dock tacksam främst att få se ett hjärta slå, men även att jag kunde spara 700:- när jag avbokade privatkliniken. Verkligen nöjd med Kvinnohälsan i Linköping så här långt. Strålande bemötande och snabb hjälp i alla mina illamåendeäventyr. Ser fram emot inskrivning nästa onsdag.

Ja jag är också nöjd. Inskrivning torsdag. Var nära att boka Crocus men skippade det när jag nu mådde så himla dåligt.
Svar på tråden BF september 2015!