Inlägg från: lizanilander |Visa alla inlägg
  • lizanilander

BF september 2015!

jahapp, här samlas vi då vi som nyss plussat :) Har BIM idag eller 25 (oreg. cykel) och fick svagt plus igår, testade med digitalt idag:
    Jag räknar inte från sista mens då det var c:a 18 dagar till ÄL, så räknar från ÄL och då blir mitt BF 7:e sept. 2015. SpännandeSolig

• lizanilander
    snusmumriken skrev 2014-12-23 11:27:26 följande:

Antar att en drös kommer plussa nu runt jul, härligt :)

ja det verkar så, mys!
  • lizanilander

Är det bara jag som inte känner av speciellt mycket symtom? Känner snarare nästan ingen hunger alls, är inte sugen på nåt speciellt (var jag iofs inte med sonen heller), lite tröttare än innan men det känns som att man alltid är trött nuförtiden, haha :P

• lizanilander
    Cessely skrev 2015-01-10 21:39:44 följande:
    Samma här. Men är i vecka 5 idag. Så antar de kommer mer symtom sen? Har lite ömma bröst lite större och molvärk hela tiden. Önskar brösten kunde bli ännu större;) hii!
    ok, jag är i vecka 7 nu. Ja det kanske det gör, eller så gör det inte det :P haha jag hoppas iaf att jag slipper ha lika mkt problem med fogarna, det var jobbigt :/ haha, mina bröst växte fort förra gången (har stora sedan innan) och när sonen var född och jag ammade såg det inte riktigt klokt ut :O stora som fotbollar var dom, väldigt jobbigt och tungt, så hoppas de inte växer lika mkt nu, men det lär dom väl göra:P
  • lizanilander
    Cessely skrev 2015-01-11 10:04:21 följande:
    Haha..ja.lagom bröst är bäst. Har rätt små sedan två

amningar innan så lite fylligare gör ju inget :) Men jobbigt som du säger om de blir för störa så man får ont. Foglossning hade jag med förra grav sista månaden aj aj. Denna gången håller vi tummarna att vi får en komplikationsfri grav :)
    nej precis, det förstår jag ju :) ja, jag fick problem i början länge, sen lite bättre, men efter förlossningen....oj oj oj, då kunde jag inte ens gå, haha! ja vi får hoppas det, jag är nog mest orolig inför förlossningen och tiden efter, men innan man vet ordet av det så är barnen flera år :O när är du beräknad?
  • lizanilander

Men usch vad jobbigt att det gått så snabbt!!! ja då förstår jag dig! har du långt till förlossningen? Vi har flyttat nu så ha 1 mil till BB istället för 10 som vi hade sist :P mitt problem var tvärtom, det gick så otroligt långsamt så jag hade inga krafter kvar när det väl var dags :/ tänk vad olika det kan vara! Hoppas du kan få snitt då, inte så rockigt att föda i hallen på väg ut :O Ok, jag är beräknad 4/9 :)

• lizanilander

Grattis till alla nya som plussat!!! :D

Och beklagar till er som fått missfall/MA och inte kunnat fortsätta graviditeten :( Hoppas det går vägen för er nästa gång!!!

Nu har mina symtom börjat tillta lite mer, mer molvärk och mer illamående. Går ner i vikt då jag inte äter alls så bra som jag borde, men jag får iaf behålla det jag får i mig ;) Får hoppas det släpper längre fram :) Är det någon mer än jag som kommer vänta med att kontakta MVC till typ v.12?

• lizanilander
    Cessely skrev 2015-01-13 17:03:20 följande:

Grattis alla nya som plussat och beklagar alla som fått MF/MA :(

Varför vänta så länge? Jag ska ringa i vecka 6-7. Vi får nämligen kub eller nupp eller vad det heter gratis här och det vill jag hinna boka så det finns tider i god tid i förväg :) sedan har man ju inskrivningssamtal o v 9. Inte det heller vill jag missa :)
    Är i vecka 7 nu och för mig känns det för tidigt, har tidigare fått missfall i vecka 12 (11+4) och det var bara väldigt jobbigt och ringa och avboka det mötet igen, plus att med sonen så hade jag första mötet när jag gått 12 veckor, BM tyckte vi lika gärna kunde ta allt prat om kost och sådant då på inskrivningen :)
  • lizanilander
    snusmumriken skrev 2015-01-13 17:34:52 följande:
    Jag kommer vänta, finns ingen anledning tidigare för mig känner jag :) Jag tycker att barnmorskorna här är väldigt okunniga, de visste inte ens vad ägglossningstest var. Jag fick aldrig tillfredsställande svar på någon fråga, utan fick ta reda på allt själv. Så runt v. 12 blir det här med.
    men vad fan, hahaha, visste de inte vad det var?? "tur" vi inte bor där du bor då, trots att jag jobbar där:P Fast det kanske beror på var man går? (finns det flera MVC-ställen kanske?) här i Vänersborg finns det bara ett vad jag har fattat de som. vad tråkigt att inte kunna få respons :/
  • lizanilander

Ser att det blir fler och fler som plussar och längtar till september ;) vad roligt! Jag blir bara mer och mer illamående, har gått ner snart 4 kilo men känner mig ändå glad :) yr, men glad :) Jag kommer nog inte berätta för arbetskamrater förrän det börjar synas, vet ju inte hur det blir denna gång, men med sonen syntes det knappt  i vecka 20. Chefen får jag berätta för typ när vi gått 12 veckor, om inte illamåendet blir ännu värre och det skulle bli svårt att jobba förstås:P
    Det verkar vara ett riktigt bebis-år, känner flera som precis blivit gravida och andra som försöker!

Svar på tråden BF september 2015!