• myraaan

BF september 2015!

J

Hemlighetenshemlis skrev 2015-04-18 19:22:54 följande:

Någon här som varit förkyld och haft feber under graviditeten? Pratade ni med vården då och vad sa de?

Jag har varit sjuk med feber och pratat med 1177 och bm. Alvedon mot febern och koksaltlösning som nässpray. Förkylningen påverkar inte bebisen! Se till att få ber febern bara :)
  • myraaan

Hej! Jag har läst här ganska länge men inte skrivit något så hoppas det är okej att jag hoppar in nu :)

Jag gick in i v19 idag och har rul på fredag!

Jag är mycket nervös inför det. Fick ett ul i v15 pga en blödning och det var moderkakan som ligger långt ner, så hoppas på att den har följt med upp lite nu så att jag slipper kejsarsnitt!

Påtala om att färga håret så gjorde jag det idag och det gick jättebra! :)

• myraaan
    miiah85 skrev 2015-05-02 07:33:11 följande:

Jag är i v19+5 och är beräknad den 20 september :) beräkningen har stämt från början :). Detta e mitt första barn och jag tycker att det e så spännande förutom att jag inte mått så bra :/ Just nu e jag sjukskriven och det känns som att man bara väntar på att tiden ska gå lite fortare :) Jag känner mig stor som ett hus redan och äter hela tiden, blir liksom hungrig hela tiden haha. Någon mer som är beräknad den 20 september? :) / Maria

Jag är beräknad till den 19de och detta är vårat första barn :) är i v.20+1 och gått upp ca 2kg. Jag mår hyffsat bra just nu, "bara" foglossning.
  • myraaan
    miiah85 skrev 2015-05-03 11:54:22 följande:

Vad skönt att du mår någorlunda bra :) jag önskar att jag oxå gjorde det hehe.

Aa jag har varit frisk i 2veckor nu :) har åkt på förkylningar, influensan, öroninflammation och urinvägsinfektion. Så nu hoppas jag att jag får vara frisk ett tag! :)
  • myraaan

Jag

Inorr02 skrev 2015-05-24 14:49:40 följande:

sjukt trött äter inte järn ännu får se vad blodvärdet år på tis.

äter ni alla järn nu ?

när börja ni äta??

hur var era blodvärden när ni börja äta järn?

Jag började med järntabletter i v 13 pga att mina järndepå värden var nere på 9.. tror att det har gått upp lite men är helt slut ibland och vill bara sova!
  • myraaan

Är det någon här inne som är timvikarie? Som då inte har ett shema i slutet av sommaren. Hur söker ni gravidpenning? Går det att söka? Har gråtit hela kvällen pga detta och är jättestressad... vem någon vad/hur man ska gå tillväga? :(

• myraaan

Jag har sedan någon vecka tillbaka fått ont över naveln, ömmar mest när man trycker lätt men även utan beröring med. Det kommer och går och är borta när jag ligger ner. Någon som känner igen sig eller vet vad det kan vara? Är i v27( 26+1)

• myraaan

Jag har inte ens fått svar från försäkringskassan än om gravidpenning... men hur som så går jag hem 20de juli. Men skulle vara skönt att veta om jag får gravidpenning eller inte så att jag och sambon kan planera ekonomin! Är det någon som jobbar inom vården som inte blivit beviljad?

Svar på tråden BF september 2015!