• eriwag

BF september 2015!

Är de ok om jag hoppar in? Gjorde test idag som visade gravid 1-2. :) i appen så står de 4+2? Ska man räkna från första mensens sista dag? Mitt tredje barn men minns ej :p

• eriwag

Sista mensens första dag va den 6:e december :) äl runt den 22:a enligt en app jag har :)

lördagsgodis skrev 2015-01-05 20:54:46 följande:

Grattis:)

Man räknar från sista mensens första dag enligt de flesta appar eller om du vet när du hade äl.

• eriwag

De där är plus. Hade sån känsla igår. Ta de bara lugnt :)

Majrovan86 skrev 2015-01-06 10:29:49 följande:

Hej tjejer! Är lite orolig... har samma liknande mensvärkskänsla som jag brukar ha när jag ska ha mens.. :/ Är livrädd att mensen kommer. Tänk om det var falska plus :( Får köpa test sen ... vågar knappt!! Så här såg testen ut innan 5 minuter hade gått... tog två med ca 10-15 minuters mellanrum..

• eriwag

Plussade igår med digitalt test. 1-2 v fick jag. Men är i vecka 5 pga sista mensens första dag :) 11/9 är jag beräknad. Så du är nog runt där oxå :)

NattaLind skrev 2015-01-06 11:37:38 följande:

Hoppar in här! :)

Fick mitt plus igår och ska vara i vecka 2-3. BF i slutet av sep antar jag? Noll koll! Känner mig så himla ogravid att jag nästan tror att plusset var fel. Dock testade jag med två olika så det är på riktigt :P

Men hittills har jag bara något ömma bröst och lite, lite illamående ibland.

• eriwag

Skönt för dig att ovetande hoppa fram några veckor ;)

NattaLind skrev 2015-01-06 17:32:51 följande:

Jaha! Här kommer tjejen med noll koll, haha. Där ser man. Då förstår jag varför appen räknade så knasigt enligt mig när jag skulle fylla i vilken vecka jag var i :D

• eriwag

Ååh jag är ifrån Östergötland men bor i Sthlm nu :(

NattaLind skrev 2015-01-06 17:36:06 följande:

Förresten, är det någon av er som finns i Linköping eller Östergötland? Vore skoj att ha någon i närheten som kommer gå igenom samma sak som en själv! :)

• eriwag

Man räknar 40 v graviditet från sista mensens försra dag :) men testet kan ju bara se från och med som du blev gravid :)

NattaLind skrev 2015-01-06 18:20:54 följande:

Samtidigt hänger jag inte med riktigt.... i appen Gravidkalender skulle man fylla i första dagen i sista mensen... men då säger appen att embryot är fyra veckor gammalt? Och det stämmer ju verkligen inte? Min ÄL var för 2,5 vecka sen lite drygt.

• eriwag

Kollade här på fl när jag borde va beräknad och de stämde inte överens med appen jag har. Skiljer två dagar men ändå :)

• eriwag

Jag ringde idag. Dom ringer upp klockan tio. Dom flesta brukar vilja att man ringer så snart man plussat :)

Cessely skrev 2015-01-07 01:53:31 följande:

När ringer man MVC??? Jag plussade igår. Vad säger man? Haha! Trots två barn innan minns jag inte :)

Svar på tråden BF september 2015!