• melodie

BF september 2015!

Hej! Får man hoppa in här? :) Plussade 28/12 och har bf 9-13/9. Har konstigt nog fått olika datum på olika sidor trots att jag fyllt i samma saker så jag vet inte vilket som gäller faktiskt. Får se vad som sägs på ultraljudet framöver. Hoppas hoppas den lilla vill stanna kvar i magen för h*n är så efterlängtad :) Det är mitt andra barn, fick en son 2012. :)

Har inte så mycket symptom än förutom mycket molvärk och väldigt ömma bröst. Slapp illamående förra graviditeten så hoppas jag slipper det denna gång också.

• melodie

Kommer ni titta kön på bebis senare? När jag väntade sonen så tittade vi, men jag var redan säker på att det var en pojke. Trodde det hela tiden, enda från början och minns att jag gjorde flera sådana där olika test som också visade pojke. Typ bikarbonat testet etc. Så när vi fick veta att det var en pojke på ultraljudet så blev jag inte ens förvånad :)

Denna gång kommer vi också titta, jag är för nyfiken för att låta bli ;) Men magkänslan säger att det är en tjej denna gång, sedan vet jag inte om jag litar på min magkänsla :P

• melodie

Jag har också ringt och väntar på att dom ska ringa upp nu, spännande :) Här erbjuds alla ultraljud i vecka 12-13 så det känns jätteskönt. :) och innan dess inskrivning och hälsosamtal.

• melodie

Oj oj.. ibland undrar man hur man tänkte med syskon när sonen på 3 år är så trotsig så man själv nästan vill lägga sig på golvet i ren protest och skrika samtidigt som han gör det! Haha..men det hinner väl lugna ner sig något tills bebis är född............ (intalar mig det iallafall ;))

• melodie
    snusmumriken skrev 2015-01-07 21:23:53 följande:

Hehe, här hemma är 2,5- åringens trots en piss i havet i jämförelse med 4,5- åringens ;)

Kan jag absolut tänka mig ;) så därför jag inte var helt allvarlig när jag skrev det ;) men men... trotsåldern tillhör och det får man ju acceptera även om man många gånger kan ogilla det ;)
  • melodie
    BabyJia skrev 2015-01-07 21:21:02 följande:

Så jobbigt och frustrerande. Hade jag vetat säkert att detta är missfall, så hade jag inte reagerat så. Men detta är inte typiskt för missfall anser jag. I fredags när jag blödde första gången, så visste jag inte om att jag är gravid. Blödde kort på em som sen stanna av.

Väljer att vänta till imorrn, då jag vill ha mannen med mig å imorgon är sonen på skola å dottern på dagis. Vill inte ta med dem till sjukhuset, då dem inte känner till nåt av detta.

Sen har smärtan avtagit nu och blödningen har nästan stannat av nu också. Blödde alltså i knappt en timme.

Stackare :( vad jobbigt.. håller tummarna för att det "bara" är din kropp som spökar lite och att det inte är något allvarligt på något vis ?
  • melodie

Hjärtat blev visst ett frågetecken när jag skrev från mobilen.. det skulle vara ett hjärta <3

• melodie

Jag hade graviditetsklåda och fick medicin mot det. Men mot slutet funkade den inte så då blev jag igångsatt eftersom för höga värden inte är bra för barnet heller. Så kolla upp det och säg att dom ska ta ett prov som mäter gallsyran. Jag fick höra av några barnmorskor att det inte kunde vara hepatos (som det heter) bara för jag var så tidig i graviditeten och de flesta som drabbas är mot slutet men de hade fel. Så kolla upp det! Du kommer få ta prov på fastande mage. Jag kommer säkert få hepatos igen eftersom man ofta får det igen om man fick det med första.

Lissing skrev 2015-01-11 10:04:04 följande:

Går in i vecka 6 idag.

Har inte sovit en blund inatt,

denna klådan is killing me! 

Fler här som besväras av

extrem klåda över hela kroppen,

inkluderat i handflator och på

fotsulorna?

• melodie

Jag badade i princip 1-2 gånger per dag när jag var gravid sist med första barnet. Och det var inga problem. Det var ju dock hemma i badkaret. Men man behöver kanske inte ligga i timmar i jättejättevarmt men att bada då och då i lagom varmt är ingen fara. Sen kan man ju ha i åtanke vad gäller bakterier på offentliga bad och där får man väl känna efter själv vad som känns bäst. :)

• melodie

Alltså denna galna trötthet. Jag är så trött så det inte är klokt. Sover 9 timmar per natt ungefär men är helt slut ändå. Läste att fler hade så.. åh vad jag längtar tills man känner sig pigg och lite glad! Nu är jag mest trött, trött, trött, illamående och ännu mer trött och tråkig.

Dessutom är jag så svullen så jag ser gravid ut i vecka 30 typ. Haha! Skickat efter en hög med mammakläder jag hoppas kommer nästa vecka, och jag som hade tänkt hålla graviditeten hemlig ett bra tag.. men det är inte så lätt haha :) men men, allt är värt det för lilla snäckan i magen :)

• melodie
    Emmelinan skrev 2015-02-04 17:25:55 följande:

Åh vad spännande med tvillingar!! :)

Någon som gissar kön på era små bönor än? :)

Med min första var jag STENSÄKER i vecka 9 att det skulle bli en flicka! Och det va det! Med 2an var det inte alls så säkert men gissningen lutade mer åt pojke... (Hoppades dock lite på en flicka till), det va en flicka! Nu vet jag inte alls!! Haha

Första barnet var jag helt säker på pojke redan från början och jag hade rätt :) vet att jag knappt blev förvånad när dom sa det på ultraljudet för det var så klart för mig ändå att det var en pojk :) nu säger magkänslan flicka och jag känner det lika starkt som känslan att det var en pojke sist. Men det återstår att se om man har rätt båda gångerna :) haha.
  • melodie

Har inte skrivit här så mycket mest bara läst. Jag är i vecka 15 nu. Var på Ul för 3 veckor sedan och allt var jättebra. Tror jag känt bebisen röra sig några gånger också.

Är det någon som upplever någon smärta? jag känner en molande smärta nästan dagligen i hela bäcken området. både svank och runt nedre delen av magen och ibland hugger det till ordentligt i ligamenten. Troligtvis är det ju växtvärk men så förvånad att jag känner det så mycket. Hade svår foglossning i förra graviditeten så man är ju lite på sin vakt om det skulle bli lika dant denna gång. Har ett foglossningsbälte när jag jobbar för säkerhets skull.

Svar på tråden BF september 2015!