Linnea72 skrev 2015-01-28 23:17:50 följande:
Nu hoppar jag in här också!
Jag är i vecka 8 + 4.
Fick veta i vecka 6 att jag var gravid, hade inte en aning. Spydde upp precis allt i 11 dagar (trodde det vara magen/kroppen som ballat ur totalt efter svår migrän). Åkte ut och in från sjukhuset, men så var det en kväll där som bad mig lämna ett urinprov ifall ifall. Så visade det sig att jag var gravid och hade UVI.
Åkte hem på kvällen. Men det blev ambulans och läggas in på gyn dagen därpå. Spydde ännu mer (att det ens är möjligt)... Så där låg jag ett par dagar.
Väl hemma igen så spyr jag fortfarande varje dag och är kolossalt trött. Men nu har jag iaf inte svältkroppar i urinen och rasar inte i vikt!
Jag är lycklig över graviditeten men har inte kunnat njuta av den nåt än då jag mår skit dygnet runt.
Ska läsa ikapp mig lite här nu. Om någon har liknande erfarenheter som mig får ni gärna skriva :)
Detta är förövrigt min första graviditet och är 23 är.
Jag låg inne på akuten i förrgår och fick dropp då jag mår illa och kräks hela tiden. Väntar mitt andra barn och är nu i v 8+1. Jag led av hyperemesis hela min förra graviditet (fick min dotter i april 2014) det är verkligen fruktansvärt och jag hoppas verkligen inte det kommer fortsätta så hela den här graviditeten också, man hoppas ju alltid på att det ska gå över efter första trimetern. Jag äter mediciner och sen jag var på akuten sist dubbeldos av mina mediciner mot illamående. Om du lider av hyperemesis så har du en tuff tid framför dig men det kan gå över om inte om några veckor så iaf senare i graviditeten. Förra graviditeten höll det på mellan v 6 och till och med in på förlossningen och nu började det också i v 6 så får se hur länge det håller på nu. har du frågor så svarar jag gärna!