• Timglas

BF september 2015!

Hejsan! BF 6 september, tredje barnet :)

• Timglas
    Nydahl skrev 2014-12-29 09:34:08 följande:
    Har oxå bf ca 6 september med 3:e barnet :) hur gamla är dina andra två? Är de flickor eller pojkar ?
    Dom är 6 och 4 :) pojkar båda!
  • Timglas

Hej tjejer, har inte heller några symtom i dagsläget. Lite ömma bröst och lite molvärk i livmodern. Kräktes 25 v med första barnet och 30 med andra så går detta vägen vet jag vad jag har att vänta...men just bu känner jag mig inte alls gravid..

• Timglas
    Eveelina89 skrev 2014-12-30 13:53:43 följande:

Jaha, ja men räknar så ja:) Tack så mycket .
    Och stort grattis!
    Fösta barnet för min del, och första gången jag är här inne, vill lägga till en bild men verkar inte funka. nuuu gick det. Jag tycker det är så konstigt att de via "inte gravid" när det var så starkt streck på den nedanför? Båda är gjorda på eftermiddagen men med två timmar mellanrum.. Har gjort en till litet test idag som visade svagt + men plus iaf!:) ;)

Lyckas fan inte heller få "gravid" på digitala..men starka streck med stickor och kasetter...vet ej varför..
  • Timglas
    flickiwheel skrev 2014-12-30 18:50:37 följande:

Timglas & Eveelina89:

Hur länge har ni hållt er från att kissa? Eller har ni intagit mat eller dryck i anslutning till testet, typ medan eller just före ni börjat hålla er?

Så himla konstigt att ni inte fick gravid på det digitala..

Jag höll mig i 2,5 timme och drack en halv burk läsk under tiden bim+2 och fick "gravid 2-3 veckor" iaf :/

Morgonkiss har jag använt. Fick äntligen 1-2 nyss :)
  • Timglas
    snusmumriken skrev 2014-12-30 20:27:15 följande:

Vad skumt med de digitala testen, jag har fått gravid när strecken varit knappt synbart. Men är det streck så är det ju positivt!

Mycket lustigt, håller med. Men tyder ju på nån slags stegring då jag fick 1-2 nu på kvällen, så kör ett digitalt nästa vecka också.
  • Timglas

Känner typ inte alls att jag är gravid. Har fått en ok stegring på en vecka. Kontrollstrecket och teststrecket är nästan lika starka nu. Men symtomen är likamed noll i dagsläget..

• Timglas

Hej alla! Igår satt vi på akuten jag och sambon. Har haft ont vid högra äggstocken. Trodde de va cystor men dom ville ändå ha in mig när jag pratade med sköterskan på telefonen. Satt där i fyra timmar och fick lämna flera rör med blod och till sist komma in på VUL. Visste inte vad vi skulle föreställa oss att se. Läkaren va tyst jättelänge och då sa jag "ser du något positivt får du gärna säga det.".."jaja, jag vill bara titta först och vara säker på vad jag ser."

Då säger han att jag är i 4+några dagar, och att allt såg "normalt ut" för den veckan. Men de som inte stämmer är att min egen räkning är 6+0 imorrn. Så lustigt. Skulle de stämma borde jag aldrig kunna ha plussat dagen efter julafton sa han. Nu är de inte roligt tills jag ska få komma tillbaka på nytt VUL tisdag eller onsdag. Förmodligen har allt stannat av..hade sista mensen 1 december och äl-känningar 13-15 dec... :(

Å andra sidan fick jag 3+ imorse på clear blue digital..

• Timglas
    BabyJia skrev 2015-01-11 22:02:36 följande:
    Åh...då är vi i samma sits ju:-/ Ska ringa gyn imorgon å få ny tid, då det visa enbart en hinnsäck i torsdags och mina blodprover från torsdag och fredag visade inga förändringar. Hoppas få en tid på tisdag, för det är sjukt jobbigt och inte veta:(
    Har följt dina inlägg :/ beklagar hela biten..

och nu står jag där själv. Läkaren kunde inte se något foster i någon äggledare utan den satt i livmodern "som den ska"..vad mitt hcg låg på igår vet jag ej men vet även att det är utan vidare betydelse utan snarare ökningen till jag kommer tillbaka som spelar roll :/ han hittade inte heller någon gulkropp eller foster i hinnsäcken givetvis..
  • Timglas
    BabyJia skrev 2015-01-11 22:28:51 följande:
    Jag hoppas det beror på att det var för tidigt att se nåt på vul och att vi snart få se nåt litet i våra hinnsäckar.

Detta är fjärde gången jag är gravid - en abort och detta är första gången som jag är så här orolig.

Doktorn kunde inte se om graviditeten sitter nån annanstans, utan det är bara en misstanke hon har. Men jag hoppas nu vid nästa besök att vi får redat ut detta och att hennes misstankar är fel.
    Min fjärde graviditet också (en abort). Och detta är nytt, oron har man ju alltid men oroa av att faktiskt vara utan symtom (inte känt något vettigt symtom sedan plus) och vetenskapen om att de inte alls behöver vara normalt grämer mig :/ vi får följas åt..de sjukaste är att jag ställer in mig på de värsta..
  • Timglas
    BabyJia skrev 2015-01-11 23:17:06 följande:
    O ja, jag har också ställt in mig på det. Har inte alls mått bra och tankarna bara yr runt. Vart sjukskriven de två sista jobbdagarna före helg:-/
    Dom ringde mig från KK imorse och jag har ny tid på onsdag..:/
  • Timglas
    HardstyleEmZ skrev 2015-01-13 08:15:09 följande:

Tack desamma till er smile1.gif hur gamla är era barn? Mina är 7 & strax 6 år. När ska man berätta för dem? Känns lite tidigt nu redan v4. Risken för mf är ju ändå ganska stor än sålänge.

Jag har en 6- och en 4-åring och jag tror TT om detta nu går vägen så väntar vi bra långe med att berätta något för dom..nio månader är lång tid och inget dom kan förstå, sedan funkar det ju så att den dagen dom vet så vet ju hela förskolan osv :P
  • Timglas
    BabyJia skrev 2015-01-12 22:38:58 följande:
    Hoppas verkligen vi båda får det besked vi vill ha imorgon.
    Lycka till idag, jag håller tummarna här uppe i norr! Jag kräks snart, är då nervös inför imorgon..
  • Timglas
    Johannis86 skrev 2015-01-13 10:23:09 följande:

Tack så mycket. Känns lite overkligt än så länge. Ni som har erfarenhet nått jag bör undvika nu i matväg tex? Ellernått jag bör äta mera tex? Har folsyra hemma ska jag ta de nu och en om dagen?? När berättade ni för föräldrarna?

Tacksam för lite hjälp :)

Grattis!

Folsyra ska man helst ta redan innan man blir gravid - vecka 12 för att förebygga ryggmärgsbråck hos bebisen.
  • Timglas
    BabyJia skrev 2015-01-13 11:18:52 följande:

Ville bara kika in och berätta att jag lämnar nu tråden.

Har fått konstaterat att jag har fått MA och att jag är i v 8. Ett liten en utan hjärtaktivitet:-/

Känner mig ok för detta, är glad att det inte va utomkveds. Ska få ut graviditeten på medicinsk hjälp, då jag vill få bort detta fort.

Vi kommer göra ett nytt försök efter nästa mens, så förhoppningsvis kan jag återkomma snart igen.

Lycka till med er andra:)

Men åh, nej!! Läste nu..:( beklagar :( jag är fruktansvärt nervös inför imorrn och kan inte koncentrera mig på något. Men jag är nog som dig, jag är "glad" om de inte sitter fel och "bara" är ett missfall..enl min beräkning är jag 6+3 imorrn men de stämmer ej med att jag var 4+nånting i lördags, återkommer imorgon! Grattis alla nya som plussat!
  • Timglas

Jaha, då är jag tillbaka från kvinnokliniken. I lördags endast hinnsäck som dom inte kunde avgöra vart den satt, hcg låg på 2300 då. Idag nytt vul, nu kan dom se att graviditeten sitter där den ska, även gulkroppen (säcken?!) såg dom, inget foster. Lämnade nytt hcg men vet ej vad de ligger på idag. Allt ser alltså bra ut men dom påstår att de är omöjligt att jag kunde få reda på graviditeten för ca 3 v sen (strax efter jul), eftersom dom får mig till 5+1 idag, och mina egna beräkningar 6+3..så, sammanfattningsvis ser de bra ut för den vecka jag påstås vara i. Men känner mig fortfarande som ett frågetecken..

• Timglas
    jenwal skrev 2015-01-14 16:39:32 följande:

Timglas- så enligt deras beräkningar på vilken dag plussade du då?

Ja ungefär när jag skulle haft äl enligt dom :P
  • Timglas

Fan, känner mig så lessen..i lördags låg mitt hcg på 2300, igår på 2600...denna graviditet är dödsdömd...:( fan fan fan

• Timglas
    Mijjan skrev 2015-04-22 15:01:05 följande:
    Går säkert bra... Men i Danmark avråder dom från det och mycke annat. Jag personligen skulle nog inte göra de ändå för det är ju ganska starka produkter och min hud känns känsligare nu... Har bytt till allergischampoon och andra milda produkter för både mitt och barnet skull. Vet inte hur stor effekt det har men försöker rent allmänt tänka mer giftfritt och ekologiskt. smile1.gif men som sagt. Det går säkert bra smile1.gif
    Så himla roligt att dom avråder från hårfärgning men nästan hela Danmark röker, inkl gravida...
Svar på tråden BF september 2015!