Mayflower85 skrev 2014-12-24 14:00:30 följande:
Jag förstår tankesättet, men det hjälper knappast att attackera på det sättet.. Saken är att det är mamman som är det största problemet och det är ju inte henne jag har valt att skaffa barn med. Mycket kan hända under ett år och man kan inte göra så mycket åt saken när barnet redan är gjort. Jag tycker dessutom inte att jag ska behöva vara barnlös pga att hon är mentalt instabil. Det är väl att låta henne styra mitt liv även mer., Man kan ju aldrig veta hur framtiden ser ut och när jag fick reda på att jag var gravid var vår relation på en helt annan plats, det hade varit relativt lugnt med galningen och vi var ännu lyckligt ovetande om min hunds hjärtfel..
Måste vara jobbigt för er också. Vet din man om hur du känner inför hans barn? Skönt att hen är vuxen iaf.
Nä det finns ju bättre och sämre sätt att framföra sina åsikter på.
Problemet är ju bara att ett jobbigt ex tenderar att fortsätta va jobbig tills barnet fyller 18 och man kan klippa kontakten med henne.
Kan ni prata om problemen?
För då är det lite lättare att se till att hålla henne utanför ert liv.
Ja jag är helt öppen till min man om hur jag känner. Det är ju lättare nu när dom bara hälsar på, än tidigare när man blev tvingade upp på varann under umgänget.
Min hund fick också problem med hjärtat när han var äldre.
Det var rätt jobbigt när man fick inse att han inte skulle leva för evigt, utan att det var upp till mig att ge honom ett värdigt avslut.
Men jag är glad att min man övertalade mig att ge honom en sista vinter. Han var nämligen bättre under tiden det var kallt. Sen när värmen kom och han blev sämre, mycket sämre, då fick jag ta beslutet.
Är din hund också äldre?