magproblem!
BVC kan tyvärr ingenting om allergier, dem var ingen som helst hjälp för oss heller. Tyvärr kan inte vc heller speciellt mkt, så en barnklinik är mycket bättre. Dotterns symptom var väldigt lika din dotter så jag skulle definitivt testa mjölkfritt. För mag och tarm symptom kan det dock ta flera veckor innan det ger med sig. Det tar 2 veckor innan hennes kropp är helt fri från mjölkprotein och sedan ska tarmen börja läka. För dottern såg vi klar skillnad i aptit efter 1.5 månad, men hon hade även kräkningar och illa luktande diareer och de blev bättre på ngr dagar.
För välling och ersättning är det bättre att gå gradvis om barnet är kinkigt (vilket många barn med magont är). Vi bytte en skopa per flaska och stannade upp lite om hon började reagera på smaken. Man kan inte räkna med att symptomen ger sig innan dem är helt mjölkfria, men samtidigt vill man få med välling och ersättning i den nya kosten.
Jag skulle även tabort alla baljväxter nu i början (soja, linser, bönor, ärtor, jordnötter), då det är en väldigt vanlig korsallergi till mjölkprotein. Jag hjälper gärna till med tips om ersättningsprodukter om du behöver hjälp, vi har alla ätit mjölkfritt hemma i två år nu så jag har rätt bra koll på vad som finns och funkar, inte minst till julbordet. :)