magproblem!
Ska försöka fatta mig kort..
Min stackars lilla flicka som är 8 månader har så fruktansvärt jobbigt med sin mage & har haft sedan hon ut kom. Hon får & har alltid fått NAN h.a & vi har provat lite olika dock aldrig mjökfritt!
Hursomhelst tills för 1 månad sedan hade hon ALDRIG bajsat själv (utan hjälp från temp,magmassage,trycka upp benen mot magen osv) för att hon har varit så hemskt hård i magen, hade provat allt, olja i ersättningen,mer vatten i ersättningen,plommonpure ja allt, men inget blev det bättre av!
För en månad sedan började hon få 5 ml laktulos varje dag & hon började äntligen bajsa, väldigt löst dock! Nu har hon börjat äta mer riktig mat & gröt,yoghurt osv & har blivit hård igen trots laktulos varje dag, plus att hon verkar ha ont i magen på kvällarna, skriker & vrider sig. Hon har även fått mycket utslag prickar i ansiktet (vet inte om det har med det att göra) .
BVC hjälper mig inte & jag vet inte vad jag ska ta mig till, tycker så fruktansvärt synd om henne!!! Hon har fått kämpat med den där jäkla magen varje dag i hela sitt liv nu!
Det jag undrar är om någon slags allergi kan ge hård mage ? & vad man kan prova att göra ? BVC tror inte hon har några allergier då hon går upp bra i vikt & som sagt är hård & inte lös i magen!
Hoppas verkligen någon kan svara mig!