• Liil

December ruvare

Hej hej! Jag är på rd 2 med ett 3 dagars. Hoppas att du har rätt att december är en bra månad :)

• Liil
    lillal8_79 skrev 2014-12-21 14:26:42 följande:

Hej Liil! Jo men det verkar så. Jag har hängt på ruvartrådar förut där det inte tog sig för nån men nu är det nästan tvärtom ; )

Är det ditt 1a försök?

Jag har skrivit ett meddelande till dig.
  • Liil
    Anermu skrev 2014-12-21 20:21:21 följande:

Jag är på ruvardag 4 ! med 3 dagars embryon men som hade redan hunnit bli 10-celliga vid återförandet på den 3:e dagen ! hur mår ni ?

Jag fick också tillbaka ett 10 celligt. Jag mår än så länge bra, kan ha någon känning om jag rör mig häftigt eller snabbt, är kvar sedan äp skulle jag tro. Blir även lätt yr om jag reser mig snabbt. Annars mår jag precis som vanligt. 
    Detta är andra försöket, det första misslyckades sep/okt. 
  • Liil
    Anermu skrev 2014-12-21 20:21:21 följande:

Jag är på ruvardag 4 ! med 3 dagars embryon men som hade redan hunnit bli 10-celliga vid återförandet på den 3:e dagen ! hur mår ni ?

Du skriver embryon, fick du tillbaka 2?
  • Liil
    Anermu skrev 2014-12-22 16:50:00 följande:
    Nä man hoppas ju och jag tror verkligen att jag är gravid men man är ju rädd att kroppen lurar en ! men man har så mkt symptom men samtidigt så är jag så rädd att det är biverkningar av utrogestan !

-kissinödig även nattetid

-sömnlöshet

-mensvärk

-ömma , spända bröst

-trött

-haha känner mig som en riktig bitter fi**a

-gråter för inget

-svullen om magen (gasig)

Men återstår att se hur mycket kroppen kan lura en !!
    Precis som du beskriver så känner man nog v det mesta om man verkligen känner efter ;) Vid förra försöket kände jag både det ena och andra men det blev inget. Jg kommer försöka att låta bli att känna efter så länge jag bara kan. Jag tar Lutinus och dessa kan ge så många biverkningar som man annars känner vid graviditet. 
    Hoppas verkligen att vi alla lyckas efter denna omgång!
  • Liil
    smenskelling skrev 2014-12-22 19:12:56 följande:

Å jag tar ingenting, jo vitaminer

6 dagar sen jag slutade ta crinone (vaginalkräm) Så embryot o jag har fått klara oss helt själva . Så tyvärr kan jag inre skylla mina små biverkningar på något annat

Imorgon är min riktiga test dag ...men ska hålla mig till julafton .

Tidigt du slutde med crinone, men det kanske är annorlunda när det FET, för visst var det de du gjort? Jag tar Lutinus och började med det dagen innan ET och ska ta dessa 20 dagar fram till testdag och sedan fortsätta några dagar till om det blir plus.
    Lycka till med testet i morgon!  
  • Liil
    smenskelling skrev 2014-12-23 10:58:55 följande:

[quote=74563978][quote-nick]Liil skrev 2014-12-23 07:26:15 följande:[/quote-nick]Tidigt du slutde med crinone, men det kanske är annorlunda när det FET, för visst var det de du gjort?

Om FET betyder = Färsk försök så ja. Det är första gången för mig. Har 4 blastocyst i frysen . Man går på crinone i 15 dagar från dagen efter Äggplock. Och idag är det 21 dagar sen jag gjorde ÄP.

FET betyder frozen embryo transfer.  Alltså att det varit fryst innan och sedan upptinat. 

Det kanske är lite olika i hur klinikerna gör och kanske spelar det in just viket märke man tar. Jag har ett annat märke än dig. 

God Jul till dig! 
  • Liil
    smenskelling skrev 2014-12-24 08:41:25 följande:

Jaha då va det " domedagen" för det är precis så det kändes när jag väl bestämde mig att jag måste gå och göra det nu. Man mår ju så bra att man vill liksom inte sabba det med något negativt test som risken ändå finns att få...så även jag tvivlade och va nervös tills jag bara - bära el brista måste ha bevis. Och så lättad jag blev, det blev ett plus på stickan lät det ligga framme på toa så mina föräldrar oxå får se det när de går upp...

Nu håller vi tummarna på fler + framöver!

Grattis! Bästa julklappen!
Svar på tråden December ruvare