PAPPAledig, inte semester!!
Låter som en oseriös pappa, han borde ta sitt ansvar, spec om han är pappaledig på heltid..
Medans min tjej var mammaledig och jag jobbade (12tim/dag) så försökte jag göra så mycket jag kunde efter jobbet, men behövde lägga mig 20-21 för jag gick upp 03 varje morgon, men brukade gå upp lör/söndag när grabben vaknade tidigt på morgonen så hon fick fortsätta sova, men nu när jag är pappaledig och hon jobbar så är sonen såklart det viktigaste, samt fixar disken, tvätten, städar upp hemma osv, så hon får komma hem och känna att hon bara kan slappna av.. att hon sen går upp och låter mig sova lite längre vissa dagar när hon är ledig/börjar sent är sådär ge och ta, man är ju ett team och hjälper varann...
Jag har aldrig trott att detta är semester på något sett, då detta är mera "jobb" än mitt riktiga jobb och köra tradare.. så njuter ändå av varje dag hemma med min son till sommaren kommer :)
Det är nog dags att du tar ett ordentligt snack med ditt barns pappa och får till en fungerande situation hemma, och är han hemma på heltid så är det hans uppgift att sköta om barnet som du skulle gjort om han jobbade och var hemma med barnet...
Stå på dig! alla kan bli förälder men det kräver mycket mer för att kunna vara en pappa...