• Sweetiepai

Funderar på ÄD efter flera misslyckade IVF:er

Hej
    Efter tre IVF:er kom äntligen vår son till oss 2010. Nu har vi gjort nio syskonförsök som inte har lett någon vart. Har börjat vänja mig vid tanken på att vi kanske bara blir tre i familjen samtidigt som jag funderat på det är med äggdonation. 

Min syster har erbjudit oss att donera och det känns på ett sätt som det enda alternativet, hennes dna är så nära mitt man kan komma, samtidigt är jag rädd att det ska kännas konstigt att hon är biologisk mamma. Är också rädd att jag ska känna annorlunda för ett syskon som inte är biologiskt mitt jämfört med vårt första barn. 

Är det fler som går i dessa tankar? Eller någon som gjort ÄD och kan bidra med tankar och erfarenheter?

• Svar på tråden Funderar på ÄD efter flera misslyckade IVF:er
  • Sweetiepai

Vi har gjort 9 hela behandlingar men inte alla har resulterat i befruktade ägg. Jag har bara ruvat 5 gånger. Läkarna är inte särskilt optimistiska, men jag har svårt att släppa tanken på fler barn. Jag var mer positiv till ÄD tidigare då jag fortfarande trodde att jag skulle kunna få ett till genetiskt barn, men nu känns det lite jobbigare. Har läst lite om Epigenitik och det kanske gör att det känns lite lättare. 

Hur går dina tankar?

• Sweetiepai

Tack , Pigan för ditt svar. Vi har beslutat oss för att göra ett sista försök men samtidigt ställa oss i kö för ÄD. Då håller vi båda dörrarna öppna sas. Skönt att höra att dina egna frågor tystats och att ni fått de barn ni hoppats på.

En annan sak som jag funderar på... Har hört att det ska vara svårt att göra ÄD i Sverige när man har barn sedan tidigare. Stämmer det?

Svar på tråden Funderar på ÄD efter flera misslyckade IVF:er