Inlägg från: sillencillasill |Visa alla inlägg
  • sillencillasill

Vi singlar som planerar barn under 2015!

Hej!

Är nyss fyllda 33 och bor i Gbg. Jag har varit två gånger på Storkkliniken och gjort ett försök med donator hemma efter det. Väntar på svar inom några dagar. Funkar inte det blir det storken igen. Håller med er om grubblerierna i huvudet. Men har själv varit skilsmässobarn och ver hur slitigt det är. Hellre ensam med en mamma som inte har ett trauma bakom sig så därför vill jag inte försöka i en relation som inte känns hundra...

Har börjat söka efter fler donatorer, tips?

• sillencillasill

Jag är helt övertygad om att vi är mer noggranna vad gäller intyg på friskhet, pratat om sjukdomshistoria osv än alla "01.55" ragg och one night stands. Vi är ärliga i vårt beteende och lurar ingen.

Sigfader skrev 2015-03-01 06:00:23 följande:

Har ni funderat över vad som kan gömma sig i "donatorers" arvsmassa? Är det fråga om en helt anonym person så kan det vara allvarliga genetiska sjukdomar som ni inte får veta. Det kan man visserligen råka ut för ändå, men det är ju ganska vanligt att folk vet om vad som "ligger i släkten".

Sen så tänker jag att som pappa är man konstig som kan tänka sig att "tillverka" ett barn, men sen strunta i det. Jag tror att många pappor som sticker har anknytningsproblematik som kan gå i arv. Vi är trots allt biologiska varelser, och det är långt mer än utseendemässiga egenskaper som går i arv. Därför är det en klar fördel att känna sin partner som man skaffar barn med.

• sillencillasill

Berätta om Gröndal! Vill veta mer. Jag är kass på danska så vad betalade du för en insemintiation?

2014 baby skrev 2015-04-05 10:41:57 följande:

jag ska åka till danmark och göra insemination så jag får syskon till min son!vad ska du till för klinik? jag ska till gyn grönlund i helsingör

Svar på tråden Vi singlar som planerar barn under 2015!