• Masquerade

Vi singlar som planerar barn under 2015!

Singel, 36 år och på väg till Danmark. Har tid för blodprover i veckan, tyvärr samtidigt som trolig ägglossning. Så i februari bär det av till Vitanova! 

• Masquerade

Glömde tillägga att jag bor i Malmö. 
    Gjorde ett försök i november med en privat donator. Försöket misslyckades och jag kommer inte försöka så igen. Inget fel på donatorn, han var trevlig och väldigt snäll, men jag hade en sjuk ångest över hela aspekten med socialen och vad jag senare skulle säga till barnet. Sen måste jag erkänna att hela inseminationsprocessen kändes ganska vidrig. ...Inte riktigt samma sak som att ha sex. :)

• Masquerade
    grodansmamma skrev 2015-01-05 22:24:22 följande:

Tyvärr lyckades inte försöken denna gång heller... nu är mensen över och jag väntar på att börja testa med äl-tester.

Beklagar!
  • Masquerade
    smultronhesten skrev 2015-01-05 22:59:25 följande:
    Hej och välkommen! Intressant att höra dina tankar kring privat insemination. Precis de tankarna och frågorna som jag ställer till mig själv, tillsammans med en stor portion "Vad ska alla andra tycka"... 
    På vilket sätt kändes den vidrig? Haha :) 
    Tack! 
    Hade jättemycket ångest kring alla existensiella-, etiska- och praktiska frågor kring att inseminera med en privat donator. Hade fått kontakt med donatorn på en relativt seriös sajt www.donator.se och valt en donator som inte ville ha framtida kontakt med barnet. Donatorn hade lagt upp barnfoton och skrivit en intelligent och intressant profil. Vi började mejla och bestämde träff. Jag bokade in honom på hotell och var tydlig med att jag ville ha en steril insemination. 
    Det jag tyckte kändes "vidrigt" med processen var att jag var sååå otänd av honom (fyi, är inte lesbisk) så till den milda grad att jag fick sitta med medicinkoppen en lååång stund innan jag kunde övertala mig själv att föra in sprutan. Hoppas och tror att den ångesten kommer att försvinna genom att inte veta vem fadern är.

Med allt detta sagt (eller skrivet) så missförstå mig nu rätt. Jag ville verkligen ha mitt barn och blev jätteledsen när mensen kom. Tror det som gjorde mig mest ledsen var att jag fick ett plus samma dag som mensen kom. Gick till jobbet på små moln och alla ångesttankar kring havandeskapet var som bortblåsta. Det var vi mot världen! Framåt lunch började jag att blöda... :(
  • Masquerade
    grodansmamma skrev 2015-02-23 14:35:54 följande:

Bim igår och ff ingen mens, bara fått lite flytningar och lite mensvärk till och från, tror mensen kommer snart men annars blir det nog ett test om någon dag. Har dock bara ett digitalt cb kvar, så vill gärna vänta lite om mensen ändå kommer... Testade i lördags och då var det negativt så därför känns det som att det är kört, men klart man ändå hoppas när den intehar kommit..

Håller tummarna för dig!
  • Masquerade
    grodansmamma skrev 2015-02-25 10:44:12 följande:

OMG, jag är gravid!

Åh, vad roligt för dig!!! Grattis! :D
  • Masquerade

På tal om ingenting alls, är det någon här med erfarenhet av ägglossningssprutor? Har blivit ombedd av min barnmorska på Vitanovakliniken att göra ultraljud och därefter ta ägglossningssprutan ett visst antal timmar senare, beroende på hur stora foliklerna är. Om allt sen går som det ska blir det insemination i början av nästa vecka... :)

• Masquerade
    Saturnus skrev 2015-03-03 20:39:18 följande:
    Absolut. Något speciellt du undrar över?
    Biverkningar?
Svar på tråden Vi singlar som planerar barn under 2015!