när blev ni gravida tillslut?
Från att jag slutade ta p-piller tills jag var gravid tog det ganska exakt ett år. Vi hade dock påbörjat utredning några månader tidigare för att jag kände att det tog psykiskt på mig att inte veta huruvida det var något fel eller inte på mig. Så jag hade gjort en första undersökning med huruvida jag hade ÄL eller inte och min man hade lämnat sitt första spermieprov. Vi hade planerat in spolning av äggledarna längre fram som jag sen aldrig gjorde eftersom det inte behövdes. Jag vet inte om det var så men helt plötsligt blev vi gravida (och den månaden hade vi inte ens prickat in ÄL med stickor och allt) och jag misstänker att det berodde på att vi helt plötsligt struntade i planering (planerat sex är inte roligt flera månader i rad), struntade i stickor och jag visste att det inte var något fel på mig och jag hade mycket annat att tänka på den månaden så jag hade inte tid att fundera. Men kanske hade det funkat även om vi inte påbörjat utredningen men för min del var det skönt att veta att det borde fungera.