Inlägg från: MammaC |Visa alla inlägg
  • MammaC

Mår så dåligt av amningen

Har en liten dotter på 6 mån som älskar att amma, ändå sen hon föddes har hon vart extremt tuttig. Men jag mår så himla dåligt av att amma, jag får ett sånt obehag i hela kroppen

Det var likadant med min stora tjej. Sista två månaderna jag ammade henne satt jag bara och grät.

Ville ändå göra ett försök denna gången. Satte upp 4 mån som första mål. Men har mått dåligt av det sen födseln. Hade lovat mig själv att inte hamna i samma dåliga mående kring amningen denna gång, att inte pressa mig själv lika länge. Men nu är jag där igen. Gråter ofta. Ångest. Orkar och vill verkligen inte amma mer!!

Hon tar inte napp. Hon ratar ersättning gröt, mat. Ibland kan hon dricka lite lite välling. Napp är inte särskilt intressant. Jag är en levande napp istället.

På kvällarna ligger hon hos mig flera timmar. Äter lite, sommar, snuttar. Ytterst sällan går det lägga över henne i hennes säng. Men vaknar hon då är hon helt hysterisk och inget hjälper förutom bröstet. På nätterna sover hon 1-2 h i stöten. Äter/snuttar. Jag blir tokig, orkar verkligen inte ha det så här mer.

Men hur sjutton gör man!?

Bvc tycker att jag ska åka hemifrån en kväll/natt/helg och låta pappan vara hos henne. Men mitt hjärta går sönder när jag tänker på hur förtvivlad hon kommer vara.

Det är så mycket känslor åt alla håll och jag går runt med en klump i magen.

Hur har ni andra gjort för att komma ur en sån här situation?

• Svar på tråden Mår så dåligt av amningen
  • MammaC
    Surrih skrev 2014-12-18 20:16:46 följande:

Min dotter var sådär, jag gillade inte heller att amma men gjorde det endå typ 7

Månader. Iaf så tog hon varken napp eller flaska. Så en dag bestämde jag mig att sluta amma och trodde väl att barnet skulle bli förtvivlad. Men, efter ett par timmar tog hon flaskan. Och så var det med det liksom. Hon var också väldigt snuttig, kanske får du prova lite olika flaskor men det brukar gå bättre än man tror :) eller så kan du ju kanske bara åka bort över dagen och lämna till pappa och flaska. Lycka till! :)

Tack för att du delar med dig!

Vi har testat många olika nappar, flaskor, vällingsorter, grötsorter men än så länge utan någon direkt framgång.

Känslan just nu är att det inte går att ta sig ur, men någon dag kommer det ju vända, på ett eller annat sätt.

Får så ont i magen av hennes gråt!!
  • MammaC

Någon mer som känner igen sig och har några kloka råd? ????

Svar på tråden Mår så dåligt av amningen