• Sarisen

35 år, ngn som vill följas åt på gravidresan?

green78 skrev 2015-01-17 05:35:28 följande:

Då har jag BF lite tidigare än er, för min del mådde jag som mest illa runt vecka 7-9, nu när jag gått in i vecka 11 är det mycket bättre. Det kommer om jag inte äter tillräckligt ofta eller åker bil. Då måste jag äta i stort sett hela tiden...

Tycker Kub är skitläskigt! Jag vill göra det, det är vi helt överens om båda två, men är gräsligt rädd för resultatet! Vi har sagt att vi går vidare med fostervattenprov om det behövs och i förlängningen abort med, men hua, väntan... Och om man sen behöver gå vidare med det... Inte roligt alls!!!

Gör blodprovet för kub den 30 jan och sen antar jag att ul är veckan efter.

Vad jobbar ni med? Har ni jobb som kommer att bli svåra iom graviditeten? Själv sitter jag på en reklambyrå i Göteborg, fysiskt kommer det inte bli några problem, det svåra kommer vara att behålla lugnet och inte stressa.

Hej är också född 78 och gravid med tredje barnet, en riktig sladdis då mina  tjejer blir 15 och 13 år i år. Ville bara säga att vi valde att göra kub/nupp test och vi fick ett dåligt resultat. Vi gick vidare med fvp och det visade sig att bebisen inte hade några utav de vanligaste kromosomfelen i varjefall. Blev så lättad över det, men sen självklart finns oron där ändå över andra sjukdomar eller att nåt skall gå på tok. Har bf i mars så har inte så långt kvar nu, längtar :)
    Lycka till med testet, det kommer gå bra ska du se!
  • Sarisen
    Lillafamiljen78 skrev 2015-01-31 06:44:03 följande:

Hej, verkar vara en passande tråd för mig:) 36 år och väntar 3:e barnet. Har en tjej född 07 o en kille född 09. Hade ett mf i dec o blev gravid direkt efter så har Bf 26 sep om nu allt går bra;)

Också född 78 och gravid med trean =)
    Fick ett sent missfall i maj förra året med blev som du gravid direkt efter. Väntar på vår goding nu som kommer i mars. Det kommer gå bra den här gången ska du se :)
  • Sarisen
    Lillafamiljen78 skrev 2015-02-02 16:11:38 följande:
    Ja Oki skönt att höra:) Ja ska nog gå bra! Oj då har du nart bf spännande:)
    ja jag har juh det =) var till bm idag och hittills ser allt bra ut :)
    Så spännande !!
  • Sarisen
    green78 skrev 2015-02-02 20:23:16 följande:
    Skönt att allt gått bra! Pratade med min bm också och hon sa att det ju är väldigt få som faktiskt får dåligt resultat på kub och ännu färre som sedan får negativt på fvp. Så jag bara går och tänker på hur magiskt det skall bli att titta på den lilla i morgon!

Lite avis faktiskt på att du bara har max en månad tills du får träffa krabaten som bor där inne. Det är stort!
    Ja, vi hamnade i högrisk gruppen på 1/311 vilket egentligen är en låg siffra i sig, men eftersom vi fick ett sent missfall innan och vi inte riktigt fick reda på varför så kändes det som om vi ville gå vidare å veta mer säkert.
    Det gick juh bra det med =)
    Jo det buffar å sparkas i min mage och jag börjar bli tröttare och har svårt att sova om nätterna men det är juh bara så mysigt!! Man får väl vila på dagarna då ;)
    Man kan knappt fatta att man snart har en bebis i familjen igen =)
  • Sarisen
    Linc skrev 2015-02-04 11:58:50 följande:

Hej :D Jag fyller 37 i sommar och väntar en liten sladdistjej med min "nya" sambo :) Jag har tre barn sedan tidigare äktenskap varav 2 är mina biologiska :) De är 9, 12, och 14. Alla tre inklusive oss andra är exalterade att få en liten att pyssla om :D Vi är beräknade till mitten på April så nu börjar det närma sig känns det som trots att det är många långa veckor kvar.

Har fått må bra denna graviditet med lite krämpor hit å dit men nu börjar foglossningen spöka igen så det blir inte såååå mkt snöskottande längre :)

Vad roligt, Grattis!! =) väntar också en tjej. En riktig sladdis med min nya sambo, mina stora tjejer blir 15 och 13 i år och tycker det ska bli så kul med en ny familjemedlem :)
  • Sarisen
    Nislepa skrev 2015-02-07 07:08:00 följande:

Hej jag är 37 och väntar 4ebarnet med bf 24 augusti. Mina andra barn är 18, 4 och 3 år. Kul att ni är flera som har tonåringar även om min nästan är vuxen nu.

Har kub på onsdag och är riktigt rädd den här gången att det ska vara något fel på barnet. Tror vi går vidare med fvp oavsett resultat. Någon annan som har gjort fvp/mkp? Vad fick ni för resultat på kub? Vi är ju lite äldre nu...

hej och grattis!! =) jag gick vidare med fvp hade kub/nupp resultat på 1/311.
    Det gick bra och provet var normalt :)

• Sarisen

Hoppas alla mår bra, har bf om 11 dagar och ska snittas...börjar bli nervööööös ;)

• Sarisen
    kmor skrev 2015-02-28 19:31:52 följande:

Jag är gravid 14+1 nu. Gjorde kub i måndags. Fick 1/3400 på Downs, 1/11 000 respektive 1/20 000 på de andra diagnoserna. Vi går inte vidare med övriga tester. Är nästan 36 år.

Vad skönt! fick sj en dålig siffra och är i samma ålder som dig. Gick vidare med fvp med det visade inte ovanligt skönt nog =)
  • Sarisen
    Nislepa skrev 2015-03-02 12:01:22 följande:

Välkomna alina och louise! Och grattis!

Sarisen: så spännande att det snart är dags! Hur mår du?

Jag är i vecka 16 nu och mår äntligen mycket bättre. Längtar ihjäl mig till RUL men fick inte tid förrän v 20. Vilken vecka har ni andra gjort RUL? Det känns så sent...

jodå mår rätt bra =) lite krämpor har jag dock, foglossning å så. Har vart rejält förkyld också men annars är det bara bra, såå spännande :D Gjorde rul i v 18 +
    Förstår att du längtar =)
  • Sarisen

Den 11/3 föddes min lilla flicka. <3
    Helt underbar å go. Lyckan är total! =)

• Sarisen
    Linc skrev 2015-03-19 22:04:17 följande:
    GRATTIS! :)
    Tack så mycket !! =D
  • Sarisen
    Nislepa skrev 2015-03-25 14:26:07 följande:
    Grattis vad härligt!
    Ja man kan knappt fatta det, fast lite mer nu än för nån v sen ;)
    Nu är man trebarnsmor. Så mysigt å underbart <3
  • Sarisen
    alina 2012 skrev 2015-03-29 10:00:49 följande:

Hej tjejer Hur mår ni? Jag har inte skrivit på ett tag.Jag har haft det lite dramatiskt.I början på veckan så började jag störtblöda efter ett träningspass mannen var på jobbet så det blev till att åka ambulans in till gynakuten.Jag blödde jättemkt men fick trotts det vänta länge många akutfall.Där ligger man på en bår och miljarder tankar far genom huvudet livrädd är det missfall?Lever bebis? Min man kom som tur var och kunde stötta mig.Efter ett bra tag blev jag undersökt bebis lever och mår bra men moderkakan ligger långt ned framför livmodermunnen så ingen mer intensiv träning för mig.Nu har blödningen äntligen stannat av.Hoppas att ni andra haft en bättre vecka och grattis sarisen till flickan <3

oj, ja du får lov att ta det lugnt nu då. Skönt att det var bra med allt ,
    förstår att du måste vart orolig <3
    Tack så mycket, lillsnöret är bedårande <3
Svar på tråden 35 år, ngn som vill följas åt på gravidresan?