• Ammi123

Bra skola i Lund

Hej

Jag undrar vilken skola man ska välja i Lund. Nu går mina söner på en Montessoriskola men den går bara upp till 6an. Vi trivs jättebra men jag vet inte hur vi ska göra sen. Nu söker jag med ljus och lykta efter tips på bra skolor i Lund (eller i närheten).  

Våra barn går på ett föräldrakooperativ nu, vi trivs bra och fortsätter gärna med det. Har inget emot varken kommunala skolor eller friskolor, dock reserverar vi oss för vinsdrivande skolor. Har sagt att jag "aldrig" ska sätta mina barn på en vinstdrivande skola men... barnens välmående kommer ju först. Vi bor i Dalby strax utanför lund men jag har hört en hel del dåligt om Nyvångskolan som är det naturliga valet (berätta gärna även om erfarenheter från Nyvång, både dåliga och bra).

Vad vi älskar med Montessori är mötet mellan lärarna och eleverna och tron på att barnet har viljan och kapasiteten inom sig. Lärarens roll är att hjälpa till att plocka fram det fantastiska som redan finns i barnet.

Någon som har erfarenheter från skolvärlden i Lund? (Själv är vi inte härifrån och har inte ingen erfarenhet alls av skolorna.)   

Tacksam för svar.

Svar på tråden Bra skola i Lund