Inlägg från: Lucing |Visa alla inlägg
  • Lucing

Två stegs abort v15, till er som är oroliga inför en abort.

Söta du! Så ledsen att läsa vad du varit med om! Det är en svår och intesiv period med mycket känslor och många tårar. Jag beklagar verkligen! Kunde varit jag själv som skrivit dina rader! Ack, jag vet! Och önskar så att fler "hittade" sådant här när man är i situationen och desperat letar information! ??

Genomgick själv en tvåstegsabort i vecka 15 i december 2011. Också pga av kromosomavikelser. Kubtest visade 1:2. Vår värld vändes upp och ner. Ivf behandlingsr och många missfall i bagaget. Denna gången hade vi lyckats spontant. Men ack, ???? Moderkaksprov togs direkt efter (var ren tur, jag bröt ihop fullständigt, läkaren kände igen mig). Men väntan, ja ack, den jäkla väntan på svaret, den var vidrig, värst och mycket plågsam. När beskedet väl kom, var jag så avtrubbad. Minns knappt någonting!

Förfarandet var detsamma som för dig! Ingen smärta, inga värkar. Lugnt och stilla. Jag var helt lugn av smärtstillande och annat. Man får så mycket man bara vill! För mig tog det knappa 3-4 timmar. Jag ville dock ej gå på toa, stannade kvar i sängen. Allt skedde där. Personalen var fantastisk! Efteråt kände jag en enorm lättnad! Jag kunde andas igen....sakta sakta....En enorm ledsamhet och sorg! Men ack, denna lättnad! Det var äntligrn över!

Och jag vill också så gärna poängtera för er alla som läser detta och är oroliga, att man inte ska läsa och lyssna på alla skräckhistorier. Man blir bara uppstressad och får en felaktig bild av vad som skall ske. Psykiskt är det självklart smärtsamt, men fysiskt upplevde jag knappt ingenting alls. Som menvärk om jag ska försöka beskriva det hela. Läste innan det skulle kännas som värkarna inför en förlossning. Jag har fött en dotter, jag vet hur de värkarna kämns! Att läsa att detta skulle vara samma nu fick mig att rysa, vara orolig och nästan kräka av nervositet. Så var ju inte fallet. Långt långt långt därifrån! Ack, om jag bara låtit bli att läsa och googla innan! Hade en sån förvrängd och hemsk syn av det hela!

Så söta alla ni, som kommit över denna tråd, läser Ts och mina rader, ta det till er och känn lite lugn mitt i allt det svåra! Det behöver inte göra ont!! Önskar så innerligt ingen hade behövt vara orolig över något sådant här, att er väntan och oro inte fanns ?? Jag hoppas så innerligt ni får positiv besked och slipper genomgå detta! Men om ni nu har det framför er, läs då detta och ta det till er!

Många kramar till er alla! ??

Svar på tråden Två stegs abort v15, till er som är oroliga inför en abort.