Anonym (.....) skrev 2014-12-18 18:07:47 följande:
Nä då är det ju bättre med ett misshandlat barn som blir mördat av pappan efter några års lidande.
Hellre föda fram ett barn som får växa upp under hot och våld hela sin barndom än att utsätta sig för kemikalier....
Man måste inte skaffa ungar med varenda man som kryper fram och viftar med kuken. Ibland KAN man faktiskt välja en bra pappa och en trygg kärnfamilj..
Vem säger att det skulle bli så? Jag tror på att alla kan ändra sig. Nu i mitt fall så har jag tyvärr fått erfara att han beter sig hemskt oavsett vad jag väljer att göra. MEN om jag handlar som han tycker skulle det inte vara något problem. Jag tycker nog som de flesta andra och vägrar bli en slav. Men han har föreslagit parterapi och då kanske vi båda skulle kunna anpassa oss till varandra....
Jag ville absolut inte ha något barn eftersom att det bidrar till att utnyttja jordens resurser. Men han vill ha ett barn och har fått mig att inse att man kan uppfostra ett barn till att göra gott. De flesta som skaffar barn gör dock ett misstag eftersom att de
inte är lämpliga föräldrar.