vistapay.eu? dragit pengar på mitt konto
Använder du VistaCloud?
Använder du VistaCloud?
VistaPay sköter betalningarna för VistaCloud. Kolla först att hon inte har ett konto hos VistaCloud. Man vet aldrig vad de äldre kan ha registrerat sig på för tjänster utan att ha koll på villkoren. VistaCloud är en tjänst för att lagra bilder, filmer och filer.
De har 3 olika priser: 9, 19 och 49 euro/månad.
Det är ju så klart möjligt att någon kommit åt hennes kreditkortsinformation på något sätt och då ska ni spärra kortet, men kolla som sagt först att hon faktiskt inte har registrerat sig för tjänsten.
Kontakta sen VistaPay eller VistaCloud och avanmäl tjänsten eller anmäl att din mammas kort använts av någon.
Jag hittade en tråd om presentkortet på McDonald´s på ett norskt forum.
forum.kvinneguiden.no/index.php
Nu fungerar inte länken längre.
Där var det en som klippte ut följande:
Fast man har ju inte fått ngt present kort få bryter de ju mot sitt avtal
Går ni på sånt där? Tror ni på fullaste allvar att man får ett presentkort på 100 kr för en tia via en FACEBOOKANNONS? Inte konstigt att såna här fortsätter finnas när folk är så lättlurade...
När jag köpte presentkorten fanns ingen villkor till det dragit 471kr har spärrat korten ringt till dem ingen svar hjälp med lösning vettigt lösning inte en spark till den som redan ligger på marken tack
Jag blir också orolig för att jag ska få betalningsanmärkning...
Det märkliga på bilden är att det står att det endast gäller nya kunder hos VistaCloud.eu och att erbjudandet inte kommer från McDonalds. Varför skulle någon aktör erbjuda så generös rabatt hos ett annat företag?
Det är självklart lätt att vara efterklok.
Det hade varit intressant att se hur övriga sidor såg ut.
De verkar skapa upp webbsidor enbart för sin bluff. Sidan sverigedeal.com är borttagen. Samma sak med dealnordic.com som hade samma erbjudande från McDonalds.
Jag har även hittat andra adresser de använder och som också nu är nedstängda:
dealnordica.com/
deal-nordica.com/
De ligger alla på samma server som vistacloud.eu/
Alla domännamn jag skrivit här har extremt låg trust rating på www.scamadviser.com
Alla domännamn har registrerats alldeles nyligen inklusive vistapay.eu vilket är en mycket stark varningssignal.
Hej
Är det någon som kan hjälpa mig! Hur gör jag för att säga upp vistapay.eu
Jag har inte fått det jag ska ha heller! Först drog dom 8 kr sen drog dom 470 kr
Jag har inte dom pengarna som dom drar!
HUR SAK JAG GÖRA FÖR ATT BLI AV MED DETTA HJÄLP MIG!
Tack på förhand
Mementa
Tack!
Men kan jag bara svar på engelska?
Jag har skickat till dom på svenska men inte fått något svar!
Jag blir så arg för var är det som jag beställde?
Och hur kan dom få fortsätta om det är så många som i te är nöjda och tycker dom är oärliga?
Så rätt! Kunde ha blivit en dyrare läxa...men en läxa blev det definitivt...Konstigt jag som aldrig råkat ut för något bedrägeri, stöld etc och så låter jsg mig luras på detta vis ?!?
Men vad i helsike är det man prenumererar på. Luft ??
Snälla någon som har mail till dom för att avsluta?
Är det någon som testat att logga in på VistaCloud och sett om ni verkligen har någon molnlagringstjänst?
Antligen får ni använda funktionen för glömt lösenord för att få ut lösenordet.
De hävdar att de har appar för iOS och Android, men jag har inte hittat några såna.