Inlägg från: Anonym (Kalle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kalle)

Vilket parti "sliter itu Sverige"?

Dissident skrev 2015-01-31 21:23:56 följande:
    Man sprider propaganda som insinuerar att svenskar och svensk kultur inte finns och om den nu ändå funnits så är den värdelös. Ständig propaganda om mångkultur, rasblandning och smutskastning av västerländsk historia och kultur. Man förföljer, demoniserar och lagför människor som motsätter sig dylika saker.

Man indoktrinerar folk till att dra fram nazistspöket så fort någon ifrågasätter agendan. Du verkar ha blivit placerad i den fållan.
    Oj, har du också blivit hjärntvättad?
  • Anonym (Kalle)
    Dissident skrev 2015-01-31 21:39:38 följande:
    Ja jag har genomgått svensk skola jag med, sedan vaknade jag upp och började tänka självständigt. Är det inte dags för dig att göra det också?
    Man sprider propaganda som insinuerar att svenskar och svensk kultur inte finns och om den nu ändå funnits så är den värdelös. Ständig propaganda om mångkultur, rasblandning och smutskastning av västerländsk historia och kultur. Man förföljer, demoniserar och lagför människor som motsätter sig dylika saker. 

Då har du inga problem att backa upp detta med källor, förmodar jag.
  • Anonym (Kalle)
    Dissident skrev 2015-01-31 22:05:57 följande:
    Man fängslade exempelvis nyligen konstnären Dan Park för att hans konst inte passade in i den politiskt korrekta mallen. Det finns mängder med nationalister som blir dömda med hänvisning till den den luddiga lagen om hets mot folkgrupp.
    Du menar på samma sätt som Åkessons svärmor ville förbjuda konst som inte passade hennes åsikter?
  • Anonym (Kalle)
    Dissident skrev 2015-01-31 22:05:57 följande:
    Man fängslade exempelvis nyligen konstnären Dan Park för att hans konst inte passade in i den politiskt korrekta mallen. Det finns mängder med nationalister som blir dömda med hänvisning till den den luddiga lagen om hets mot folkgrupp.
    Du menar på samma sätt som Åkessons svärmor ville förbjuda konst som inte passade hennes åsikter?
  • Anonym (Kalle)
    Dissident skrev 2015-01-31 22:23:21 följande:
    Det låter som något du läst i Aftonbladet. Du skall nog ta deras "grävande" med en nypa salt.
    Så du känner inte till det. Nej, där ser man. Hon gjorde uttalandet under en riksdagsdebatt, så det är allmänt känt.

Så hur är det med det självständiga tänkandet? 
  • Anonym (Kalle)
    Dissident skrev 2015-01-31 22:34:18 följande:
    Servera det ordagranna citatet och om möjligt en videolänk så skall vi se hur pass vinklad din (Aftonbladets) tolkning av vad hon sade är. Hur som helst så är det helt irrelevant för vad vi diskuterar. Vad Jimmies svärmor gör spelar föga roll för mina arguments hållbarhet.
    Så när det gäller SD så gäller inget självständigt tänkande? 
  • Anonym (Kalle)
    Dissident skrev 2015-01-31 22:34:18 följande:
    Servera det ordagranna citatet och om möjligt en videolänk så skall vi se hur pass vinklad din (Aftonbladets) tolkning av vad hon sade är. Hur som helst så är det helt irrelevant för vad vi diskuterar. Vad Jimmies svärmor gör spelar föga roll för mina arguments hållbarhet.
    Så när det gäller SD så gäller inget självständigt tänkande? 
  • Anonym (Kalle)
    Dissident skrev 2015-01-31 22:39:35 följande:
    På vilket sätt är det att tänka osjälvständigt att inte känna till vad Jimmies svärmor gör? Du verkar inte greppa vad jag skriver om och du förklarar inte vad du menar så... du kanske kan få utlopp för din SD-noja någon annanstans?
    Du behöver inte veta vad Jimmies svärmor gör, men du bör ju tycka det är lika illa när SD:s riksdagsledamöter (en av dom är Jimmies svärmor) vill förbjuda konst som när andra vill förbjuda Parks konst. Eftersom det är samma sak.

Men du är väl en sådan som omfamnar allt SD gör, då pratas det inte om självständigt tänkande. Då sväljer du allt med hull och hår.
  • Anonym (Kalle)
    Dissident skrev 2015-01-31 22:51:43 följande:
    Jag tror inte på allt jag läser på internet, därför bad jag dig om källa till ditt påstående. Du verkar oförmögen att presentera någon sådan så därför kan jag inte säga något om saken.

Hur som helst är det irrelevant för diskussionen som sagt. Borde inte nappat på ditt anti-SD trollande.
    Nej, du ska kanske söka dig till ett forum där folk håller med dig istället.
  • Anonym (Kalle)
    FDFMGA skrev 2015-01-31 22:57:59 följande:
    Jag har undrat mer än en gång om det finns någon slags särskild kultur bland er nationella som innebär att ni med självklarhetens brist på eftertanke väljer ut enskilda exempel som sen får ligga till grund för er genrella "omvärldsanalys". Det funkar inte så. Maud Olofsson var mitt speciella hatobjekt som politiker, men inte var hon negativ till Sverige och svenskar - med tanke på hennes flåshurtiga beskäftighet så borde det gå att hitta en mängd uttalanden om det fantastiska Sverige som hon kommit med.

Reinfeldts uttalande om nationalismen är ju riktigt bra - finns det något som verkligen skiljer Sverige från andra länder så är det förmodligen vår ljumma inställning till nationalism - och man ska väl inte förneka det genuint svenska som säkert delvis har sin grund i den långa fred vi upplevt.

Se det så här: Jag antar att du är svensk och att du vill vara stolt över ditt land, men vad är det som säger att just din åsikt ska vara allenarådande.

Jag är också stolt över mitt land, inte så att jag viftar med flaggan - utan mer att jag känner att jag är svensk i själ och hjärta, en slags känsla av samhörighet som är så stark att jag inte har några som helst behov att manifestera den.

Det finns många som jag. En gång vart fjärde år manifesterar vi ju faktiskt vår svenskhet genom att gå till vallokalen och lägga vår röst på det parti vi tror bäst kan förvalta vårt Sverige och dess kultur.

Ur mitt perspektiv så finns det inte mycket som kan slå raljerandet om sjuklövern, - det vill säga vad 87 procent av oss svenskar anser vara Sveriges bästa - i fråga om svenskfientlighet.

Varför är du så svenskfientlig att du måste inbilla dig att vi svenskar är indoktrinerade för att få ihop din bild av att du är patriot?
    Ja, det är lite konstigt att ett (SD) parti ska bestämma hur en Sverige-älskare ska vara.
Svar på tråden Vilket parti "sliter itu Sverige"?