Inlägg från: mammatill2boys |Visa alla inlägg
  • mammatill2boys

Mensvärk i över 1 vecka-ingen mens inget plus

Majflickan90 skrev 2018-07-09 09:57:47 följande:

Jag tog ÄL-test runt midsommar som va positivt. En vecka efter det fick jag molande värk i mage och rygg. Jag får alltid det när jag ska ha mens så jag tänkte "att nu kommer väl mensen", men de har hållt på såhär till o från nu sen dess. Och jag är sååå trött på mornarna. Hade min sambo inte väckt mig hade jag kunnat sova till 11. Men jag vågar inte plussa, för sist de va såhär så fick jag min mens typ 2 veckor senare, så jag vet inte... hur skulle ni gjort? Jag är en fegis haha!

Om du hade ÄL vid midsommar så borde du ju kunna testa nu. Jag hade inte kunnat hålla mig;) Lycka till!
  • mammatill2boys
    Majflickan90 skrev 2018-07-09 23:56:47 följande:
    Tro mig - jag har verkligen varit sugen på att testa mig. Men när jag testade mig förra gången så hade jag både symtom som mkt finnar och rejäla bröstsmärtor. Och då va testet negativt :( Och ca 2 veckor senare kom mensen, så jag vågar typ inte nu eftersom min mens är så oregelbunden o jag har ingen aning om när jag väntar den.
    Jag är i samma sits, vet inte heller när jag väntar min mens.. Men kommer ändå testa mig nästa vecka om jag inte fått mensen. Vill inte riskera att dricka/röka osv när jag är gravid, vilket lätt kan förekomma på helgerna nu under sommaren och semestern;)
  • mammatill2boys
    Majflickan90 skrev 2018-07-13 11:33:59 följande:

Nej det är klart ;) Jag kan förstå det! Jag har satt måndag 6/8 som "test-dag". Det är ett par veckor till men jag ger att en chans. Har inte mensen kommit då så är de ändå 8 veckor sedan jag hade den så kommer den inte då vet jag ju absolut vad som är "fel" ;p

Okej men va bra om du klarar hålla dig så länge:) Jag tror min mens är på ingång nu.. hoppas det för jag vill bara få tillbaka den nu efter mitt pillerstopp. Men om fen inte kommer nu så testar jag 20.e. Vågar inte testa senare för jag vill gärna börja med ÄL-stickor innan nästa ÄL (om jag får nån).
  • mammatill2boys
    Majflickan90 skrev 2018-07-15 22:45:39 följande:

Så känner jag med, jag nästan hoppas min mens ska komma nu så jag kan börja med tester igen jag med. Har flera tecken liksom, min högra sida av magen ilar till ibland. Mina bröst ömmar inte men inuti gör dom liksom lite ont eller känns tunga, som om dom väger mkt. Svårt att förklara, men haft lite liknande känslor när min mens vart Påväg så nu hoppas jag liksom bara den ska komma så vi kan "köra igång igen" med ÄL-stickor!

Okej hoppas hoppas det är mensen!!

Jag vet inte vad man räknar som mena längre.. Har fått blödningar nu, men dom är fortfarande inte röda. Lite rött kom i lördags sen resten brunt typ. I alla appar osv ska man ju skriva mensen första dag men det är ju jätte svårt när den kommer smygandes plus att jag inte vet om det är den riktiga eller bara blödningar pga pillerstopp innan midsommar. Suck... får hem mina ägglossningsstickor i morgon så ska börja snart trots blödning/flytningar.
  • mammatill2boys
    Majflickan90 skrev 2018-07-16 16:17:56 följande:

Hoppas du kan börja med dina stickor snart!!! ???????? Jag har aldrig haft såna blödningar som du beskriver. Endast när jag hade min p-stav, därför tog jag ut den tillslut för dom blödningarna va så jobbiga. Men aldrig utan p-medel. Och de är många år sen jag hade p-stav, haha. Jag har heller aldrig haft nån nidblödning som när ägget fäster så de är tyvärr lite svårt för mig att sätta mig in i det, men för din skull hoppas jag det är mensen som är Påväg. Jag väntar o väntar och ingenting händer.. hmm...

Jag TROR att det är mensen som kommit för det är lite rött nu oxå men inte alls sån mens jag brukade ha förr. Då blödde jag jätte mycket i en vecka. Men jag räknar detta som mensen så så fort det är över så tänkte jag börja med ÄL-stickorna som jag beställt från gravidkollen. När är det du har BIM?
  • mammatill2boys
    Majflickan90 skrev 2018-07-24 10:12:58 följande:

Hur har det gått för dig? :) Ärligt talat så har jag faktiskt ingen koll, för min mens är så oregelbunden. Ibland kan den inte komma på 2 månader. Så är de 2 månader mellan så har jag räknat på att den borde komma nu första helgen i augusti. Om inte så tänker jag testa mig då faktiskt!

Jag har fortfarande brunaktiga flytningar:( haft det i snart 2 veckor nu. Ingen ägglossning i sikte. Ja då hade jag testat om jag va dig:)
  • mammatill2boys
    Majflickan90 skrev 2018-07-28 07:52:43 följande:

Har du haft mens då? :)

Ja jag tänkte vänta till nästa lördag för är ledig då. Men känns egentligen onödigt för har så lite symtom så det borde inte va en graviditet. Den där molande känslan i magen har även avtagit senaste veckan, däremot är jag sååå trött. Vet inte om de kan ha o göra med att jag precis haft semester och börjat jobba igen. Eller kanske de är värmen. Sambon o jag somnar på soffan varje eftermiddag typ xD

Vet inte om jag haft mens, så fall väldigt sparsam. Det har ju kommit blod oxå men bara lite. Får verkligen hoppas min ÄL kommer snart...

Åh hoppas det är gravsytmptom du har!!
  • mammatill2boys
    Majflickan90 skrev 2018-07-31 23:02:46 följande:

Det låter nästan som det skulle kunna va mens?

Ja jag hoppas det är det men knappast troligt. 3 dagar kvar tills jag ska testa iaf. Då är de 2 månader sen exakt jag hade mens. Så vi får väl se. Men tror allt mest hänger på värmen.

Det va inte mens för jag fick positivt på ÄL-test idag trots att jag har dessa bruna flytningar.. konstigt. Men skönt att det verkar komma igång:)

Ska hålla tummarna för dig!!:)
  • mammatill2boys
    Kiwibiwi skrev 2018-08-01 09:52:21 följande:

Du kanske ska ta ett gravtest då?

Med tanke på dina bruna flytningar och pos ägglossningstest,

Ägglossningstesten kan ju ge positivt även på en graviditet ????

Har testat mig men är inte gravid och kan inte va det heller för vi har inte varit så aktiva de senaste två veckorna men nu när ÄL-testet visade positivt fick vi ny energi;) haha
  • mammatill2boys
    Majflickan90 skrev 2018-08-04 07:05:04 följande:

Tack! Tog test imorse, men det var så negativt som det kan bli. Så nu väntar jag oxå till mensen kommer, den borde göra det snart. Sen ska jag börja testa igen!

Va tråkigt! När har/hade du bim? Jag har den 16/8 så ett tag kvar...
Svar på tråden Mensvärk i över 1 vecka-ingen mens inget plus