• Kingston

IVF 2015 januari - februari

Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-19 09:29:55 följande:

Efter flera dagar med illamående och hysterisk trötthet, ont i magen med rejäl svullnad och svullna ömma bröst - så vaknar jag plötsligt och mår som vanligt! Men vad i hela friden?! För det blir man ju inte nervös över liksom?!?...

Skitoro... Att man inte ska få kunna slappna av nån gång. Bajs.

Jag instämmer med dig! Jag har som sagt inga känningar alls... Det oroar skiten ur mig!

Måtte det bli bra denna gången *snälla snälla snälla*
  • Kingston
    Fröken Smilla skrev 2015-02-19 20:00:17 följande:
    Jag har inte sovit en hel natt sedan ET smile5.gif så det är kanske en känning? Sover fortfarande ganska dåligt och är vaken minst en timme varje natt. Hoppas snart slippa det, mens ad gör man inte för lillplutten? smile5.gif
    Om man ändå visste att det var för något gott... Man vågar inte hoppas på för mycket :S

Samtidigt så läste jag ett citat igår: "ta ut lite glädje i förskott! Det enda som kan hända är att du varit glad i onödan"

Man borde bannemej leva mer efter den devisen! :)
  • Kingston
    lisodan skrev 2015-02-19 20:19:09 följande:

Idag fick vi se ett litet pickande hjärta! Embryot har perfekt storlek för att vara 7+2. Vilken lycka! Vilken lättnad! Tiden sedan plusset har fyllts av en massa symtom, hopp, försvunna symtom, oro och färgade flytningar. Idag känns det bra! Mycket bra!

Härlig läsning!

Mer sånt åt oss :)
  • Kingston
    Pommac1 skrev 2015-02-20 13:44:46 följande:

Nu har kliniken ringt och de är lika chockade som oss. De trodde inte att detta skulle ske då alla nio ägg var mogna och de tyckte hemskt synd om oss! Nästa gång blir det Menopur ändå och det långa protokollet för de tyckte att äggen såg fina ut! Dock blev det väldigt långdraget (tog ut äggen på dag 15) och det kunde vara det samt mannens spermier som var orsaken (de var inte dåliga men de var inte lika bra som sist). Nästa gång ska de göra en ICSI för säkerhetsskull. Känns skönt! Läkaren trodde vi hade goda chanser trots allt. 

Det var tråkiga nyheter! Undra varför det blev sådär? Lycka till med nästa omgång! Då hoppas vi på ett fint resultat!
  • Kingston

Josefinehej>> hur har du det? Känner du av något? Jag förstår inte hur jag skall få bort tankarna på allt det här. Tänker på det dag som natt :(

I have a bad feeling about this...

• Kingston
    Josefinehej skrev 2015-02-20 14:33:44 följande:

Hej! Jag mår bra, känner typ ingenting, förutom ömma bröst lite mensvärk då och då och lite trött men verkligen inte annorlunda mot en annan månad, jag känner mycket mer molande/mensvärk när jag inte är gravid så hoppas de är positivt! :) väntan ger mig ångest och jag är så rädd att misslyckas. Speciellt eftersom jag inte har något i frysen :(

Hur går de för dig? Hur känns allt? Hoppas så mycket för oss båda!!

Näe du, jag vet verkligen inte.

Kan inte sova, svettas och drömmer hela tiden. Men utöver det känner jag bara lite hugg i "tjejmagen" då och då men inte ofta, och inget som varar någon längre stund.

Brösten ömmade som tusan precis innan äggplock (och någon dag därefter) men dom känns inte alls, bortsett ifrån en galen träningsvärk ;)

Min magkänsla säger att det har misslyckats men jag hoppas INNERLIGT att jag har fel!
  • Kingston
    Längta skrev 2015-02-21 22:34:21 följande:

Nu e ja verkligen livrädd för att göra testet imorgonbitti.

De har kommit svagt svagt cremefärgat glegg från lutinus i bindan nu på kvällen...

Ska ja redan börja bryta ihop... Va fasen..

Herregud ja orkar inte de här.. Och nu när sambon inte e hemma heller. :(

Då är vi två... Upptäckte också väldigt svagt, knappt synbart, rosa/brunt klet idag.

Har sagt till sambon att han skall ställa in sig på ännu ett "failure"....

Just nu känns livet jävligt (ursäkta svordomen men hittar inget mer passande ord) orättvist!!
  • Kingston
    Längta skrev 2015-02-22 03:57:47 följande:
    Inte kunnat sova natt och vaknade nu. Tog de där jävla testet och ett stort fettminus. Ja hatar ivf.

Nu kommer sllt bötja kosta multum och världen känns så jävla emot mig. Varför ska de vara så jävla orättvist.
    Jag vet inte vännen... Vet inte varför det ska behöva vara såhär =\

Vi har fått stå för kostnaderna själva och kommer förmodligen inte ha råd med fler försök efter det här. Vi har 2 frusna blastocyster kvar och vi kommer försöka skrapa ihop pengarna till dom på något vis... Men därefter få vi inse faktum och ge upp!
  • Kingston

Okei jag kunde inte hålla mig mer....

Tog detta testet precis (efter ha sovit ca 4 timmar) och ja... Jag vet inte?!

Ser jag i syne????

• Kingston

Josefinehej i längta>>> jag är på ruvdag 8 med 5-dagars blastis.

Jag kunde inte tro mina ögon och samtidigt vågar jag inte tro på det att det faktiskt skulle ha lyckats.

Har inte ens sagt något till sambon än :S

Jag vill så gärna men är rädd för att det är falsk marknadsföring och samtidigt så är det ju verkligen världens bästa födelsedagspresent (OM jag nu kan hålla mig ifrån att säga något tills dess...)!

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari