• Linda8110

IVF 2015 januari - februari

Beklagar till er som testar negativt. Livet är så fruktansvärt orättvist... Kram från en som aldrig slutar blöda....

• Linda8110

Hur länge ska man blöda efter ett tidigt missfall egentligen? Blödit över 1,5 vecka nu... Blir galen!

• Linda8110
    Gweny skrev 2015-02-22 11:22:20 följande:
    bara läst andra där det blödit några veckor ibland. Jag skrapades, så slutade snabbt...
    När fick du missfall? Jag fick ju missfall direkt efter beräknad mens så då tror jag ej att man brukar behöva skrapas. Jag blödde 2v efter mitt första tidiga missfall så jag vet att det kan ta lite tid men det är så drygt...
  • Linda8110
    Mollan79 skrev 2015-02-24 17:12:37 följande:

Hej

Jag plussade i fredags men undrar vilken vecka jag är i?

Gjorde ägguttag mån 2/2 och återföring den 4/2, räknar man från senaste mens? Enligt en sådan där graviditetsapp så skulle jag vara i v 5+1 alltså graviditetsvecka 6 men det känns för 'mycket'. En djungel detta haha

Det stämmer att du är i vecka 6 i sådana fall :) Grattis!
  • Linda8110
    Petris skrev 2015-02-24 18:11:19 följande:

Så har man åkt på den där jäkla influensan.. :( Äggplock nästa vecka, måtte ja bli frisk tills dess..

Krya på dig! Jag håller precis på att vakna till liv efter att ha haft flunsan... Den var inte att leka med. Sov och drick!
  • Linda8110
    Flaxkatten skrev 2015-02-25 06:58:45 följande:

Ska ta min första Lutinus snart och sen bär det av till Sophiahemmet för att förhoppningsvis få sätta in två små embryon!! Är så nervös inför att få höra hur det har gått för äggen!! Hoppas hoppas att det har tagit sig! Med 17st tycker jag ju att sannolikheten borde vara hög, trots att jag är 40 och min sambo 50...

Håll tummarna för mig/oss!!

Spännande!!! Hur går det? :)
  • Linda8110

Idag blir det Huddinge för läkarbesök. Blöder fortfarande mycket efter missfallet (2v sedan idag), men jag hoppas att de kan se om det ser bra ut i alla fall. Svårt att hålla koll själv! Ska önska mig en sådan där VUL pinne i present haha!

• Linda8110
    Petris skrev 2015-02-25 12:05:42 följande:

Tack! :) Den där jäkla influensan tar knäcken på mig. 39,8 i temp.. Känner mig lite halv död.. Bra att du åker och kollar upp blödningen. Haha ja en sån där vul pinne hade ju inte varit fel att ha... :)

Stackare... Jag som är så feberkänslig hade varit död vid den tempen du har nu. Jag blir sjuk så snart min temp går över 37. Har jag 38 så ligger jag och yrar. Galet. Såg fint ut och slemhinnan var i princip borta så jag borde sluta blöda vilken timme som helst. Blir FET efter nästa mens sen.
  • Linda8110
    Flaxkatten skrev 2015-02-25 15:12:39 följande:

Då var två fina embryon på plats då!!! smile1.gif

Det känns jättebra, men det läskiga är att det var bara de två av alla 17 som hade befruktats. De var så dåliga tydligen smile4.gif Det finns en skruttig de ska ge en chans till på lördag, men de trodde inte på den. Så nu hänger allt på dessa två! Fredagen 13e ärmen testdag smile5.gif

Då håller vi tummen för dessa två! Hur kommer det sig att du fick tillbaka två direkt? Är du lite äldre?
  • Linda8110
    Flaxkatten skrev 2015-02-25 22:59:37 följande:
    Det är intressant det här med att jag fick två. Det är läkarna som har frågat om vi ville, idén kom inte från oss eftersom vi inte trodde man fick göra det. Vi var tvungna att godkänna det båda två. De säger att det är för att vi är så "gamla", 40 resp 50, att det är bäst att satsa allt på ett kort. Inte mig emot, jag skulle bli överlycklig om det blev två. Men chansen är ju väldigt liten, de räknar chansen att det blir en som ganska liten också tyvärr. Så nu gäller det att hålla tummarna!!
    Jag lovar att hålla tummen hårt!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari