• Josefinehej

IVF 2015 januari - februari

Sandi skrev 2015-02-01 09:20:45 följande:
    Det är konstigt det där med att man får så olika biverkningar av sprayen. Riktigt jobbigt att gå runt och må illa hela tiden. Hoppas att det blir bättre. Hur tycker du det har fungerat med sprutorna? Känner du något?

Ja idag är jag gladare över mina 7 äggblåsor :) Jag vet ju att det är helt ok. Nu laddar jag inför äggplocket. Jag hoppas att mina äggstockar har sjunkit ner ordentligt den här gången. Sist var en för högt upp så jag hade en barnmorska som stod och tryckte neråt på magen samtidigt som dom plockade äggen. Det var riktigt obehagligt.
    Jag tycker inte jag känner så mycket med sprutorna! Förutom att jag fortfarande mår väldigt illa upp och ner under hela dagarna, men det gjorde jag med nässprayen också så det måste vara den. Hur kände du?
    När hade du äggplocket nu igen? Imorgon va? :) spännande! kram
  • Josefinehej
    Josefinehej skrev 2015-02-02 10:17:56 följande:
    Jag tycker inte jag känner så mycket med sprutorna! Förutom att jag fortfarande mår väldigt illa upp och ner under hela dagarna, men det gjorde jag med nässprayen också så det måste vara den. Hur kände du?
    När hade du äggplocket nu igen? Imorgon va? :) spännande! kram
    nej onsdag såg jag nu på listan :)
  • Josefinehej
    Sandi skrev 2015-02-03 07:34:05 följande:
    Ja imorgon onsdag är det dags för äggplock. Både spännande och nervöst. Jag har nog haft tur med menopuren eftersom jag inte har känt av några biverkningar förutom svullnad i äggstockarna. Mitt humör har varit så bra att till och med min sambo har påpekat att jag inte har haft lika mycket humörsvängningar den här gången :). Vid förra försöket använde jag gonal-f så jag antar att min kropp kommer bättre överens med menopur :)
    Kram
    okej vad skönt! :)
    Så hur många dagar fick du köra med menopursprutor? Då menas det att du tog din sista menopurspruta i söndags eller igår kväll eller hur blir det? :) Jag är på dag 7 idag och har första VUL imorgon bitti :) 
  • Josefinehej
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-04 09:56:17 följande:

Nytt ul idag. Fler äggblåsor än förra gången! Nu väntar vi på vidare instruktioner... Ev plock på fredag.

hur stora var dina äggblåsor på första VUL? :) och hur många dagar hade du tagit injektioner då? :)
  • Josefinehej

Nu har jag varit på första VUL, dag 8 på injektioner med menopur. Jag hade 13 stycken äggblåsor, dem flesta var på 9 mm men några på 11 och 13. Slemhinnan var 7mm. Hur stora var era vid första VUL?? och slemhinnan? 

HIT ME med era storlekar! Tror mina är lite små?

• Josefinehej
    Akelois skrev 2015-02-04 12:15:56 följande:

Tack gulliga ni!

Ja vår läkare i Falun var absolut nöjd med 9 men ni vet ju hur det, ALLT går att analysera

Nu sitter jag och mannen i bilen hem och har 37 mil framför oss. Långt att resa fram och tillbaka men faktiskt så är de här timmarna tillsammans så mysigt så det är värt det! Enda nackdelen är att sitta och skumpa i bil när man har ont...

Lycka till Niskan15! Det kommer säkert gå toppen! Ja lycka till alla andra oxå förstås! Nu är det inte långt kvar på den här behandlingen för många av oss.

men ja vad skönt att det gick bra! Ger mig lite extra styrka inför mitt :) 

lycka till med allt! :)
  • Josefinehej
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-04 14:48:50 följande:
    Har faktiskt ingen aning pinsamt nog...

Men efter dagens ul så konstaterades det att jag har väldigt olika storlekar på mina blåsor. Tror hon räknade till 3 st som var mogna.
    haha nehe! :) jag kunde inte undgå det eftersom läkaren gav mig ett block och en penna när jag la mig på gynstolen och sa "här skriv upp allt jag säger så har du något att göra medans jag räknar äggblåsorna" jaha.. bara att lyda då? haha :)
  • Josefinehej
    Sandi skrev 2015-02-05 06:59:28 följande:

Jag hade äggplock igår och till alla er som är oroliga kan jag bara säga att det gick väldigt smidigt.  Personalen var supergulliga, jobbade snabbt och precist, frågade hela tiden om jag behövde mer smärtlindring. Det är klart att det gör ont men det var mycket bättre än förra gången.
    Jag fick ut 8 stycken ägg trots att de bara såg 7 äggblåsor på VUL Glad.  Nu håller jag tummarna för att många blir befruktade och delar sig. Kram på er!

gud vad skönt att det gick bra för dig! :) Tänkte på dig idag och hoppades att du skulle skriva sen! Håller tummarna nu att äggen blir befruktade :)
  • Josefinehej
    Sandi skrev 2015-02-07 10:01:23 följande:

Nu är jag också ruvare. Fick ett fint 4-cellers insatt igår (6/2). Testdag 22/2. Skulle någon kunna lägga in det i listan? 5 ägg av 8 blev befruktade och ska odlas vidare till blastocyster. Hoppas att dom överlever så långt.

• Josefinehej

Råkade skicka tomt!

Grattis vad kul! Hoppas för dig! Nu väntar förmodligen det jobbigaste i hela den här processen? Väntan.. Själv har jag äggplock imorgon! Jag är väldigt nervös men jag försöker intala mig att jag inte ska vara det och att nästan alla i denna tråden redan har gått igenom detta så då måste ju jag också klara det!

[quote=74820265][quote-nick]Josefinehej skrev 2015-02-08 13:21:09 följande:[/quote-nick][/quote]

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari