• lisodan

IVF 2015 januari - februari

sofotrollet skrev 2015-02-07 15:03:51 följande:

Jag är på ruvardag 5 med tredagarsembryo och har de senaste två dagarna haft som menvärk. Vill såklart inte ge upp hoppet och det e ca 4-5 dagar till Bim (om jag räknar ca 14 dgr efter äggplock/ägglossning) så vill ju gärna tro att det än inte är kört.. Men nu till min fråga, vad har ni som tar Lutinus för biverkningar? Ni som fick ett plus, hade ni mensvärksliknande smärta innan plusset?

Japp, jag hade mensliknande smärta innan pluss. Men inte så mycket eller ihärdande. Mer som molvärk. Och det kom och gick lite. Samt ibland riktiga hugg. Men kanske dumt att jämföra med mig för jag har förmodligen endometrios och rejäla smärtor och kramper vid mens. Klarar mig ej utan Ipren och även med det känner jag riktigt kass under 1-2 dagar med mens. Så ont gjorde det inte. Jag plussade med starkt steck på rd 10 med ett 2 dagars. Lycka till!
  • lisodan

Bara MÅSTE dela med mig. Vilken natt. Vaknade vid 00.30 av att jag var jätte kallsvettig, reste mig och var yr och mådde illa. Har haft ganska ont av och till senaste veckan samt illaluktande flytningar. Evt bakteriell vaginos. Så vi bestämde oss för att åka till gynakuten. Lång väntetid såklart och somnade nog bara till en tio min. Fick träffa läkaren vid 6.30. Under ultraljudet tycker han att det är svårt att se något inne i graviditetssäcken. Han mäter lite och säger att det borde vara större vid detta laget. Han ser inget tickande hjärta. :( :( Han konstaterar också att jag har en polyp vid livmoderhalsen. Vill konferera med IVF läkarna, som kommer vid 8.00, om den ska tas bort eller inte ~så han ber mig vänta kvar. Vi blir såklart helt upprivna. Det var precis så här vi fick reda på MAt förra året. Inget tickande hjärta och för litet embryo.

Lyckas på nåt sätt ändå somna till lite. Vid 9.30 tiden cirka kommer en ny läkare in. Hon gör ett nytt test och tycker inte det verkar som jag har bakteriell vaginos. Polypen vill man ej göra något åt just nu pga blödningsrisk och det är onödigt att oroa i onödan. Och håll i hatten, hon tycker embryot har perfekt storlek!!! Efter ett litet tag hittar hon även hjärtat! Hon hittar hjärtat!! En liten pulserande rytmisk prick i kanten av graviditetssäcken! Och jag får se det med egna ögon!!!

Vi är överlyckliga! Förhoppningsvis tickar det även på bra i nästa vecka på UL på IVF kliniken. Idag är vi bara i 6+0 så vi vet ju att mycket kan hända! Men sååå mycket bättre nyheter än det den första läkaren sa till oss. (Inkompetenta fanskap). Grrr...vilken vånda i tre timmar. Hann fälla en del tårar!

Nu ska jag försöka sova ikapp lite. Ikväll blir det skaldjur o alkoholfritt vin.

Annars stort grattis till plus, ruvarstatusar osv. Beklagar för er som det ej gått så bra för denna gång!

• lisodan
    Malinka87 skrev 2015-02-10 11:47:38 följande:

Vårat första försök gick inte vägen. Det var en tung helg men samlar nu nya krafter och blickar framåt. Pratade med SU igår och det blir prel FET v.14 :)

Vad tråkigt- men skönt om ni har nåt i frysen så länge! Passa på och ta hand om varann så länge.
  • lisodan
    Bebro001 skrev 2015-02-10 16:54:49 följande:
    Va skönt att höra! Ett tickande hjärta, häftigt att se! :) stort grattis igen också SJUKT bra att första läkaren hade fel!
    Tack tror inte det är den bästa läkaren faktiskt. Tyckte också jag kunde läsa av doktor nr 2 att hon blev lite irriterad på honom.
  • lisodan
    Linda8110 skrev 2015-02-10 17:27:24 följande:
    Träffade också ett ägg till IVF läkare en gång som sa att 2-dagars är ingen mening att sätta in om man har blastocyster också. Jag fråga honom vad jag ska göra med de 2-dagars jag har i frysen då. Dem tyckte han typ att jag kunde strunta i. Knäpp!
    Herregud! Idioter finns det gott om!
  • lisodan

Tack! Ja, synd att min man inte var med och såg det lilla hjärtat. Men får hoppas att han får det i nästa vecka

• lisodan

Båda gångerna som jag har plussat har jag först känt mig typ normal några dagar efter alla IVF hormoner. Brösten har liksom pyst ihop. Men sen på ruvardag 9 och 10 har jag fått symptom. Molvärk i livmodern och "bakisskänsla" när jag vaknade på morgonen. VÄLDIGT törstig. Illamåendet och rejält ömma bröst kom lite senare.

Angående sex och så vidare under ruvartid. Klinikerna verkar säga väldigt olika. De har inte sagt något alls till oss- inte heller om bad - på Sahlgrenska. Men jag har själv följt råd genom olika forum utifrån vad andra kliniker har sagt. Att avstå sex och bad i 2 veckor känns bara logiskt för mig. Kanske onödigt men känns bäst så. Vet ej när vi kommer vilja/våga ha sex igen. Har haft bakteriell vaginos ett par ggr samt hade en livmoderinfektion förra året så har nog inte helt kommit över detta trauma än. Men sexet är inget som varken jag och min man saknar just nu. Det är faktiskt mest han som ej vill för han är orolig. Han tycker att fokus är på bebis nu. Kanske gammaldags men skönt att vi känner likadant. Vi saknar det inte just nu och för oss påverkar det inte förhållandet negativt heller.

Jag tror man ska göra som man själv känner är bäst. Vet många som har sex (och badar badkar) tidigt- även efter IVF och där det går hur bra som helst! Själv väljer jag bort det eftersom jag verkar vara lite känslig. Kanske onödigt men känns bra så. Sen för den som vill finns det ju mycket annat trevligt man kan göra också som inte handlar om penetrationssex :)

• lisodan
    Kakan1976 skrev 2015-02-13 11:13:06 följande:
    Du kan ta Citodon eller Panocod mot migrän när du är gravid! Be kliniken skriva ut.
    Ok, tack! Ska höra med dem så jag kanske kan ha lite hemma i värsta fall. Får migrän så sällan nuförtiden men kan ju bero på hormonnivåerna så kanske bra att vara förberedd.
  • lisodan
    sofotrollet skrev 2015-02-12 21:50:51 följande:

och även detta försök misslyckades... Vet inte hur vi ska göra nu. Detta var vårt andra ET och vet ej om vi har några ägg i frysen. Ska ringa och fråga imorn.. Tror dock ej på fet då äggen sist klarade upptining dåligt! Känner att allt är hopplöst. Vet ej hur vi ska orka gå vidare. Prick på 14e dagen efter ÄP/Äl så kommer blödningen. Precis som vanligt. Förstår ej hur det kan verka som att allt "fungerar" men så gör det ändå ej det...

Några här som börjat fundera på adoption?

Vad jobbigt! Vi har ju gjort två försök. Första blev jag gravid men MA i v 7. Ett till frysen som inte klarade upptiningen. Nu är jag ju gravid igen men vi står också i adoptionskö samtidigt. Efter missfall och en livmoderinfektion förra året och mkt pga min ålder (40år) så bestämde vi att vi iaf ska stå i kö. Så vi gifte oss och gick en kurs. Det var nog det bästa vi har gjort på länge. Det känns som vi gör allt nu för att bli en familj.  Nu har vi en plan B och det känns bra för oss. Sen är det ju inte alla det passar för såklart! Hur gammal är du?
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari