• mom2012

IVF 2015 januari - februari

Heystella ledsen.... men avvakta lite och se vad ser blir av blödningen. Den kanske avtar?. Är det för tidigt för vul? Vi åkte till gynakuten v7 då jag fick en blödning efter plus på sticka o blodprov.

Styrkekram till dig!

• mom2012

Blir gaaaalen här hemma. Dag 13 efter äl i morgon och ännu inget spår av mens eller rosa flytningar av lutinus. Men den dyker väl upp som gubben i lådan när jag slappnat av o börjat hoppas på tidplan dag 14 efter äl.

• mom2012

Niskan ruvardag 10 innebär att du tog äl sprutan ett par dgr innan dess? Jag får min mens ca 14 dgr efter äl. Även vid ivf. Hur är din lutealfas i en cykel utan ivf?

• mom2012

Hej och välkommen rosa lutinusflytningar. Suck. Då va det över för oss. Dags att acceptera att vi inte kan bli gravida igen.

• mom2012

Gweny vad va ditt tsh på för att få levaxin? Mitt har varit uppe på 4,7 utan att ivf kliniken reagerat.

• mom2012

Tack fröken smilla. Sista försöket va tsh nere på 2.1 igen....men man undrar varför det åkt jojo. Vi har mkt problem med sköldkörteln på pappas sida och det sägs man kan ha problem innan det syns ordentligt i prover. Om vi gör ännu ett sista försök (varit många sista försök) så ska jag träfda en endolrinolog först.... remissen tog dock 3 månader.

• mom2012

Längta om du har testdag tisdag borde du kunna ta ett test på söndag med morgonkiss. Om du verkligen vill ta det hemma i lugn och ro ska du göra det. Ta ett till på riktiga testdagen :) lycka till!

• mom2012

Smillan jag har haft leif hägglund nere i malmö på den klinik han startade upp där. Öresunds klinken. Han slutade tyvärr efter en sammanslagning mellan cura och öresundskliniken.

Han är fantastisk, han gav oss vårt efterlängtade barn 2012.

• mom2012

Jag flög med mina sprutor på semestern! Inga problem. Intyg från kliniken och sen gav jag dem till kabinpersonal som la dem i kyla. På hotellet fanns det liten minibar. Funkade kanon.

Lycka till :)

• mom2012

Den behöver bara kontakt med slemhinnorna. Jag tog vagiatorer av typ "sup" mina första IVF och den kunde man ta i ändan också, tex vid återföring eller om det va för kladdigt och obehagligt vaginalt.

Lycka till med ruvandet!

• mom2012

Har du koll på din vikt? Tänkte så du inte är överstinulerad. Svårt att ta djupa andetag?

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari