• Bebro001

IVF 2015 januari - februari

MadArp skrev 2015-02-09 08:48:29 följande:

Ruvdad 8, haft molande mensvärk sedan ruvdag 3-4, i natt på hö sida kände jag hugg, och nu under morgonen mer molande mensvärk på bägge sidor... Blir galen på alla dessa symtom, vet ju ej om de är bra eller dåliga.......  

Känner igen mig.. Ruvdag 6 av blastocyst.

Sen dag 4 molande värk i magen från och till. Mina bröst har blivit större och mer ömma senaste 2 dagarna. Man blir tokig. Idag är det 13 dagar sen jag tog ovitrelle och tog ett tjuv-gravtest (digitalt) idag. Dumt, vet. Men orkar inte med väntan...

Den visade positiv 1-2 v... Nu är frågan om det är ovitrellen lr ej... Gah! :(
  • Bebro001
    Linda8110 skrev 2015-02-09 09:33:15 följande:

Klart du är gravid!!! Ovitrelle sitter inte i mer än max 10 dagar. Grattis :)))

Hoppas så gärna att det är så! Ska testa om några dagar. Håller er uppdaterade! Va lite dumt att jag testade tidigare eftersom man så blir osäker :) dumma ovitrelle.

Tack!
  • Bebro001
    MadArp skrev 2015-02-09 12:15:49 följande:

GRATTIS!! Som Linda 8110 skrev så håller Otrivellen i sig 10 dagar... 

Tack för att du skrev att du känner samma sak, håller på att gå under av oro..... Mina bröst är just nu enorma, har i vanliga fall mkt små bröst och maken såg mig naken här i helgen och han frågade va som hänt med mina bröst..... 

Denna oro!!!!!

Godkväll! Hoppas det är ett riktigt positivt test. Ska kolla på torsdag/fredag igen. Man vet aldrig. Säger hur det går sen.

Haha, så går runt med dubbeltuttar just nu då (inga passande bh-arr, haha). Men förstår din oro. Är väldigt påfrestande den här väntan!
  • Bebro001

Tack! OM det nu är riktigt positivt. Vet till hundra procent senare i veckan.

Gweny skrev 2015-02-09 12:47:09 följande:

Grattis!!

• Bebro001

Alla är så gulliga. Tack! Men kan fortfarande vara falskt. Får se i dagarna.

Gweny skrev 2015-02-09 12:47:09 följande:

Grattis!!

• Bebro001
    lisodan skrev 2015-02-10 12:34:05 följande:

Bara MÅSTE dela med mig. Vilken natt. Vaknade vid 00.30 av att jag var jätte kallsvettig, reste mig och var yr och mådde illa. Har haft ganska ont av och till senaste veckan samt illaluktande flytningar. Evt bakteriell vaginos. Så vi bestämde oss för att åka till gynakuten. Lång väntetid såklart och somnade nog bara till en tio min. Fick träffa läkaren vid 6.30. Under ultraljudet tycker han att det är svårt att se något inne i graviditetssäcken. Han mäter lite och säger att det borde vara större vid detta laget. Han ser inget tickande hjärta. :( :( Han konstaterar också att jag har en polyp vid livmoderhalsen. Vill konferera med IVF läkarna, som kommer vid 8.00, om den ska tas bort eller inte ~så han ber mig vänta kvar. Vi blir såklart helt upprivna. Det var precis så här vi fick reda på MAt förra året. Inget tickande hjärta och för litet embryo.

Lyckas på nåt sätt ändå somna till lite. Vid 9.30 tiden cirka kommer en ny läkare in. Hon gör ett nytt test och tycker inte det verkar som jag har bakteriell vaginos. Polypen vill man ej göra något åt just nu pga blödningsrisk och det är onödigt att oroa i onödan. Och håll i hatten, hon tycker embryot har perfekt storlek!!! Efter ett litet tag hittar hon även hjärtat! Hon hittar hjärtat!! En liten pulserande rytmisk prick i kanten av graviditetssäcken! Och jag får se det med egna ögon!!!

Vi är överlyckliga! Förhoppningsvis tickar det även på bra i nästa vecka på UL på IVF kliniken. Idag är vi bara i 6+0 så vi vet ju att mycket kan hända! Men sååå mycket bättre nyheter än det den första läkaren sa till oss. (Inkompetenta fanskap). Grrr...vilken vånda i tre timmar. Hann fälla en del tårar!

Nu ska jag försöka sova ikapp lite. Ikväll blir det skaldjur o alkoholfritt vin.

Annars stort grattis till plus, ruvarstatusar osv. Beklagar för er som det ej gått så bra för denna gång!

Va skönt att höra! Ett tickande hjärta, häftigt att se! :) stort grattis igen också SJUKT bra att första läkaren hade fel!
  • Bebro001
    Längta skrev 2015-02-10 15:16:24 följande:

Fick just ett mail ifrån ivfkliniken.

Inget av våra 5 ägg som skulle odlas vidareklarade sig till frys.

Nu känns allt hopplöst. Som varför skulle då de jag ruvar på klara sig?

De könns som de kommer bli en repris av vad som hände i vårt första försök.

Alla ägg som skulle odlas vidare på dog men vi blev gravid men fixl missfall i v 6. Jag orkar verkligen inte det hör en gång till. :(

Tråkigt att höra! Men det är absolut inte kört! Bara för att ingen kunde frysas betyder det inte att den lilla du har nu inte klarar sig. Men är tufft psykiskt. :( förstår det!
  • Bebro001

STORT grattis! :D

Heystella skrev 2015-02-11 08:59:16 följande:

Plussade idag på ruvardag 7! :) Fick tillbaka en 6-dagars blasto. Så otroligt glad nu!

• Bebro001

Hallå. Nu måste det vara så. Kan inte vara ovitrellen längre. Är gravid. Får gärna lägga till mig i listan.

Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-12 11:10:26 följande:

Säg till om jag har missat någon eller något!

• Bebro001

Hej alla. Nu kan det inte längre vara ägglossningssprutan som visar falskt positivt. Är gravid . Har ganska ont i magen och svanken, molande, från och till. Något ömma bröst. Kissat mer , även under natten. Testdagen är egentligen på måndag. Men usch så nervös man är att något ska gå fel. Lycka till ni andra!

Ni som är gravida. Har ni också ont i magen och ryggen? Känns som att man ska få mens när som...

• Bebro001

STORT grattis!!!!

Heystella skrev 2015-02-12 11:25:03 följande:

Du får gärna lägga till mig under gravida :)

• Bebro001

Grattis!!!! :D härligt!

shinyxxx skrev 2015-02-12 18:25:00 följande:

Testade possitivt igår med 2 starka streck, =) Känns helt overkligt! 

• Bebro001

Halloj.

Innan jag plussade och även nu hade/har jag molande värk och kramper i magen. Svullen mage. Har stora bröst från början så de är inte så stor skillnad på dem. Något ömma bara. HUNGRIG! irriterad. Vaknar på natten och måste kissa. Mardrömmar några gånger. När

Nästan alla symtom kan ju bero på Lutinus, men när mardrömmarna och kissandet kom så testade vi.

Nu får man bara hoppas att det håller i sig.

Lycka till! Att ruva är psykiskt påfrestande! Stor kram!

J

Niskan15 skrev 2015-02-12 20:50:42 följande:

STORT GRATTIS till er och andra plussare!

Jag har en vecka kvar till test och det känns så långt till testdagen!!! Vet inte hur man ska slappna av.

För några dagar sen hade jag jättepäls bröst och molande "mensvärk" fram och tillbaka. Nu känner jag inte alls lila mycket av nåt.

Hade du några biverkningar/symptom innan plusset?

Hur går det för er alla andra som plussat? Jag är på ruvdag 7 idag.

• Bebro001

Stort stort grattis! :) jäkla överstimulering bara! Hoppas du mår bättre snart och får komma hem. Stor kram!

noctura skrev 2015-02-13 09:50:21 följande:

Ni kan även lägga in mig under gravida :) Dock är jag överstimulerad och ligger på sjukhus men jag hoppas det blir bättre snart och att fröt mår bra där inne :)

• Bebro001

Grattis!!!! :D härligt!

Kakan1976 skrev 2015-02-15 05:11:23 följande:

Ja!!! Inte sovit många timmar inatt men det får det vara värt.

• Bebro001

Tråkigt att höra! :( är så jobbigt med negativa besked. Tillåt dig själv att vara ledsen. Sen håller jag tummarna för er!

MadArp skrev 2015-02-15 06:21:25 följande:

Rad 13 gravtest visar negativt och jag blöder.. Mailade precis kliniken för att höra vad som händer nu!! Tomhet!

• Bebro001

Mm, man är två i det. Ta hand om varandra nu!

MadArp skrev 2015-02-15 11:22:58 följande:

Tack! Just nu är jag mest orolig för maken som tog detta mkt hårt!

• Bebro001

Är också nervös för att det inte vill sig. En dag positiv, andra dagen deppig och tror att det är kört. Alltid något att vara orolig över. Samtidigt är man väldigt glad. Har VUL 16/3.

bubbelfisk7 skrev 2015-02-15 18:40:12 följande:

Tack kingston det värmer! Hoppas du har rätt o att all denna väntan snart är till ända! Hoppas det samma för dej.

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari