• Sandi

IVF 2015 januari - februari

Niskan15 skrev 2015-02-08 12:06:54 följande:

Hej,

Jag fick också tillbaka ett 2 dagars embryo i ons. Jag ska latinus 3gr/dag fram till den 22/2 (testdagen)

Verkar inte stämma att du endast ska ta det i en vecka. Dubbelkolla med läkaren igen.

Då har vi samma testdag Niskan15 :). Grattis till embryot!
  • Sandi
    Kingston skrev 2015-02-09 08:58:11 följande:
    Nä jag sitter aldrig vid en dator så jag kan inte skriva i mig hehe.

Jag är strax 28 år.

Äggplocket är nu gjort och jag överlevde trots allt. Det var uthärdligt och jag skulle kunna göra om det (men jag hoppas innerligt att jag slipper).

12 äggblåsor och 8 ägg och nu väntar vi igen...
    Grattis till 8 ägg :) Jag håller tummarna för att alla delar sig :)
  • Sandi
    Bebro001 skrev 2015-02-09 09:10:07 följande:
    Känner igen mig.. Ruvdag 6 av blastocyst.

Sen dag 4 molande värk i magen från och till. Mina bröst har blivit större och mer ömma senaste 2 dagarna. Man blir tokig. Idag är det 13 dagar sen jag tog ovitrelle och tog ett tjuv-gravtest (digitalt) idag. Dumt, vet. Men orkar inte med väntan...

Den visade positiv 1-2 v... Nu är frågan om det är ovitrellen lr ej... Gah! :(
    Grattis!! Kul med plus i tråden :D
  • Sandi
    Josefinehej skrev 2015-02-09 11:31:37 följande:
    detsamma! Jag fick ut 6 stycken ägg, jag antar att det är okej!:) Nu väntar jag tills på onsdag för återinföring :)
    Skönt att äggplocket gick bra och grattis till resultatet :) Håller alla tummar och tår för ett fortsatt bra resultat.
  • Sandi
    Kingston skrev 2015-02-09 19:44:42 följande:
    Nej vi försökte få svar på det men det var väldigt diffust. Men vad vi förstod så är 5-dagars att föredra. Om de har klarat sig så länge verkar de vara större chans att de "överlever".

Men samtidigt är det större risk för att man inte får någon till frysen... Så ja vet inte heller vad som är bäst. Gör bara vad jag blir tillsagd typ ;)

Vi får hjälp utav Carlanderska
    Det där har jag också funderat på men har inte fått något svar. Förra gången fick jag 2-dagars nedfrysta. Men den här gången skulle de odla vidare till 5-dagars. Betyder det att det är bättre eller sämre kvalitet på embryona? Någon som vet?
  • Sandi
    Kingston skrev 2015-02-10 08:24:08 följande:
    Ja dom förklarade att om man har under 5 st ägg (nedre gräns för Carlanderska, men alla kliniker har sin gräns) så vill dom hellre återföra dag 2 eller 3 då dom tror att dom klarar sig bättre inuti livmodern än i ett "odlingsskåp".

Så att långtids odla är mer riskabelt då man riskerar att inga ägg överlever så länge, men om de gör det så anses dom ha mycket större chans att leda till en fullgången graviditet.

Så det är klart jag skulle bli glad om jag lyckas få tillbaka en 5-dagars blastocyst, men samtidigt skulle jag bli galet besviken om jag inte får någon alls till frysen!
    Aha Tack! så då är det större chans att en blastocyst klarar infrysning och uppfrysning än en 2-dagars?
  • Sandi
    Josefinehej skrev 2015-02-10 19:41:30 följande:

När började alla med lutinus? Till mig har dem sagt samma dag som återföring men ska man då börja på morgonen den dagen eller efter återinföringen??

På Huddinge så tar du med dig en lutinustablett som du tar direkt efter återföringen. På återföringsdagen hinner du alltså ta 2 doser. Det blir lite krångligt för läkaren som gör återföringen om du har tagit en tablett innan :)
  • Sandi
    Kingston skrev 2015-02-10 20:31:25 följande:
    Tänkte också fråga om lutinus.

Jag skulle börja ta det dagen efter äggplock, 3 ggr om dagen.

Men det är verkligen det äckligaste jag varit med om! ÄCKELVARNING:

Men hur länge ska man stå ut med den här skiten? Man får ju dom vidrigaste flytningarna i mannaminne! Ser ju ut som om man tappat en risifrutti "down there"... Jag lär ju leva i celibat tills dess att jag själv kan gå på toaletten utan att kräkas lite av åsynen!
    Lol... ja den är vidrig. Jag får använda binda hela tiden för det kommer så mycket vid helt oanade tillfällen
  • Sandi

Fick precis reda på att inget av de 4 befruktade äggen som odlades vidare överlevde :(. Är jättebesviken och ledsen. Känns inte som det här försöket kommer fungera heller.

• Sandi
    Längta skrev 2015-02-11 20:13:12 följande:
    Blev samma för mig. 5 som inte klarade sig men vi får hoppas på våra små vi ruvar på. Vi får inte ge upp än.
    Tack! Vi får hålla tummarna
  • Sandi
    Linda8110 skrev 2015-02-16 07:38:55 följande:

Fick min mens som "vanligt" efter försök 3. Hade mens i 3 dagar (som jag brukar ha) och sedan var det slut en dag. Igår kväll på dag 5 började jag blöda igen?!?! Vafan är fel nu då...? Jag blöder inte mycket men det kommer ändå så jag måste ha skydd igen.

Jag fick något liknande efter min första IVF. Blödde varannan vecka i 2 månader. Sedan rättade det till sig.
  • Sandi

Hej tjejer,
    Jag tjuvtestade idag eftersom det bara är två dagar kvar till mitt utsatta testdatum. Tyvärr verkar det inte ha tagit sig den här gången heller :(. Precis som vid min första IVF kände jag molvärk från ET fram tills ungefär då embryot borde implanterats. Sedan trappades molvärken upp under någon dag för att sedan helt försvinna. Jag har inte fått någon mens än men den brukar inte komma förrän jag slutar med lutinus. Känns extra tungt eftersom jag inte fick något till frysen.

Pommac1: Usch så jobbigt. Jag förstår dig så väl. Jag hade också satt höga förhoppningar till Menopur som enligt alla studier ska ge bättre äggkvalitet. För mig var menopur sämre än Gonal-f. Med Gonal-f fick jag i alla fall både 4-dagars och blastocyster till frysen medans Menopur inte gav något. Sedan har visserligen inget av embryona fastnat...

• Sandi
    Pommac1 skrev 2015-02-20 13:02:01 följande:
    Vad skönt att du delar med dig! Skönt att det är fler som lyckas sämre med menopur. Fast det är såklart inte skönt att vi misslyckas. Hoppas jag får gonal-f nästa gång. Tänker hela tiden på detta nu! Svårt att släppa det. Jag skulle ju ha insättning i morgon. Trist att inget fastnat. Vi får kämpa vidare. Hoppas ändå att du plussar om två dagar! På vilken dag är du idag? 
    Tack Pommac 1 och 89Madeleine för de stödjande orden. Jag är på RD 15 så det är nog kört för min del. Vi får ta nya tag nästa gång. Kram
  • Sandi

Oj här händer det saker! Grattis till alla plus.
    En fråga till er som har gjort fler IVF. Hur länge bör man vänta efter ett misslyckat IVF innan man börjar med nästa?

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari