• Söndag

IVF 2015 januari - februari

Kingston skrev 2015-02-11 15:22:59 följande:
    Förstår din besvikelse! Men håll hoppet uppe! Så såg mitt första vul ut också på ett ungefär men det blev ett ganska bra resultat ändå. Man behöver bara guldägget för att lyckas ;)
    Tack för förståelsen!

Nu orkar jag inte riktigt bläddra men hur går de för dig? Hur många ägg fick du ut och sådär? :)

Manlig faktor hos oss... Samtidigt som jag har stor äggreserv så de är/ var lite rädda att jag skulle bli överstimulerad men de verkar ju inte vara ngn fara.... :(
  • Söndag
    PD1984 skrev 2015-02-14 17:19:06 följande:

Har en liten fundering.. får man sätta tillbaka 2 ägg?

Vi fick informationen om att de inte FÅR sätta in två fina är de dock av sämre kvalité eller man trots ett par försök inte har plussat så kan man erbjudas två.
  • Söndag

13de gonal sprutan tagen vul idag inget nytt och höjer därmed dosen till 250 tröstlöst... har tydligen stor äggreserv och mycket ägg så de är rädda att höja för mycket och överstimulering.

• Söndag
    Flaxkatten skrev 2015-02-19 20:26:47 följande:

Idag har jag varit på mitt andra "sprut-ultraljud" på Sophiahemmet och det flaggas för överstimulering och att alla äggen eventuellt måste frysas!! smile4.gif Det är 10-15 blåsor på varje stock och de växer fort. Jag har bara tagit 100 iu Puregon och de vill inte sänka dosen heller. Jag vill så himla himla gärna få tillbaka ägg nu, inte vänta till nästa månad! Någon mer som har varit i samma situation? Något råd?

Å va besvärligt :( kände du det innan?

Har inga råd jag har ju motsatt problem sprutat i 16 dagar och inget händer ökade till 250 gonal så vi får de vad morgondagens vul säger....
  • Söndag
    Flaxkatten skrev 2015-02-20 08:46:51 följande:
    Det låter besvärligt smile4.gif Så tråkigt! Vet du vad det beror på? Har du lågt amh-värde? Håller tummarna så för att det hänt något på vul idag!!
    Jag vet inte faktiskt?! Jag har bra värden och stor äggreserv vet inte va det då beror på? Kommer ju inte ihåg allt man pratat om men långt till klimakteriet hade jag, så antagligen är det min övervikt som ställer till det har bmi 33 typ
  • Söndag

Kram är dålig tröst men det enda jag kan göra för att visa mitt medlidande! Kram!!

• Söndag
    Petris skrev 2015-02-24 18:11:19 följande:

Så har man åkt på den där jäkla influensan.. :( Äggplock nästa vecka, måtte ja bli frisk tills dess..

Urs krya på dig!

Jag är hemma sen förra veckan med influensa :( men nu börjar de vända 0
  • Söndag

Äntligen växer mina ägg! Var in idag 8 st över 10 cm ligger dock många små ägg och väntar så ska på återbesök på fredag och förhoppningsvis äggplock måndag! Dock skickade han med oss att det eventuellt blir totalfrys pga risk för överstimulering! Lite trist men skönt de håller koll

• Söndag

Kul att läsa om er de går bra för :)

Vi ska på äp på måndag men kommer bli totalfrys pga risk för överstimulering :( men om 1,5 månad hoppas jag vi är igång med fina blaston i frysen

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari