• Sandi

IVF 2015 januari - februari

NAMN& ÅLDER:
    Heystella: 24 år
    Josefinehej: 24 år
    Flinilinis: 25 år
    89Madeleine: 25 år
    Bebro001: 26 år
    Niskan15: 27 år
    Luthien87: 27 år
    Malinka87: 27år
    Meligna: 28 år
    Happyhappy: 28 år
    Väntar2015: 28 år
    Hallonbacken: 28 år
    Akelois: 29 år
    Maka011: 29 år
    Sofotrollet: 29år
    Monsan: 29 år 
    Noctura: 29 år
    Hedwig H: 30 år
    PD1984: 30 år
    Sindyrella1983: 31 år
    Söndag: 31 år
    Bergamott83: 31 år
    toksnippa: 33 år
    Fröken Smilla: 33 år
    Linda8110: 33 år
    Gweny: 33 år
    MadArp: 34 år
    Utflykt i verkligheten: 36 år
    Sandi: 36 år
    Maka011: 2 (första avbröts)
    Flinilinis: 2 (första avbröts)
    Heystella: 2 (1 IVF missfall v. 5
    Lisodan: 2 (1 MA)
    Linda8110: 2 (1 FET)
    Jenjoh5: 2 (Första ET blev gravid, nu andra IVF, första för syskonförsök)
    Sofotrollet: 2 (1 ET, 1 FET)
    MadArp: 2 (1:a inget ägg blev befruktat av 14 st)
    Hedwig H: 2 (IVF 1 totalfrys, FET 1)
    Luthien87: 2 
    Liil: 3
    Sindyrella1983: 5 (har gjort 4 ET, ma v 7 på ET4.)
    Toksnippa: 6 (1 MF & 1 MA, tredje syskonförsöket nu)
    Kakan1976: 6 (4 ET, 1 FET, missfall efter ET 3 i vecka 6)
    ulri: 3 (1 IVF, 2 FET)
    Gweny: 1

SPRAYSTART:
    Malinka87: 11/12-14
    Luthien87: 19/12-14
    Bebro001: 24/12-14
    Sandi: 31/12-14
    Akelois: 5/1-15
    Josefinehej: 14/1-15
    Gweny: 16/2-15
    PD1984: 24/2-15

SPRUTSTART:
    Fröken Smilla: 2/1
    Luthien87: 7/1
    Malinka87: 7/1
    Bebro001: 9/1
    Meligna: 12/1
    Maka011: 14/1
    Flinilinis: 14/1
    Happyland: 14/1
    Nocura: 14/1
    Happyhappy: 15/1
    MadArp: 18/1
    Sofotrollet: 19/1
    Sandi: 20/1
    Kakan1976: 22/1
    Akelois: 22/1
    Jenjoh5: 28/1, nedreglering med sprutor
    Söndag: v 5
    Sindyrella1983: v 5
    89Madeleine: 2/2
    Utflykt i verkligheten: 28/1
    Josefinehej: 28/1

ÄP:
    Fröken Smilla: 16/1
    Luthien87: 20/1
    Malinka87: 21/1
    Flinilinis: 26/1
    maka001: 28/1
    Meligna: v 5
    Sofotrollet: 30/1
    noctura: v. 5
    Kakan1976: v. 6
    Akelois: v 6
    Sindyrella1983: v 7
    MadArp 30/1
    Happyland 30/1
    Bebro001: 29/1
    Gweny:  v.12
    Sandi: 4/2

FET:
    Heystella: v. 6
    Hedwig H: prel. v. 6

ET:
    Fröken Smilla: 21/1
    Luthien87: 22/1
    Malinka87: 23/1
    Happyland 1/2
    MadArp 2/2
    Sofotrollet 2/2

KLINIK:
    Maka011: Carlanderska
    Utflykt i verkligheten: Carlanderska
    Happyhappy: Carl von Linne Uppsala
    Bebro001: Carl von Linne Uppsala
    PD1984: Carl von Linne Uppsala
    Flinilinis: Falun
    väntar2015: Falun 
    Akelois: Falun
    Noctura: IVF Falun
    Hallonbacken: RMC Linköping
    Sandi: Huddinge fertilitetscentrum
    Josefinehej: Huddinge fertilitetscentrum
    Sofotrollet: Huddinge fertilitetscentrum
    Fröken Smilla: RMC Malmö
    Jenjoh5: Nordic IVF Malmö
    Sindyrella1983: Nordic IVF, Malmö
    Kakan1976: Nordic IVF Gbg
    Heystella: Nordic IVF Gbg
    Happyland: Sahlgrenska
    Meligna: Sahlgrenska
    Lisodan: Sahlgrenska
    Luthien87: Sahlgrenska
    Malinka87: Sahlgrenska
    Gweny: Sahlgrenska
    Monsan: IVF kliniken i Umeå
    toksnippa: Reproduktionscentrum Akademiska Uppsala
    Bergamott83: Västerås och Reproduktionscentrum Akademiska Uppsala
    89Madeleine: Reproduktionsmedicin Huddinge
    Söndag USÖ, Örebro
    Liil: Västerås och Reproduktionscentrum Akademiska Uppsala

RUVARE:
    Lisodan: Testdag 31/1
    Fröken Smilla: Testdag 6/2
    Luthien87: Testdag: 6/2
    Malinka87: Testdag 7/2
    ulri: Testdag 3/2

GRAVIDA:
    lisorna
    Fröken Smilla
  • Sandi
    Josefinehej skrev 2015-01-31 17:26:30 följande:

Välkommen tillbaka ;) nu är jag på dag 4 av sprutor och nää jag mår fortfarande riktigt illa upp och ner hela dagarna. Vaknar tillochmed på nätterna av starkt illamående. Väldigt jobbigt faktiskt, men bara att stå ut :)

Men 7 är ju bra! De är väl ungefär vad man "hoppas" på?:) finns dem som haft 3 här som lyckats, de är ju trots allt bara 1 som behövs! ja juste då har du äggplock innan mig och kan berätta sen hur det var :) lycka till!

Det är konstigt det där med att man får så olika biverkningar av sprayen. Riktigt jobbigt att gå runt och må illa hela tiden. Hoppas att det blir bättre. Hur tycker du det har fungerat med sprutorna? Känner du något?

Ja idag är jag gladare över mina 7 äggblåsor :) Jag vet ju att det är helt ok. Nu laddar jag inför äggplocket. Jag hoppas att mina äggstockar har sjunkit ner ordentligt den här gången. Sist var en för högt upp så jag hade en barnmorska som stod och tryckte neråt på magen samtidigt som dom plockade äggen. Det var riktigt obehagligt.
  • Sandi
    lisodan skrev 2015-02-01 21:12:23 följande:
    Jag mådde inte illa av behandlingen första behandlinge, men gjorde det denna gång av sprayen Suprecu. Så det kan också vara olika från gång till gång...Testa vatten med ingefära, lite lime eller citron till för smakens skull. Funkade bra för mig
    Tack för tipset. Ska komma ihåg det där med ingefära :)
  • Sandi
    Josefinehej skrev 2015-02-02 10:17:56 följande:
    Jag tycker inte jag känner så mycket med sprutorna! Förutom att jag fortfarande mår väldigt illa upp och ner under hela dagarna, men det gjorde jag med nässprayen också så det måste vara den. Hur kände du?
    När hade du äggplocket nu igen? Imorgon va? :) spännande! kram
    Ja imorgon onsdag är det dags för äggplock. Både spännande och nervöst. Jag har nog haft tur med menopuren eftersom jag inte har känt av några biverkningar förutom svullnad i äggstockarna. Mitt humör har varit så bra att till och med min sambo har påpekat att jag inte har haft lika mycket humörsvängningar den här gången :). Vid förra försöket använde jag gonal-f så jag antar att min kropp kommer bättre överens med menopur :)
    Kram
  • Sandi
    Ulri skrev 2015-02-02 18:07:50 följande:

Ni som har gjort flera försök som misslyckats. Har ni ändrat mycket i era protokoll? Vill veta vad jag ska ta upp med min läkare nu efter ett misslyckat färskt och två frysförsök med perfekta embryon och bra tjocklek på endometriet...

Min läkare ändrade  protokoll till det här försöket. vid min första IVF körde jag långa protokollet med Gonal-F vilket resulterade i 12 mogna ägg, 8 befruktade, 1 ET, 3 FET. Perfekt utseende på alla embryon. Bra resultat kan man tycka... men inget embryo fäste. Därför har jag fått byta till Menopur den här gången. Det ska tydligen ge bättre äggkvalitet. Jag hoppas att det fungerar :)
  • Sandi
    Josefinehej skrev 2015-02-04 10:03:34 följande:

Nu har jag varit på första VUL, dag 8 på injektioner med menopur. Jag hade 13 stycken äggblåsor, dem flesta var på 9 mm men några på 11 och 13. Slemhinnan var 7mm. Hur stora var era vid första VUL?? och slemhinnan? 

HIT ME med era storlekar! Tror mina är lite små?

Oh 13 st äggblåsor är ju jättebra! Så roligt. De flesta av mina var runt 15 mm. Hade en på 22mm och 2 st runt 10mm. Med det resultatet så fick jag spruta i 3 dagar till innan ägglossningssprutan. Slemhinnan kommer jag inte ihåg.. jag var så fokuserad på att jag skulle få tillräckligt med äggblåsor :)
  • Sandi

Jag hade äggplock igår och till alla er som är oroliga kan jag bara säga att det gick väldigt smidigt.  Personalen var supergulliga, jobbade snabbt och precist, frågade hela tiden om jag behövde mer smärtlindring. Det är klart att det gör ont men det var mycket bättre än förra gången.
    Jag fick ut 8 stycken ägg trots att de bara såg 7 äggblåsor på VUL Glad.  Nu håller jag tummarna för att många blir befruktade och delar sig. Kram på er!

• Sandi

Nu är jag också ruvare. Fick ett fint 4-cellers insatt igår (6/2). Testdag 22/2. Skulle någon kunna lägga in det i listan? 5 ägg av 8 blev befruktade och ska odlas vidare till blastocyster. Hoppas att dom överlever så långt.

• Sandi
    noctura skrev 2015-02-07 16:38:07 följande:
    Fixat och så håller i tummarna för dig! :)
    Tack nocturna :)
    Och tack er alla som har skickat lyckönskningar

ljungen78: Grattis till blastocysten. Dessa två veckors väntan är mentalt jobbiga. Jag överanalyserar redan alla kramper och dragningar även om jag vet att Lutinusen kan ge samma symptom

Lutinien87: Så himla tråkigt :(. Kram.

• Sandi
    Josefinehej skrev 2015-02-08 13:24:27 följande:

Råkade skicka tomt!

Grattis vad kul! Hoppas för dig! Nu väntar förmodligen det jobbigaste i hela den här processen? Väntan.. Själv har jag äggplock imorgon! Jag är väldigt nervös men jag försöker intala mig att jag inte ska vara det och att nästan alla i denna tråden redan har gått igenom detta så då måste ju jag också klara det!

[quote=74820265][quote-nick]Josefinehej skrev 2015-02-08 13:21:09 följande:[/quote-nick][/quote]

Tack Josefinehej :)
    Ja dessa två veckor är de jobbigaste med hela processen. Man pendlar mellan hopp och förtvivlan. Jag vågar inte tolka in för mycket för då blir jag ännu mer besviken när det inte fäster.

Lycka till på äggplocket. Jag tänker på dig idag. :) Mig gav dom både lugnande och smärtlindrande samt påfyllning under själva plocket. Jag var riktigt lullig när lokalbedövningen lades så jag märkte inte av den över huvud taget. Däremot så kändes det när äggblåsorna punkterades, men inte värre än att man klarar av det. Mysbysor som inte klämmer åt över magen är bra att ta med sig. Efteråt säger jag som många andra redan har sagt: varm vetekudde på magen var underbart. Jag klarade mig på panodil samma dag som äggplocket och kunde gå till jobbet dagen därpå (även om jag gick lite långsamt).
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari