• Niskan15

IVF 2015 januari - februari

Hej,

Jag fick också tillbaka ett 2 dagars embryo i ons. Jag ska latinus 3gr/dag fram till den 22/2 (testdagen)

Verkar inte stämma att du endast ska ta det i en vecka. Dubbelkolla med läkaren igen.

Mollan79 skrev 2015-02-08 10:03:18 följande:

Hej tjejer

Jag brukar läsa i eran tråd ibland. Eftersom ni verkar vara aktiva och kunniga så vill jag fråga en sak. Hur länge tar ni Lutinus?

Jag fick ett 2-dagars tillbaka i onsdags och har bara Lutinus 3ggr/dag i en vecka. De flesta verkar ha längre än så.. Kram kram

• Niskan15

En fråga (lite pinsamt men ..)

Någon här inne som är hård i magen efter återinföring? Vet inte om det är av latinus men jag är så hård i magen. Vågar inte heller riktigt "ta i" då jag är rädd att något ska gå fel. Ruv.dag 4

• Niskan15

Tack alla för svar! Då vet jag att att jag inte är den enda med hård mage ???? lycka till alla!

Sandi, jag håller tummarna för oss! Denna väntan är så låååång! Man vet inte riktigt hur man ska leva fram till testdagen. Så svårt att koppla av och släppa alla tankar. Nojig över allt ...

Sandi skrev 2015-02-09 07:49:17 följande:

Då har vi samma testdag Niskan15 :). Grattis till embryot!

• Niskan15

Kakan,

Fick också besked idag att inga gick till frysen. Hade 6 embroy som skulle odlas vidare. Är så ledsen just nu, känns som att embryot inuti mig inte heller kommer lyckas... Less på det här både psykiskt och fysiskt. Bara tanken om att börja om med hela processen gör ont. . (Är på första ivf försöket)

Kakan1976 skrev 2015-02-09 13:43:25 följande:

Usch, jag fick besked om att inga embryon kunde frysas idag. Jag hade odlat vidare de tre som blev över. Jag har satt tillbaka två jättefina, RD 4 idag, men det hade varit så himla skönt att ha något till frysen. Blev jättebesviken nu.

• Niskan15

Åh, jag lider verkligen med dig. Fick också veta igår att ingen av mina 5 gick till frysen. Är idag på ruvdag 5. Jag har exakt samma känsla som dig. Varför skulle de ägget i magen klara sig om inget av de andra gjorde?! Jag var så ledsen hela dagen igår. Nu när jag har sovit på saken känns det lite bättre men den känslan är obeskrivlig.. Att tappa hoppet.

Försök tänka positivt. I slutändan kommer allt bli bra oavsett hur mycket tålamod och besvikelse besvikelse det ger.

Kram

Längta skrev 2015-02-10 15:16:24 följande:

Fick just ett mail ifrån ivfkliniken.

Inget av våra 5 ägg som skulle odlas vidareklarade sig till frys.

Nu känns allt hopplöst. Som varför skulle då de jag ruvar på klara sig?

De könns som de kommer bli en repris av vad som hände i vårt första försök.

Alla ägg som skulle odlas vidare på dog men vi blev gravid men fixl missfall i v 6. Jag orkar verkligen inte det hör en gång till. :(

• Niskan15

Ja, det är verkligen fruktansvärt. Jag håller tummarna för oss! Jag går på ivf kliniken Sthlm.

Vi får hålla kontakten och hålla oss uppdaterade.:)

Kram

Längta skrev 2015-02-10 19:32:32 följande:

Åh usch ja de e fruktansvärt. Och de e andra gången de händer för mig...

Vad e fel på äggen??

Första ggn var det 7bsom dog innan frys.och vi blev gravid med mf i v6

Andra ggn fick vi inget återfört då ingen klarade sig. Denna gång håller vi tummarna för oss 2.

Och samma ruvardag e vi på. Jag önskar dig all lycka till och att våra små embryon klarar sig hela vägen .

Får jag fråga vart du går?

Hoppet e de sista som överger oss.

• Niskan15

Kakan,

Jag har känt som mensvärk på morgonen. Var mycket i början vid ruv dag 3-4..

Nu är det mindre. Känner att alla "symptom" har börjat försvinna med smärta molande värk. Det är inte lika mycket nu. Undrar om det är negativt eller positivt. Man blir ju galen...

Ruv dag 6 idag

Kakan1976 skrev 2015-02-10 21:24:13 följande:

Är det nån mer än jag som får som mensvärk precis efter att ha tagit Lutinus på kvällen? Varje kväll när jag tagit en och gått och lagt mig så värker det lite extra...

• Niskan15

STORT GRATTIS till er och andra plussare!

Jag har en vecka kvar till test och det känns så långt till testdagen!!! Vet inte hur man ska slappna av.

För några dagar sen hade jag jättepäls bröst och molande "mensvärk" fram och tillbaka. Nu känner jag inte alls lila mycket av nåt.

Hade du några biverkningar/symptom innan plusset?

Hur går det för er alla andra som plussat? Jag är på ruvdag 7 idag.

shinyxxx skrev 2015-02-12 18:25:00 följande:

Testade possitivt igår med 2 starka streck, =) Känns helt overkligt! 

• Niskan15

Tack alla för tips! Verkar som att det är väldigt olika från person till person. Nu håller vi tummarna att det går bra. Beklagar för dem de inte gick vägen denna gång. Nya krafter och nya tag! Heja heja alla!

• Niskan15

Hej, tänkte precis skriva om mig så såg jag ditt inlägg. Jag är på ruv dag 9 idag och får också som rosa flytningar. Haft lite som mensvärk idag. Känns som att mensen är på väg redan :(

Någon annan som har erfarenhet? Börjar bli orolig nu......

MadArp skrev 2015-02-14 05:59:55 följande:

RD dag 12, igår kväll när jag skulle ta lutinus, var det lät rosa på pinnen, blev jätte rädd och orolig, hade sen hela förnatten mensvärk somnade och vaknade med mensvärk nu också. Lite rosa som följt med tablettresterna ut..... Blir så orolig och känner att jaha nu kommer mensen...... Har också de senaste 3-4 nätterna sådana nattliga svettningar?!

Känns som en väldigt dyster start på lördag morgonen skall nu åka iväg till jobbet, tyvärr....

• Niskan15

Nu blöder jag på riktigt.. Kommer blod men inte lika rikligt som Mens. Ruv dag 9...

Ringde till kliniken och hon tyckte inte att jag skulle tappa hoppet utan fortsätta med lutinus och göra testet den 22/2 (beräknade) hon ville absolut inte att jag skulle göra grav. test än. Tidigast på tors.

Vet inte hur jag ska hantera det här.. Känns ju ändå som att det är kört för denna gång....

Vad tror ni?

• Niskan15

Ruv dag 10 och jag har börjat blöda bara som den.... Fattar verkligen ingenting. Är så ledsen... Då har jag väl misslyckats med mitt första ivf försök. Ska ändå ta ett grav. test imorgon men tror inte det är något då jag blöder så mycket. Hur kan man få mens så tidigt?! Gjorde ÄP för 12 dagar sen...

• Niskan15

Ja, jag tog sprutan den 31/1 gjorde ÄP 2/2.

Min cykel har blivit så konstig på sistone men mellan 25-28 dagars..

mom2012 skrev 2015-02-15 20:40:46 följande:

Niskan ruvardag 10 innebär att du tog äl sprutan ett par dgr innan dess? Jag får min mens ca 14 dgr efter äl. Även vid ivf. Hur är din lutealfas i en cykel utan ivf?

• Niskan15

Tack alla för omtanken ... Pratade med kliniken och det får bli nya tag efter nästa mens. Nu har jag iaf tagit ett grav.test och det visade negativt. Har avbrytit lutinus nu också....

• Niskan15

Så nu är jag tillbaka med nya tag och energi efter första misslyckandet. Väntar på att jag ska få min mens i dagarna så att jag kan påbörja med behandling igen. Finns det något nytt forum för oss som misslyckades på första eller ska vi köra på här?

• Niskan15

Beklagar för er som misslyckades denna gång. Kram till er! I can feel u!

Någon som vet hur magsjuka påverkar ivf? Väntar på att min mens ska dyka upp nu i dagarna men har varit kraftig magsjuk i 3 dagar plus feber. Är rädd att jag inte får påbörja behandling denna månad.. Vad tror ni?

• Niskan15

Åh! Jag beklagar verkligen för missfallen och allt annat. Det känns så tungt för oss alla! Jag hoppas verkligen livet vänder för oss som misslyckats så att vi kan börja pusta ut lite....

Lite uppdatering från mig. Sprutdag 6 idag och ultra på tors. Fick ju ingen av de 9 äggen till frysen sist så jag hoppas verkligen på bättre lycka denna gång...

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari