• Kakan1976

IVF 2015 januari - februari

Akelois skrev 2015-01-18 09:58:58 följande:

Vet ni om man ska ta sprutorna en viss tid på dygnet? Mina heter Bemfola, nån annan som ska/har spruta med dessa?

Börjar bli dönervös.......!!

Inte hört om Bemfola men Gonal-f, Menopur och Elonva ska tas på kvällen så jag skulle satsa på att även Bemfola ska tas då.

Det kommer gå finfint! Lycka till!
  • Kakan1976
    lisodan skrev 2015-01-18 23:49:19 följande:

Hej hej, ny i denna tråd. Är just nu stolt ruvare av ett toppenembryo, det blev insatt i torsdags. Vi hoppas så! Inga embryon till frysen denna gång. Det är 2:A IVF försöket på Sahlgrenska. Ett MA i bagaget efter första IVF:n. Haft ett tungt 2014 på många sätt, men nu hoppas vi på 2015 istället. smile1.gif Testdag 31/1, men kommer säkert testa innan smile1.gif

Hej!

Håller tummarna för det fina embryot!
  • Kakan1976
    Hej!

Fick mens idag och har således sprutstart på torsdag, uppdaterar listan.

NAMN & ÅLDER:
    Happyland: 38 år
    Meligna: 28 år
    Kakan1976: 38 år
    Akelois: 29 år
    Sandi: 36 år
    maka011: 29 år
    Happyhappy:28 år
    Fröken Smilla: 33 år
    Flinilinis: 25 år
    Heystella: 24 år
    Josefinehej: 24 år
    Lisodan:
    Linda8110:
    Utflykt i verkligheten: 36 år
    Jenjoh5: 37 år
    Väntar2015: 28 år
    Sofotrollet: 29år
    Söndag: 31 år
    MadArp: 34 år

FÖRSÖKSNUMMER:
    Happyland: 1
    Meligna: 1
    Kakan1976: 6 (4 ET, 1 FET, missfall efter ET 3 i vecka 6)
    Akelois: 1
    Sandi: 2 (1 IVF, 3 FET)
    maka011: 2 (första avbröts)
    Happyhappy: 1
    Fröken Smilla: 1
    Flinilinis: 2 (första avbröts)
    Heystella: 2 (1 IVF missfall v. 5
    Josefinehej: 1
    Lisodan: 2 (1 MA)
    Linda8110: 2 (1 FET)
    Utflykt i verkligheten: 1
    Jenjoh5: 2 (Första ET blev gravid, nu andra IVF, första för syskonförsök)
    väntar2015: 1
    Sofotrollet: 2 (1 ET, 1 FET)
    Söndag:1
    MadArp: 2 (1:a inget ägg blev befruktat av 14 st)

SPRAYSTART:
    Sandi: 31/12
    Akelois: 5/1
    Josefinehej: 14/1

SPRUTSTART:
    Sandi: 20/1
    Meligna: 12/1
    Kakan1976: 22/1
    Akelois: 22/1
    maka011: 14/1
    Happyhappy: 15/1
    Fröken Smilla: 2/1
    Flinilinis: 14/1
    Jenjoh5: 28/1, nedreglering med sprutor
    Happyland: 14/1
    Sofotrollet: 19/1
    Söndag: v 5
    MasArp: 18/1

ÄP:
    Happyland: v. 5
    Meligna: v 5
    Akelois: v 6
    Fröken Smilla: 16/1
    Sofotrollet: v.5
    Kakan1976: v. 6

FET:
    Heystella: v. 6

ET:
    Fröken Smilla: 21/1

TD:

KLINIK:
    Happyland: Sahlgrenska
    Meligna: Sahlgrenska
    Lisodan: Sahlgrenska
    Kakan1976: Nordic IVF Gbg
    Heystella: Nordic IVF Gbg
    maka011: Carlanderska
    Utflykt i verkligheten: Carlanderska
    Happyhappy: carl von linne uppsala
    Fröken Smilla: RMC Malmö
    Jenjoh5: Nordic IVF Malmö
    Flinilinis: Falun
    väntar2015: Falun 
    Akelois: Falun
    Sandi: Huddinge fertilitetscentrum
    Josefinehej: Huddinge fertilitetscentrum
    Sofotrollet: Huddinge fertilitetscentrum
    Söndag USÖ, Örebro

RUVARE:
    Lisodan: Testdag 31/1

GRAVIDA:
  • Kakan1976
    Luthien87 skrev 2015-01-20 13:11:48 följande:

Tack för tumhållningarna! 

Det gjorde inte alls lika ont den här gången. Fick en lugnande tablett när jg kom till kliniken. Sen väl inne i salen fick jag första dosen med morfin, därefter fick jag lustgas medan de satte bedövningen, det kändes men gjorde inte så fruktansvärt ont som det gjorde förra gången. 
    Sen började de att plocka och inte heller det gjorde jätteont, sved till några ggr, men så fort de såg att det började göra ont så fick jag mer morfin och lusgas. Hela upplevelsen blev helt annorlunda och det känns sååå skönt!

De hittade 3 ägg. Kan dock inte hjälpa att känna mig besviken. Hade hoppats på fler så att det finns lite marginal. Förra gången hittade de 6 st, varav 1 var skadad och 2 var omogna, resten delade sig inte. Är livrädd för samma senario. 

Skall vara hemma idag, i morgon och på torsdag. Kommer inte att kunna fokusera på jobbet. Beroende på vad som händer på torsdag så får jag se hur jag gör på fredag och det är min chef beredd på som tur är. 

Nu blir det att vila hemma i soffan, sambon åkte precis till jobbet.

Skönt att det kändes bättre den här gången. För mig har det blivit värre och värre för varje gång, kroppen är antagligen trött på att jag jäklas med den.

Hoppas att det var 3 superägg!

Håll dig hemma och ta det vackert i lugn och ro.

kram
  • Kakan1976
    Fröken Smilla skrev 2015-01-20 21:40:49 följande:

Tack Meligna!

Är lite nervös för att de ska ringa precis innan och säga att det inte blev nåt.

Innan idag ringde det från privat nummer i min mobil och det ringer RMC ifrån. Men det var bara Siba som ringde för en vara vi beställt nu hade kommit in. Sjukt nervigt! Är rätt hispig nu ;)

Burr. Det finns alltid något att oroa sig för i den här karusellen. Men det ska nog gå bra ska du se. Håller tummen!
  • Kakan1976
    maka011 skrev 2015-01-20 22:31:29 följande:

Idag blev dosen höjd igen då österogen provet såg bra ut. Så 187,5 ie idag och nytt vul redan imorgon.
    Tyvärr så känns det inte ett dugg spännande då jag bara känner hur jag stället till det på jobbet. Fick lite menande blickar och suckar idag. Skulle ju varit på vul på torsdag och vikarie var ordnad. Nu fick vi riva upp det. Inget som inte gick att lösa, men känns bara så onödigt att vissa beter sig så mot mig när de vet vad jag håller på med och att jag inte kan hjälpa det. :(

Vad är det för kollegor?! Usch vad tråkigt att de inte visar någon förståelse. En sådan här process är mer än tillräckligt påfrestande som den är. Jag hade blivit både ledsen och arg. Du kanske kan förklara mer för dem?

Jag berättade för mitt team på jobbet inför min 5:e behandling med tanke på hur ofta jag behövt vara borta. Känns både bra och lite jobbigt eftersom de så klart är spända på resultatet och det sätter press men bättre än att de tycker att det är märkligt att jag är borta titt som tätt.

Kram
  • Kakan1976

Urk. Jag får lite ångest av att vara en av de äldsta i gruppen och att ha absolut flest försök på nacken. Tittar jag på siffrorna så känns det som att jag borde ge upp men försöker tänka att ju fler försök desto närmre att lyckas!

Positiva tankar! Nu jäklar ska det fungera.

Kram på er allihop

• Kakan1976
    mom2012 skrev 2015-01-22 20:49:42 följande:

Kakan1976 vad får du för mediciner, doser och ev andra tillägg? Vi har ungf samma.ålder o antal försök. Vore kul jämföra.

Testar något helt nytt den här gången. En spruta som heter Elonva som är långtidsverkande så man tar bara en och den "räcker" i 7 dagar. Dag 5 ska jag lägga till Orgalutran. Dag 7 är det UL och ev. får jag då lägga till Menopur i några dagar, vet ej dos. Mitt senaste försök tog jag 300 ie Gonal-f i 10 dgr tror jag. Fått ut mellan 6-9 ägg på mina försök men bara 1-2 har blivit befruktade och delat sig som de ska. Hoppas på fler den här gången!

Hur ser det ut för dig?
  • Kakan1976
    maka011 skrev 2015-01-24 10:38:45 följande:

Då har jag varit på vul. 18 ägg som var i bra storlek. Så 28/1 blir det äp för mig. :) Dock ligger jag i riskzonen för överstimulering, så blir ev totalfrys.

18 ägg är ju toppen! Hoppas att du slipper överstimulering och får tillbaka ett toppenfint ägg!
  • Kakan1976
    maka011 skrev 2015-01-24 15:57:40 följande:
    Ja det är kanon. :) Men har fått som mensvärk. Är det normalt tro?
    Ja det är för att det växer så det knakar, inte konstigt alls. Om du får svårt att andas så är det dock tecken på överstimulering så då får du kontakta vården. Jag har varit hemskt svullen, haft ont och lite andfådd vid mina försök utan att det var någon fara.
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari