-
Tack... Det värmer..:)..maka011 skrev 2015-01-27 23:38:34 följande:Håller tummarna! :)
-
Okej, då var det nog för tidigt... Jag har testat två dags nu och båda clearblue visar 1-2 veckor och det borde stämma.. Känns fortfarande overkligt eftersom vi inte trodde på att bli gravid naturligt.. Ett mirakel.. Hoppas och håller tummarna för er alla andra hör..:)..sanla skrev 2015-01-27 22:03:34 följande:Min gynekolog sa för ett tag sen att man kan vara säker att se något (en hinnsäck) när man skulle haft nästa ägglossning ungefär. Blir då på gränsen v 6 till v 7.
Vecka 4 kan man inte se..
Så om det är ett plus, grattis! -
Då var det nog en aningens tidigt... Jag har testat med clearblue digitaltest två dagar nu och dom visar 1-2 veckor.. Testade även med RFSU imorse och det är positivt men väldigt väldigt svagt.. Sambon vill åka och köpa upp hela Apoteket eftersom han inte riktigt kan fatta..:)..lisodan skrev 2015-01-28 04:47:43 följande:Jag tror man kan se hinnsäcken tidigt. Typ. v. 4. Hjärtat börjar ticka den 22-23 dagen efter befruktning har jag läst. Med andra ord v. 5 nån gång? Jag tror dock de väntar med vul till tidigast v. 7 ungefär för oss IVFare. Andra får ju oftast vänta längre. Tror också det kan bero lite på utrustning. Men jag kan ha fel. Du var ju hos läkaren i v. 3 då antar jag Monsan, då var det nog för tidigt. Ett tips kan vara att testa om 2 dagar igen. Om strecket blir tydligare, är det nog ett bra tecken. Lycka till!
-
Nej, vad tråkigt att höra.. Känns så overkligt att vi lyckades naturligt efter så lång tid.. Jag skulle ju börja med sprutorna som ligger och väntar... Detta är min och sambons första graviditet och oron finns där, men allt känns så förvånansvärt bra.. Kommer att gå som på nålar nu varje dag som kommer.. Jag håller tummarna att det inte drar ut på tiden för er och att ni kan komma igång med nästa försök snart..GrukanGrace skrev 2015-01-28 07:24:00 följande:
Hej! Åh så roligt! Håller tummarna.
Vi blev också gravida på egen hand i julas.
Men visst är det tidigt för den att se.
V7 säger de att man kan se hjärtat och att allt "lever". Och det är ofta då som man går ditt första grav-vul när man går på ivf, åtminstone vad jag hört.
Håller tummarna för er!
Själv fick vi MF i V6. Och på vul i veckan hade inte allt försvunnit så vi behöver nog vänta till nästa period innan vi kan sätta tillbaka vår frysta bladtosyst
-
Nej, vad tråkigt.. Styrkekram till dig..Fröken Smilla skrev 2015-01-28 07:35:54 följande:
Mensen kom nu idag, 10 dagar innan testdag :/ jag visste att den var på gång men trodde nog inte den skulle komma redan på rd 8... Ska man fortsätta med crinonen? Känns ju liksom lönlöst. Och lite äckligt.
-
Tack, känns så himla overkligt.. :).sanla skrev 2015-01-28 09:44:36 följande:Grattis till miraklet ))
-
Tack..:)..lisodan skrev 2015-01-28 20:00:33 följande:Grattis!
-
Grattis....:)..Fröken Smilla skrev 2015-01-29 06:24:37 följande:
Alltså. Mensen kom aldrig riktigt igång igår, och igår kväll kändes mitt underliv konstigt svullet. Jag var också galet trött, och sov som vanligt dåligt. Jag tänkte att jag orkar inte med den här ovissheten och kl 5 nu imorse gjorde jag ett gravtest, och det blev positivt...!
Jag vågar inte riktigt tro på det och vill inte ta ut något i förskott, ska fortsätta testa i dagarna som kommer. Det var dessutom med ett test från Testlagret så man kanske inte ska lita på det. Mina CB-tester ville jag inte riktigt använda än.
Så nej, man vågar inte tro på det, men visst tändes hoppet igen...
Jävla kropp alltså. Vilken bergochdalbana!
Jag vill inte lägga till det i listan förrän vi är helt säkra.
-
Vi fick inget försök via landstinget eftersom det blev oförklarlig barnlöshet och dom tyckte vi försökt för kort tid, 2,5 år.. När läkaren i Skellefteå sa att vi skulle behöva försöka 1 år till rasade hela min värld samman och vi beslutade då att betala försöken själv.. Vi fick komma på första besöket den 20 januari och jag fick börja min behandling direkt vid nästa mens som skulle ha kommit den 26 januari.. Den mensen kom aldrig då det visade sig att vi plussat naturligt.. Vi fick väldigt bra bemötande på ivf kliniken i Umeå och det verkade som att dom inte hade så lång väntetid.. Vet dock inte om det berodde på att vi skulle betala själv.. Jag tror inte ni behöver vänta tre månader.. Ring och ligg på dom, det gjorde jag.. Dom har oxå vad jag förstått stängt under sommaren... Lycka till..:)..Smillan83 skrev 2015-01-31 21:29:27 följande:
Monsan! Ni som köat till Umeå, var det via remiss från landstinget? Hur länge behövde ni i så fall vänta innan ni fick komma på första informationsträffen!
Har precis i veckan fått remissbekräftelsen och funderar om det nu tar tre månader eller går fortare?
-
Hoppar in här igen.. Blev gravid naturligt precis när vi skulle starta ivf.en och jag trodde det var våran tur.. Idag var jag på ett tidigt ul i enligt mina uträkningar v10(9+2) och dom såg nada.. Imorn fick jag akut tid hos kvinnokliniken för att bekräftat missfall och få hjälp med att driva ut det.. Känner mig så lurad av min egen kropp.. Hur kan graviditeten avstanna så tidigt att det inte syns någonting på ett vul utan att kroppen tar han om det.. Nu ligger medicinerna och väntar i kylen så det är bara att kontakta ivf kliniken igen..
-
Tack.. Det känns så tomt och onsdag fick jag se min sambo gråta för första gången.. Hur går det för er? Har du haft dit vul i v.6?Kakan1976 skrev 2015-03-04 18:08:18 följande:Åh fy vad tråkigt!
Stor kram -
Idag, inte onsdag..Monsan skrev 2015-03-04 18:26:51 följande:Tack.. Det känns så tomt och onsdag fick jag se min sambo gråta för första gången.. Hur går det för er? Har du haft dit vul i v.6?
-
Åh bad spännande, då ska jag hålla tummarna.. KramKakan1976 skrev 2015-03-04 18:32:17 följande:Usch vad jobbigt.
Nästa onsdag på 7+1 ska vi på vårt första UL.