• lisodan

IVF 2015 januari - februari

Bebro001 skrev 2015-01-27 10:48:44 följande:

Förstår det! Håller tummarna för dig. Hojta till hur det gått! :) man får vara nervös. Man har ingen kontroll själv och det är påfrestade.

På väg hem igen. Gick nog inte så bra. Hade minst 30 stora ägg som var klara. Nu väntar vi på blodprovet. Den bestämmer om vi avbryter lr inte. Tror tyvärr det lutar åt det då hak nämnde att man med "säkerhet skickar dig till sjukhuset toksjuk om vi tar ut just nu". Ledsen man blir. Dock ibland kan man avvakta 5-6 dagar och se om ägg tillbakabildas och sen göra nu kontroll.

Kan man inte göra såkallad totalfrys? Dvs att man tar ut alla ägg och sen får du någon medicin (vet ej namnet) som gör att du inte blir sjuk av överstimulering? Eller har du kört långa protokollet. Tror inte man kan det då nämligen.Hoppas det blir äggplock!
  • lisodan
    Kingston skrev 2015-01-27 11:52:13 följande:

Får jag hoppa in här?

Har fått lite lätt panikångest!

Jag och sambon har försökt med att få till ett syskon i snart två år utan framgång och igår var vi hos läkaren för att diskutera det här med ivf.

Tanken var väl att köra igång så smått men nu kom min mens redan idag, lite oväntat, och nu ser det ut som om vi kanske får köra igång redan imorgon eller på torsdag!

Snacka om att verkligheten slog till fortare än jag kunnat ana!

Nervös, ångest, lycka och skräck allt i en enda salig blandning!

Välkommen. Förstår att det känns läskigt. Jag har precis gjort mitt andra försök och minns hur orolig jag var innan det första. Kommer knappt ihåg vad läkarna sa. Men för oss blev det en jättefin upplevelse- även denna gång. Det kan faktiskt vara himla romantiskt att göra IVF trots all inblandning av läkare och mediciner. Man gör ju det tillsammans Kanske lika bra att köra igång? Ska du göra långt protokoll med spray- eller bara spruta? Lycka till!
  • lisodan
    Bebro001 skrev 2015-01-27 12:47:50 följande:

Halloj. Gjorde långa protokollet och precis som du säger så blir det ej totalfrys då. Vet inte riktigt varför.

Det kommer bli korta framöver sa läkaren. Känns skönt. Har lite hopp inför samtalet snart. Men magkänslan säger att det blir att avbryta. :( i söndags såg det bra ut och 2 dagar senare inte. Irriterande.

Hoppas du mår bra! :)

Det som är "bra" iaf är väl att försöket inte kommer räknas. Så är det hos oss på Sahlgrenska iaf, tror jag.
  • lisodan
    Akelois skrev 2015-01-27 19:32:00 följande:
    Haha ja verkligen!!

Hur illa det än låter så är det lite tröstande att höra att nån annan i samma sits mår lika illa.. Ja alltså inte att jag önskat det men, ahhh! Du förstår va?

Ja jag var gravid med vår dotter för 8 år sedan och mådde konstant illa till vecka 18. Det kändes som en rejäl Synareldos!

Håller med dig, efter den här behandlingen vore det ljuvligt med 18 veckors gravidillamående!

Idag har jag verkligen enbart legat still med en kudde på huvudet. När ska du på ditt VUL för att kolla äggen?
    Jag mådde också illa av sprayen- dock ingen huvudvärk. När jag började spruta blev det lite bättre men först helt bra efter några dagar om jag inte minns fel. Efter äggplock rejäl mensliknande smärta i 2 dagar och HELT utslagen. SÅÅ trött så jag rekommenderar att ni tar ledigt från jobbet. Dagen för insättning mådde jag bra igen, mest bara lite svullen.
  • lisodan
    Kingston skrev 2015-01-27 21:49:43 följande:

Jag tror inte man kan se det förrän i vecka 6. Men ni får gärna rätta mig om jag har fel :)

Jag tror man kan se hinnsäcken tidigt. Typ. v. 4. Hjärtat börjar ticka den 22-23 dagen efter befruktning har jag läst. Med andra ord v. 5 nån gång? Jag tror dock de väntar med vul till tidigast v. 7 ungefär för oss IVFare. Andra får ju oftast vänta längre. Tror också det kan bero lite på utrustning. Men jag kan ha fel. Du var ju hos läkaren i v. 3 då antar jag Monsan, då var det nog för tidigt. Ett tips kan vara att testa om 2 dagar igen. Om strecket blir tydligare, är det nog ett bra tecken. Lycka till!
  • lisodan
    Meligna skrev 2015-01-28 11:00:42 följande:

Nu tackar jag för mig. Sahlgrenska ringde idag och meddelade att ägget inte delade sig så det blir ingen insättning för mig. Så det blir till att göra ett nytt försök en annan gång.

Vill någon ta bort mig från listan så får se gärna göra det.

Bättre lycka till er andra!

Nej, vad tråkigt! Hoppas det går bättre nästa gång!
  • lisodan
    Monsan skrev 2015-01-28 09:41:02 följande:

Då var det nog en aningens tidigt... Jag har testat med clearblue digitaltest två dagar nu och dom visar 1-2 veckor.. Testade även med RFSU imorse och det är positivt men väldigt väldigt svagt.. Sambon vill åka och köpa upp hela Apoteket eftersom han inte riktigt kan fatta..:)..

Grattis!
  • lisodan

Svårt att hänga med i alla svängar nu. Vi är så många i tråden. Så grattis till alla som det gått bra för och lycka till alla som har äggplock och första sprut osv i annalkande. Beklagar även för er som det ej gått så bra för.

Idag känner jag mig inte gravid längre. Usch detta kommer bli en rysare. Kanske ska beställa en massa gravtest så jag kan testa varje dag. Det börjar komma lite tillbaka nu allt som hände förra året. Jag VILL ha massa gravidsymtom annars kan det vara ngt som är fel, tänker jag. För det var det jag kände att gravid symptomen avtog och mkt riktigt inget tickande hjärta vid VUL. Men, men måste tänka positivt innan jag vet säkert något i nån annan riktning....Hmmm....

• lisodan
    Linda8110 skrev 2015-01-29 06:43:05 följande:

Ett streck är ett streck! Är man ej gravid så blir det inte det minsta streck. GRATTIS!

Instämme. Ett streck är ett streck! Grattis! Vilken ruvardag är du på nu? Jag tror inte Clearblue överlag är bättre men man kan få veta veckor på detta. Jag har aldrig haft problem med stickorna. Däremot slutade Clearblue digitala ägglossningstest funka efter ett par ggr.
  • lisodan
    Linda8110 skrev 2015-01-29 06:43:05 följande:

Ett streck är ett streck! Är man ej gravid så blir det inte det minsta streck. GRATTIS!

Instämme. Ett streck är ett streck! Grattis! Vilken ruvardag är du på nu? Jag tror inte Clearblue överlag är bättre men man kan få veta veckor på detta. Jag har aldrig haft problem med stickorna. Däremot slutade Clearblue digitala ägglossningstest funka efter ett par ggr.
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari