• Gweny

IVF 2015 januari - februari

Idag hämtade jag ut alla mediciner, i värde av 7000kr! Verkligen tur man har frikort. Så nu blir det bara att vänta, börjar om 10 dagar.

• Gweny

Våran läkare sa också att dem helst ser att det är mellan 5-12 ägg som lagom att få ut. 

Vi är uppskrivna att göra ICSI, då min sambos låg på gränsen. Dem är bra kvalité tydligen, men inte jättemånga.  Dem sa inte hur många denna gången, förra gången han gjorde spermaprov var det 40 miljoner och ansågs ok.

• Gweny
    Kingston skrev 2015-02-03 12:34:53 följande:

Nu sjönk både hoppet och modet känner jag.

Var på första ul idag och de hittade endast 6 äggblåsor... Och ingen reglering i dos.

Känner mig väldigt besviken och börjar fundera på varför man egentligen utsätter sig för allt det här? Känns frustrerande och meningslöst.

Finns det någon här inne som har haft liknande resultat och som har något positivt att säga? Behöver det mer än någonsin...

Bara hoppas dem 6 iallafall växer bra och kan befruktas sen. Mellan 5-12 vill dem helst ha ut sa min läkare.
  • Gweny

Min läkare sa också att vi som har PCO/S kan i början få färre ägg, men sen när det kommer igång är risken för att få för många större... får hoppas på lagom mängd.

• Gweny

kakan76>> vad kul med många ägg! Uch vad jobbigt för din man att behöva göra om det, tur det gick!

heystella>> lycka till imorgon!

noctura>> vi håller tummarna för att ditt embryo växer på sig fint nu hos dig. synd att inga kunde frysas.

• Gweny
    Akelois skrev 2015-02-04 10:51:48 följande:

JAG ÖVERLEVDE ÄGGPLOCKET!!! Hade sån ångest flera dagar innan och drömde att jag skulle på en massa olika sätt men det gick bra!

Det var inte skönt, det var det inte. Men det gick. Fick ett suveränt bemötande och full förståelse att jag var rädd.

9 ägg väntar nu på att bli befruktade och imorgon får vi veta om det blir 2,3 eller 5 dagar. Spännande! Är 9 ägg en bra pott förresten?

Åh skönt det är gjort!! Min läkare säger att önskvärt är 5-12 st. Spännande!
  • Gweny

smillan83>> Jag kommer nog ta och sjukskriva mig den veckan då det är äp och insättning(om allt går väl). får se hur sambon gör.

akelios>> det är en bit att åka, speciellt om man är lite öm/har ont som du säger. men vad gör man inte!   vi har "bara" 10 mil till vårat, så ska inte klaga.  håller tummarna för dig/er nu.

• Gweny
    Kakan1976 skrev 2015-02-04 15:08:08 följande:

Vad tråkigt. Men dina ägg mår säkert bättre i naturlig miljö då så vi hoppas på det som ni satte tillbaka!

Jag har inte fått ömma bröst av Lutinus däremot ömma bröstvårtor så det lovar lovande för dig!

Jag fick just besked om att 5 av min 12 ägg blivit befruktade. Vi ska sätta tillbaka två imorgon och försöka göra blastocyster av resten. Hoppas de klarar sig men det är ju risky business att odal dem vidare så vi får se.

Så spännande att sätta in 2! Håller tummarna
  • Gweny
    Sandi skrev 2015-02-05 06:59:28 följande:

Jag hade äggplock igår och till alla er som är oroliga kan jag bara säga att det gick väldigt smidigt.  Personalen var supergulliga, jobbade snabbt och precist, frågade hela tiden om jag behövde mer smärtlindring. Det är klart att det gör ont men det var mycket bättre än förra gången.

Jag fick ut 8 stycken ägg trots att de bara såg 7 äggblåsor på VUL .  Nu håller jag tummarna för att många blir befruktade och delar sig. Kram på er!

Så skönt det gick bra! Nu håller vi tummarna!
  • Gweny

Kul med alla er som ruvar nu, håller såklart tummarna och följer er så länge, då jag själv går och väntar att börja om en vecka.

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari