• 89Madeleine

IVF 2015 januari - februari

Pommac1 skrev 2015-02-20 09:50:43 följande:

Hade äggplock igår. Fick ut nio ägg och inget blev befruktat. Känns så onödigt! Kliniken ringde nyss.  

Åh fy så hemskt att behöva börja om på helt ny kula igen :'(
    Lider med dig!

Styrkekramar!
  • 89Madeleine
    Pommac1 skrev 2015-02-20 10:25:44 följande:
    Ja det känns så fruktansvärt. :( 
    Jag körde med Suprecur och Menopur denna gång. Förra gången fick vi ut 8 ägg och 5 blev befruktade. Tyvärr delade sig inte alla normalt men vi fick tillbaka ett toppenägg och två odlades vidare på (men de klarade sig inte till frysen). Jag som läst så mycket bra om Menopur! Nu har jag fått motsatsen bevisad. 
    :(
    Körde du på Gonal-f förra gången?
    Har dem sagt varför inget blev befruktat? :(
  • 89Madeleine
    Sandi skrev 2015-02-20 11:41:45 följande:

Hej tjejer,
    Jag tjuvtestade idag eftersom det bara är två dagar kvar till mitt utsatta testdatum. Tyvärr verkar det inte ha tagit sig den här gången heller :(. Precis som vid min första IVF kände jag molvärk från ET fram tills ungefär då embryot borde implanterats. Sedan trappades molvärken upp under någon dag för att sedan helt försvinna. Jag har inte fått någon mens än men den brukar inte komma förrän jag slutar med lutinus. Känns extra tungt eftersom jag inte fick något till frysen.

Pommac1: Usch så jobbigt. Jag förstår dig så väl. Jag hade också satt höga förhoppningar till Menopur som enligt alla studier ska ge bättre äggkvalitet. För mig var menopur sämre än Gonal-f. Med Gonal-f fick jag i alla fall både 4-dagars och blastocyster till frysen medans Menopur inte gav något. Sedan har visserligen inget av embryona fastnat...

Så tråkigt Sandi :( :(
    Jag är på ruvardag 7 och är så orolig att också få negativt :(

Jag har ju ett ägg i frysen, men vill så gärna att det ska funka nu.. Precis som i alla vill...

Kram och lycka till på det nya försöket <3

• 89Madeleine

Ruvardag 13 nu och igår kväll kom det 2 små bloddroppar och idag kommer det bruna flytningar...

Nu är det väl kört :(

• 89Madeleine
    Josefinehej skrev 2015-02-26 09:47:46 följande:
    Det behöver inte vara det, finns flera här i tråden som har haft liknande!
    <3
    Jag får hoppas lite till då <3

Kram
  • 89Madeleine

Testade nu fast jag redan kissat kl 7 i morse.

Har testdag på söndag.

Kan detta stämma?? Eller är det Lutinus som jag tog i morse vid 7 som spökar??

• 89Madeleine
    Josefinehej skrev 2015-02-26 11:36:20 följande:
    nej det är inte lutinus! 
    Gud, jag hade de på känn hela tiden om dig, speciellt när du skrev om dina nattbesvär, hade också så :P och inga symtom, samma för mig.
    har du blödit mer?
    Hoppas att det är okej allting! kram!
    Ringde barnmorskan och jag är med största sannolikhet gravid :D
  • 89Madeleine
    Josefinehej skrev 2015-02-26 11:47:56 följande:
    grattis!
    Åh vad glad jag blir för din skull! Sjukt hur jag tänkt på dig jättemycket för har verkligen känt att du också var gravid och hoppats att vi båda skulle lyckas! :D Nu får du joina oss andra i gravid-tråden och hoppas att allt går bra denna gång :)
    Tack så jättemycket Josefine!!

Nu håller vi tummarna! <3

Kram
  • 89Madeleine
    Kingston skrev 2015-03-16 17:26:16 följande:

Hoppar in här igen... Konstaterat missfall idag :( nya tag en annan gång.

Ledsen för din skull :( :(

Fick också missfall för 2 veckor sen :( så fruktansvärt jobbigt :(

Vi håller tummarna för oss nästa gång! Kram
  • 89Madeleine
    Flaxkatten skrev 2015-03-17 08:57:15 följande:
    Hej tjejer, stackars stackars er att det sket sig! Hur långt hade det gått och hur märkte ni missfallet? Jag är så orolig för att mitt inte ska hålla hela vägen...
    Vecka 5. Så precis i början.

Fick massa blod med klumpar och trådar. Och SUPER ont :(

Men det är bara att kämpa vidare.

Kram
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari