• MadArp

IVF 2015 januari - februari

Bellan88 skrev 2015-01-29 19:07:25 följande:

Jag har ÄP imorgon bitti. Sista UL fanns "bara" 3 mogna ägg men hoppas på att dom är användbara :) Usch vad nervös man är nu . Lycka till ni andra :)

Lycka till idag!! Jag har oxå ÄP idag..... Är lite nervös för sist blev det ingen befruktning av nått av äggen så är lite orolig att vi ska hamna där igen...
  • MadArp
    Bebro001 skrev 2015-01-30 11:01:55 följande:

Nu ringde dem :) av 14 ägg så blev 9 befruktade. Är så glad!

Alla ska odlas fram till tisdag pga att de vill sålla och se vilken/vilka som har bäst kvalité. (blastocyster). Hoppas de fortsätter dela sig! Alltid något att vara lite nervös över :)

Gratis, vilken lättnad. Var idag på ÄP fick ut 6 st och på måndag får vi veta om några blivit befruktade.. Lång väntan.......
  • MadArp
    Fröken Smilla skrev 2015-01-30 14:06:02 följande:
    Jättebra ju!
    MadArp skrev 2015-01-30 14:04:02 följande:

Gratis, vilken lättnad. Var idag på ÄP fick ut 6 st och på måndag får vi veta om några blivit befruktade.. Lång väntan.......

Det var inte snällt. Var går du? Jag hade äp en fredag men de ringde på lördagsmorgonen.
    Jag vet, gillar inte att behöva vänta men enligt deras rutiner så ringer inte de till par i behandling på helgerna.!? Vi går på St Göran. Försökte få dom att ringa men det var ett vänligt men bestämt nej...... Så på måndag får vi veta.. Om telefonen ringer vid kl 10 då vet jag att det inte är ett samtal jag vill ha. Så blev det föra gången.....

Har kliniken ringt? Hur gick det? 
  • MadArp
    Utflykt i verkligheten skrev 2015-02-02 12:05:45 följande:

UL idag. 7 äggblåsor totalt. Tyckte att det var få? Läkaren bedömde dock att jag ska fortsätta med samma dos.

Listan med ruvare fylls på ser jag... Härligt!

7 äggblåsor är stålande bra.... Underbart, grattis!
  • MadArp

NAMN & ÅLDER:
    Heystella: 24 år
    Josefinehej: 24 år
    Flinilinis: 25 år
    89Madeleine: 25 år
    Bebro001: 26 år
    Niskan15: 27 år
    Luthien87: 27 år
    Malinka87: 27år
    Meligna: 28 år
    Happyhappy: 28 år
    Väntar2015: 28 år
    Hallonbacken: 28 år
    Akelois: 29 år
    Maka011: 29 år
    Sofotrollet: 29år
    Monsan: 29 år 
    Noctura: 29 år
    Hedwig H: 30 år
    PD1984: 30 år
    Sindyrella1983: 31 år
    Söndag: 31 år
    Bergamott83: 31 år
    ulri: 32 år 
    toksnippa: 33 år
    Fröken Smilla: 33 år
    Linda8110: 33 år
    Gweny: 33 år
    MadArp: 34 år
    Utflykt i verkligheten: 36 år
    Sandi: 36 år
    Jenjoh5: 37 år
    Happyland: 38 år
    Kakan1976: 38 år
    Liil: 39 år
    Grukangrace: 41 år
    Lisodan:

FÖRSÖKSNUMMER:
    Happyland: 1
    Meligna: 1
    Akelois: 1
    Happyhappy: 1
    Fröken Smilla: 1
    Josefinehej: 1
    Utflykt i verkligheten: 1
    Väntar2015: 1
    Söndag:1
    Monsan: 1
    Noctura: 1
    Bergamott83: 1
    Bebro001: 1
    Hallonbacken: 1
    Niskan15: 1
    89Madeleine: 1
    Malinka87: 1
    PD1984:1
    Gweny: 1
    Sandi: 2 (1 IVF, 3 FET)
    Maka011: 2 (första avbröts)
    Flinilinis: 2 (första avbröts)
    Heystella: 2 (1 IVF missfall v. 5
    Lisodan: 2 (1 MA)
    Linda8110: 2 (1 FET)
    Jenjoh5: 2 (Första ET blev gravid, nu andra IVF, första för syskonförsök)
    Sofotrollet: 2 (1 ET, 1 FET)
    MadArp: 2 (1:a inget ägg blev befruktat av 14 st)
    Hedwig H: 2 (IVF 1 totalfrys, FET 1)
    Luthien87: 2 
    Liil: 3
    ulri: 3 (1 IVF, 2 FET)
    Sindyrella1983: 5 (har gjort 4 ET, ma v 7 på ET4.)
    Grukangrace: 5 (har gjort 4)
    Toksnippa: 6 (1 MF & 1 MA, tredje syskonförsöket nu)
    Kakan1976: 6 (4 ET, 1 FET, missfall efter ET 3 i vecka 6)

SPRAYSTART:
    Malinka87: 11/12-14
    Luthien87: 19/12-14
    Bebro001: 24/12-14
    Sandi: 31/12-14
    Akelois: 5/1-15
    Josefinehej: 14/1-15
    Gweny: 16/2-15
    PD1984: 24/2-15

SPRUTSTART:
    Fröken Smilla: 2/1
    Luthien87: 7/1
    Malinka87: 7/1
    Bebro001: 9/1
    Meligna: 12/1
    Maka011: 14/1
    Flinilinis: 14/1
    Nocura: 14/1
    Happyhappy: 15/1
    MadArp: 18/1
    Sofotrollet: 19/1
    Sandi: 20/1
    Kakan1976: 22/1
    Akelois: 22/1
    Jenjoh5: 28/1, nedreglering med sprutor
    Utflykt i verkligheten: 28/1
    Josefinehej: 28/1
    Söndag: v 5
    Sindyrella1983: v 5
    89Madeleine: 2/2

ÄP:
    Fröken Smilla: 16/1
    Luthien87: 20/1
    Malinka87: 21/1
    Flinilinis: 26/1
    maka001: 28/1
    Bebro001: 29/1
    MadArp 30/1
    Sofotrollet: 30/1
    Meligna: v 5
    noctura: v. 5
    Niskan15: 2/2
    Akelois: 4/2
    Sandi: 4/2
    Kakan1976: 3/2
    Sindyrella1983: v 7
    Gweny:  v.12

FET:
    Grukangrace: prel. 30-31/1
    Heystella: v. 6
    Hedwig H: prel. v. 6

ET:
    Fröken Smilla: 21/1
    Luthien87: 22/1
    Malinka87: 23/1
    Happyland 1/2
    MadArp 2/2
    Sofotrollet 2/2
    Kakan1976: 5/2

KLINIK:
    Maka011: Carlanderska
    Utflykt i verkligheten: Carlanderska
    Happyhappy: Carl von Linne Uppsala
    Bebro001: Carl von Linne Uppsala
    PD1984: Carl von Linne Uppsala
    Flinilinis: Falun
    väntar2015: Falun 
    Akelois: Falun
    Noctura: Falun
    Hallonbacken: RMC Linköping
    Sandi: Huddinge fertilitetscentrum
    Josefinehej: Huddinge fertilitetscentrum
    Sofotrollet: Huddinge fertilitetscentrum
    89Madeleine: Reproduktionsmedicin Huddinge
    Fröken Smilla: RMC Malmö
    Jenjoh5: Nordic IVF Malmö
    Sindyrella1983: Nordic IVF, Malmö
    Kakan1976: Nordic IVF Gbg
    Heystella: Nordic IVF Gbg
    Happyland: Sahlgrenska
    Meligna: Sahlgrenska
    Lisodan: Sahlgrenska
    Luthien87: Sahlgrenska
    Malinka87: Sahlgrenska
    Gweny: Sahlgrenska
    Monsan: IVF kliniken i Umeå
    toksnippa: Reproduktionscentrum Akademiska Uppsala
    Bergamott83: Västerås och Reproduktionscentrum Akademiska Uppsala
    Liil: Västerås och Reproduktionscentrum Akademiska Uppsala
    Söndag USÖ, Örebro

RUVARE:
    Lisodan: Testdag 31/1
    ulri: Testdag 3/2
    Fröken Smilla: Testdag 6/2
    Luthien87: Testdag: 6/2
    Malinka87: Testdag 7/2
    FliniL­inis: Testdag 12/2
    Linda8110: Testdag 13/2
    noctura: Testdag 14/2
    Happyland: Testdag 16/2
    MadArp: Testdag 19/2

GRAVIDA:
    lisorna 
    Fröken Smilla
  • MadArp

Ruvdad 8, haft molande mensvärk sedan ruvdag 3-4, i natt på hö sida kände jag hugg, och nu under morgonen mer molande mensvärk på bägge sidor... Blir galen på alla dessa symtom, vet ju ej om de är bra eller dåliga.......  

• MadArp
    Bebro001 skrev 2015-02-09 09:10:07 följande:
    Känner igen mig.. Ruvdag 6 av blastocyst.

Sen dag 4 molande värk i magen från och till. Mina bröst har blivit större och mer ömma senaste 2 dagarna. Man blir tokig. Idag är det 13 dagar sen jag tog ovitrelle och tog ett tjuv-gravtest (digitalt) idag. Dumt, vet. Men orkar inte med väntan...

Den visade positiv 1-2 v... Nu är frågan om det är ovitrellen lr ej... Gah! :(
    GRATTIS!! Som Linda 8110 skrev så håller Otrivellen i sig 10 dagar... 
    Tack för att du skrev att du känner samma sak, håller på att gå under av oro..... Mina bröst är just nu enorma, har i vanliga fall mkt små bröst och maken såg mig naken här i helgen och han frågade va som hänt med mina bröst..... 
    Denna oro!!!!!
  • MadArp

Jag var igår för första gången tillbaka på gymmet efter närmare 2 veckors uppehåll, körde ett gympass, var väldigt skönt.

Jag har tänkt att träna som vanligt igen, ca 5 dagar i veckan både gym, löpning och cykel.

Vill mest att tiden ska rusa iväg men just nu tycker jag att det går såå sakta..

mom2012 skrev 2015-02-10 06:19:06 följande:

Mång ruvare här inne nu!

Själv på ruvardag4 med 3 dgrs embryon (×2). De växte långsamt så hoppet är inte stort til dem men har googlat lite och faktiskt hittat några solskenshistorier med långsamma delningar.

Vad sysslar ni med för att få tiden att gå? Går ni tx på gym o tränar mm som vanligt? Tidigare har jag soffruvat o tagit det lugnt men Pia sa verkligen lev spm vanligt så jag tränar försiktigt på krosstrainer o promenerar :)

Lycka till för oss alla!

• MadArp
    Josefinehej skrev 2015-02-10 09:29:14 följande:
    okej så du började träna hur lång tid efter äggplocket? jag tränar mycket i vanliga fall men nu i allt detta blir man lite osäker på vad som är okej och inte. antar att om det känns bra, är det okej? :)
    Jag slutade träna ca 1 vecka innan äggplock och det var för att jag kände mig tung, tog bara promenader.
    Nu har jag vilat 1 vecka efter ET, började igår men tänker inte köra på i samma tempo utan tar lugnare pass med fokus på bibehålla styrka och kondis. viktigaste är ju att inte göra övningar som gör ont. Dessutom undviker jag hopp ett tag till. 
  • MadArp
    Sandi skrev 2015-02-11 07:15:28 följande:
    På Huddinge så tar du med dig en lutinustablett som du tar direkt efter återföringen. På återföringsdagen hinner du alltså ta 2 doser. Det blir lite krångligt för läkaren som gör återföringen om du har tagit en tablett innan :)
    Jag skulle ta morgondosen också och direkt efter ET, verkar vara himla olika hur alla klinikerna gör....?
  • MadArp
    väntar2015 skrev 2015-02-11 07:38:24 följande:

Bra med alla tips man får här, som man inte blir upplyst om på kliniken, bl a om risifruttin som uppstår efter lutinus ;)

Jag har förhoppningsvis "bara" 1,5 vecka kvar till sprutstart, jag blev lite osäker om tidpunkten på kvällen, jag tänkte jag skulle försöka ta den vid 21.45 för det passar mig bäst iom jobb å så, eller måste man ta den tidigare på kvällen? Nån som vet om tiden på kvällen spelar nån roll?

En stor kram till alla som kämpar därute!

Viktigaste är att du tar den vid samma tid varje kväll plus/minus 15 min. Jag tog min 21.30 för det passade mig bäst iom jobbet.. Lycka till.... 
  • MadArp
    Heystella skrev 2015-02-11 08:59:16 följande:

Plussade idag på ruvardag 7! :) Fick tillbaka en 6-dagars blasto. Så otroligt glad nu!

GRATTIS!! Kan bara tänka mig känslan! Njut!
  • MadArp

Samma ruvdag som dig då jag fick backa en dag då jag räknat "fel"....

Upplever symtom precis som du oxå... Dessutom på höger sida. Nervös som bara den..

Livrädd för att jag ska få mens....

Bara vänta och åter vänta!!!

sofotrollet skrev 2015-02-11 17:26:38 följande:

Till alla som fått + WOW! Grattis!

Till er alla som inte lyckas... ja. finns inte många ord som kan trösta. Jag tror nog att vi alla i den här gruppen vet hur det känns att misslyckas gång på gång. Får trösta varandra med att vi är fler i liknande situation. Vi kämpar vidare tillsammans!

Själv är jag på ruvardag 9 (eller 10 om man räknar att jag satte in dag3) och supernervös. Mensen kan dyka upp närsomhelst och varje lutinusinsättning fasar jag för att se blod... Dag 13-14 efter ÄP kom första röda förra gången och det är imorn eller på fredag. Hur ska man orka stå ut? Tänkte testa men sedan tänker jag att om det visar minus kommer jag bara bli ledsen, även fast det kanske egentligen är för tidigt...

Ni som kommit ungefär lika långt i ruvningen.. hur mår ni? Jag hade jätteont i brösten till en början men det gör endast ont när jag trycker lite nu och har nån slags mensvärk till och från (haft det i några dagar nu...). Det gör mest ont på höger sida. Hoppas, hoppas det tagit sig. Men med tanke på värk och att brösten börjat göra mindre ont känns även detta försök misslyckat!

• MadArp

RD dag 12, igår kväll när jag skulle ta lutinus, var det lät rosa på pinnen, blev jätte rädd och orolig, hade sen hela förnatten mensvärk somnade och vaknade med mensvärk nu också. Lite rosa som följt med tablettresterna ut..... Blir så orolig och känner att jaha nu kommer mensen...... Har också de senaste 3-4 nätterna sådana nattliga svettningar?!
    Känns som en väldigt dyster start på lördag morgonen skall nu åka iväg till jobbet, tyvärr....

• MadArp

Så jävla jobbigt!! Håll ut men jag vet inte hur!!

Niskan15 skrev 2015-02-14 07:38:44 följande:

Hej, tänkte precis skriva om mig så såg jag ditt inlägg. Jag är på ruv dag 9 idag och får också som rosa flytningar. Haft lite som mensvärk idag. Känns som att mensen är på väg redan :(

Någon annan som har erfarenhet? Börjar bli orolig nu......

• MadArp

Nej inte tagit temp, men jag vet inte va jag har för basaltemp, testar aldrig...

Dock fryser jag hela tiden men det gör jag väldigt ofta så inget ovanligt..

Dum fråga kanske men stiger tempen vid graviditet eller???

sofotrollet skrev 2015-02-14 09:44:45 följande:

Lisodan jag är 29 år. Vill också känna att vi ggör allt vi kan därför känns det bra att börja sätta sig in i hur adoption går till. Nu vet vi fortfarande inte om vi fått något till frysen men vi kör på med tredje försöket såsmåningom... lycka till med nuvarande grav. Jag håller tummarna!

Medarp, tänk på att det kan komma rosa/bruna flytningar trots graviditet. Har du tagit tempen? Till er som gör det, går det verkligen att tillförlita sig på basaltemp om man samtidigt tar progesteron? Det är väl i vanliga fall progesteron som kroppen själv bildar som drar upp basala kroppstemperaturen.. Har själv en mensliknande blödning

• MadArp

Jag är på RD 12 och igår kom lite rosaklädda tillsammans med tabletten, hela dagen krampsmärta i magen, nu i kväll röttblod... Känns helt kört för vår del!!!!

Helt slut i kropp och själ just nu. Vill bara försvinna ner i sängen ett par år.......

• MadArp

Jätte grattis!!!

Kakan1976 skrev 2015-02-15 05:11:23 följande:

Ja!!! Inte sovit många timmar inatt men det får det vara värt.

• MadArp

Rad 13 gravtest visar negativt och jag blöder.. Mailade precis kliniken för att höra vad som händer nu!! Tomhet!

• MadArp

Tack! Just nu är jag mest orolig för maken som tog detta mkt hårt!

Bebro001 skrev 2015-02-15 10:29:04 följande:

Tråkigt att höra! :( är så jobbigt med negativa besked. Tillåt dig själv att vara ledsen. Sen håller jag tummarna för er!

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari