• Petris

IVF 2015 januari - februari

Okej va bra tack för infon! :)Ja har ju redan gjort en ivf så de där med injektionerna kan jag. :) Vilka doser ska du gå på? Ja gick ju på synarela och Menopur 375 sist! Nervös för va dom ska säga, sist tog dom upp ÄD som alternativ om ja inte svarade på stimuleringen men de gjorde ja ju som tur va. :) vilken spraydag är du på?

Josefinehej skrev 2015-01-16 14:44:31 följande:

Första besöker tog 1,5 timme, och då hann jag gå till Apoteket och hämta ut alla mediciner också :) man skriver under lite papper, gör en ultraljudsundersökning, går igenom alla steg med en barnmorska, skriver ner ett enklare schema, man får prova att blanda och provsticka sig själv och även spruta in i en mjuk kudde. Jättebra att man fick prova hur de känns så man vet än att stå hemma första gängen ! :)

• Petris

Ja de där jäkla amh värdet blir man ju galen på! I Mars va mitt på 0,2 och i september 0,4.. Konstigt!

MoM11 skrev 2015-01-16 20:00:14 följande:

Petris jag hade 1,5 i Amh men det var drygt 1 år sedan och jag är 40 så det kan ha gått ner.

• Petris

Hej! Va ligger ditt amh värde på? Har precis genomgått min första ivf och då sa läkaren att om du ej svarar på stimuleringen så va ÄD ett alternativ! Ja svarade på stimuleringen och fick ett topp kvalité ägg tillbaka men tyvärr ville de ej fästa! Hur många ägg har du fått ut? Mitt amh låg på 0,2 i Mars och i september 0,4. Ska på börja min anda ivf nu på huddinge!H

MaryoMary skrev 2015-01-16 21:49:07 följande:

Jag vill också vara med!

Ivf försök nr 2

Nordic Göteborg

37år

Sparydag 18, sprutdag 3

Har lågt Amh och är egentligen rekommenderad ÄD men vi testar ivf en gång till utan större förhoppningar.

Håller tummarna för oss alla!

• Petris

Ja kände oxå av lite värmevallningar men de va de enda ja kände av synarelan! Ja har ju endometrios så ja hade 5 st cystor och sprayade i ca 3 veckor innan sprutstart, Vid äggplocket så kunde dom tyvärr inte ta alla äggblåsor på ena sidan där min endo sitter och dom ville inte punktera cystorna pga infektionsrisken. Men några blåsor kunde dom ta från där min endo sitter och ja fick några tabletter efter äggplocket i förebyggande syfte mot infektion eftersom dom hade varit där inne och rotat!

Josefinehej skrev 2015-01-17 12:50:36 följande:

Ja juste glömde de. Sorry :) jag sprayar med synarela och är på dag 4 idag, börjar känna lite värmevallningar faktiskt :) jag hoppas få bort en cysta på 6 cm med nedregleringen, annars måste den punkteras. Erfarenhet?

• Petris

Hej! Ja ska oxå till Huddinge på första mötet på onsdag!:) Min nästa mens är är oxå beräknad till den 10/2. Då ligger vi rätt lika! :) Kul att vi är ett par stycken som går på Huddinge. :)

sanla skrev 2015-01-17 17:19:59 följande:

Hej alla,

Ska på första möte på tisdag på Karolinska Huddinge. Skönt att komma vidare, få hjälp, nervöst om hur det fortlöper, går för oss.

Har försökt sedan hösten 12 och utomkvedshavandeskap juli 13 som behandlades med cellgift, båda kvar alltså. Spolade dessa i november 13 och såg ut att

vara passage, men allt visas ju inte... Och sedan dess försökt i ca 15 månader och inget.. Så vet ej om det är vajsing med äggledarna..

Tiden rinner och är nog klokt att vi får börja med IVF då vi båda är 34 år och inga barn sen tidigare.

Enda tydligt fel under utredning är att sköldkörtelns TSH varit hög, men nu ligger bra sedan augusti.

Får se när vi får köra igång men har beräknad nästa mens runt 10 feb..

• Petris

Hej! Ja har precis gjort min första ivf på Carl von linne som tyvärr inte blev ngn gradivitet.personalen va helt underbar, ja hade Läkaren Jan Holte. De ägg ja fick tillbaka fick kvalitets poäng 10 10. Påbörjar min andra ivf nu på Huddinge genom landstinget. Önskar dig all lycka till. :)

Bebro001 skrev 2015-01-19 10:48:39 följande:

Hej alla.

Är mitt i min första IVF behandling (Carl von linne klicken i Uppsala). Långa metoden, Har PCOS.

Är på sprutdag 10 idag. Tar puregon.

Dag 1-6: 75ie. VUL 1 dag 6: väldigt många som höll på att växa. Låg på 8-11 mm. Östradiol provet ok, men ej optimalt.

Dag 7-10: 83ie. VUL 2 idag dag 10: fortfarande många som håller på att växa. 9-12 mm. Vet ej hur många eftersom det var svårt att räkna alla... Får svar på blodprov senare idag. Får se hur de ändrar dosen puregon.

Har en dum känsla att första försöker kommer skita sig. Men kanske bara är hjärnspöken. Läkarna vill ta det mkt försiktigt pga antalet äggblåsor i äggstockarna.

Någon mer som går på CVL? :)

Med vänlig hälsning, Beatrice

Lycka till alla!

• Petris

Hej allihopa! Idag har ja tid på mitt första möte på Huddinge, min andra ivf! Nervös...

• Petris

Nu har ja varit på Huddinge för första samtalet. Kommer köra på samma mediciner som förra ivfen, höjde dock menopuren från 375 till 412,5.. Nedreglering med synarela med start 25/1 ska spraya 3 veckor långa protokollet. Beräknat ÄP vecka 10! :)

• Petris

Ååh va spännande! Kul att vi kör på samma. :) Ja de är mkt som ska sprutans in och ja tycker de svider lite men de är okej.. :) Han va toppen bra läkaren och även barnmorskan ja träffa va super gullig!

Sandi skrev 2015-01-21 20:48:06 följande:

Idag började jag med första sprutan menopur. Blev lite nervös när jag såg hur mycket jag skulle spruta in (412.5), men det gick bra. Den 26/1 blir det blodprov och sedan vul den 30/1. Hoppas att äggblåsorna växer och blir jämnstora

• Petris

Hej! Vill gärna va med här om ja får!:) 30 år är jag och gör min andra ivf som är på Huddinge sprayar med synarela sen 25/1 och ska hålla på m de tills de är dax för sprutstart som är den 18/2, 27/2 bil för att kolla äggblåsorna och ÄP planerat till vecka 10. Vill ngn va snäll och lägga till mig? :)

Svar på tråden IVF 2015 januari - februari