• Kakan1976

IVF 2015 januari - februari

lisodan skrev 2015-02-19 20:19:09 följande:

Idag fick vi se ett litet pickande hjärta! Embryot har perfekt storlek för att vara 7+2. Vilken lycka! Vilken lättnad! Tiden sedan plusset har fyllts av en massa symtom, hopp, försvunna symtom, oro och färgade flytningar. Idag känns det bra! Mycket bra!

Härligt!
  • Kakan1976
    Pommac1 skrev 2015-02-20 09:50:43 följande:

Hade äggplock igår. Fick ut nio ägg och inget blev befruktat. Känns så onödigt! Kliniken ringde nyss.  

Åh fy vad tråkigt!

Stor kram
  • Kakan1976
    Pommac1 skrev 2015-02-20 13:44:46 följande:

Nu har kliniken ringt och de är lika chockade som oss. De trodde inte att detta skulle ske då alla nio ägg var mogna och de tyckte hemskt synd om oss! Nästa gång blir det Menopur ändå och det långa protokollet för de tyckte att äggen såg fina ut! Dock blev det väldigt långdraget (tog ut äggen på dag 15) och det kunde vara det samt mannens spermier som var orsaken (de var inte dåliga men de var inte lika bra som sist). Nästa gång ska de göra en ICSI för säkerhetsskull. Känns skönt! Läkaren trodde vi hade goda chanser trots allt. 

Skönt att de kommer göra ICSI men jag tycker att du borde få vara med och välja om du vill ha Gonal-f eller Menopur...

Bra att de ändå tycker att chanserna är goda!
  • Kakan1976
    Velveteen skrev 2015-02-20 21:11:27 följande:

Å vad ni alla kämpar på!

Jag fick veta i dag att kliniken jag går hos (Nordic IVF Gbg) beslutade att jag Inte behöver göra ett andra ultraljud för att se hur äggblåsorna växt till sig utan den dagen det var planerat så blir det Ovitrelle utan föregående koll och så äggplock onsdag 25/2. Jag hoppas att de inte gör det för att tjäna pengar, för vi gjorde första ultraljudet på en klinik i vår hemmaort och då får Nordic betala 3000:- till dem för varje ultraljud. Nu slipper dem det... Jag är lite skeptisk till privatkliniker, även om bemötandet från dem har varit jättebra.

Någon annan som bara behövde/fick göra ett ultraljud under tiden ni sprutade?

Gjorde också bara ett på Nordic och det slutade bra! På Sahlgrenska likaså men då gjorde man ett blodprov också.
  • Kakan1976
    Längta skrev 2015-02-21 12:25:52 följande:

Hej alla. Testdag på tisdag men har funderingar på om jag ska tjuvtesta imorgon. Vill gärna kunna smälta resultatet på en helgdag vad de än blir för resultat ist för mitt i veckan när de ska jobbas och man ska fungera.

Men velar till och från. Jag e rädd de ska bli som vpr första ivf. Gravid men missfall i v6.

Jag har inte haft en blödning eller nå färgade flytningar.

Och känt jätte mkt i magen och mått kasst.

Men vpgar nog inte riktigt vara riktigt säkerförrän man sett på ett ultraljud oxh helst efter v 12.

Uch nu bygger ja upp de alldeles för mkt.

Självklart blir jag överlycklig om de visar gravid.

Jag känner likadant som dig. Plussade flera helgen på RD 10, testade på söndagen eftersom jag ville vara hemma i lugn och ro när vi såg resultatet.

Fick också missfall vecka 6. På mitt gjorde IVF-försök och är hur orolig dom helst.

Jag försöker ta en dag i taget och vi är ju verkligen en bra bit på väg.

Stor kram
  • Kakan1976
    Längta skrev 2015-02-21 19:29:57 följande:
    Åh håller tummarna att de går vägen för er denna gång. Stooor kram.
    Detsamma!
  • Kakan1976
    Längta skrev 2015-02-21 22:34:21 följande:

Nu e ja verkligen livrädd för att göra testet imorgonbitti.

De har kommit svagt svagt cremefärgat glegg från lutinus i bindan nu på kvällen...

Ska ja redan börja bryta ihop... Va fasen..

Herregud ja orkar inte de här.. Och nu när sambon inte e hemma heller. :(

Åh fy vad jobbigt. Håller verkligen tummarna för att allt är som det ska och att det blir ett positivt test imorgon.

????
  • Kakan1976
    Längta skrev 2015-02-22 08:07:51 följande:

Om de ändå bara kunde börja blöda så ja verkligen känner och fattar att de inte blev ngt.. Men nä då.

Fy fan. Världens sämta dag.

Ibland kan Lutinuset fördröja mensen. Men vissa testar inte positivt förrän sent heller och är lågdosare på hcg. Hoppas på det senare!
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari