ljungen78 skrev 2015-02-19 08:43:52 följande:
Josefinehej och Kingston >> Åh vad skönt att ni har kommit igång med träningen. Jag ska banne mig också sätta igång. Har läst så mkt konstigt om det här på FL, bl a, att jag knappt vågat även om min (mkt kompetenta) läkare har sagt att det är helt fine så länge man inte elittränar. Saknar löpningen! Jobbigt också om man ska behöva ändra hela sitt liv under den här tiden, det måste ju vara sämre att inte må bra än att röra lite på sig. Jag tänker också såhär: är det ett livskraftigt embryo och om meningen är att det ska bli en bebis, då blir det det.
Angående lutinus så är det svårt att veta vad som är biverkning och ej. Jag har tagit det sedan äggplock och är nu på ruvardag 12 med 5-dagars blasto. Känner mig trött, har molvärk och har sjukt ömma och svullna bröst. Vagt illamående har kommit de senaste 3-4 dagarna så min förhoppning är att det kanske är ngt som har att göra med att jag blivt gravid... *hoppas,hoppas,hoppas*. Tar även progynon sedan samma dag, så delar av biverkningarna kan ju bero på det.
Har inte vågat tjuvtesta, men på lördag är officiell testdag så då smäller det. Har nog aldrig varit så nervös i hela mitt liv... Vill nästan inte att dagen ska komma.
Håller alla tummar och tår för oss!!!
det är precis sådär jag också känner! Att jag inte tänker lägga mig på soffan i 2 veckor och bara vänta. Är det meningen att lilla fröet vill stanna och växa så gör de det iallafall! Självklart inte stenhård träning utan jag har gått promenader varje dag sedan äggplock och på RD5 började jag lyfta vikter igen. Min kropp är van vid hård träning sedan år tillbaka så tror den mår bäst av detta. Man måste ju lyssna på sig själv :) och att ligga stilla i 2 veckor får mig att må dåligt.
okej! jag känner ingenting faktiskt. Har ömma bröst helt klart. Min sambo tar tag och ruskar om dem lite för ofta och då skriker jag, hahaha. Meeen den känslan är jag med om varje månad mellan ägglossning och mens utan plus så litar inte på den känslan. Lite molvärk annars ingenting. Jag hoppas det är bra att inte känna så mycket för ofta har jag haft såå mycket symtom varje månad men aldrig gravid förutom en gång när jag var det och hade inga symtom.
oj vad spännande! Vad bra med testdag på en lördag! (även om det är plus eller minus) lycka till! Heja dig och fröet i magen!
jisses, vad långt de blev. :P aja läs eller inte läs haha. i denna fas är man i behov att skriva av sig. (jag skriver dagbok på datorn sedan ivf-start), gör andra också det?