• JK8808

IVF 2015 januari - februari

Otrivelle är samma spruta som gonal-f om du tagit in, bästa sprutan enligt mig :)

• JK8808
    misame89 skrev 2015-03-19 17:11:43 följande:

Nu är jag äntligen en ruvare så nu äre bara hoppas hoppas att det fortsätter dela sig som det ska i livmodern :)

Btw är det någon som vet hur högt lutinus ska föras upp ungefär ? Känns ju lite obehagligt när man kommit in en sådär 8-10 cm :O

Till mig sa de iallafall att lutinusen ska in så långt in man kan, så den är så nära livmodertappen som möjligt :)

Mycket lättare o få in den långt in med staven än med fingret enligt mig själv iaf :)
  • JK8808
    misame89 skrev 2015-03-31 09:16:38 följande:

Hj ! Har testat minus två gge nu första dag 10 och nu dag 12 :(

Har ett dagars insatt men hoppet är typ borta nu när man läst om många som plussat på dag 10 och 12..har platt mage nu och bara lite molvärk ibland men den har avtagit en del...brösten är inte ömma alls men svullna..kännns som det är riktigt kört ! Testade med stickan från kliniken vet inte vad det e för nått märke men antagligen nå billig variant ..inbillar mig att clearblue kanske kan visa plus då det är ett utav det känsligare testen på marknaden..samtidigt känns det sååå onödigt att gå och köpa ett clearblue när man fått negativt dag 12..det borde väl visa nått svagt på sånt där billigt test eller ? Har ni varit med om liknande men sen fått pluss ?

Jag testade minus på dag 12 och 14. Fick sedan pluss på min testdag (dag 21), så nej det är Avsolut inte för sent för dig :)
  • JK8808
    misame89 skrev 2015-03-31 16:44:43 följande:

Jag hoppas så innerligt att du har rätt :) måste tillägga att jag fått jättesvaga spökstreck när jag testat 2 gånger både dag 10 och idag 12..dock så tar det längre tid än 10 min för det att ens synas så jag vet inte det är nog inget även om man verkligen vill tro nu när man sett det två ggr !

Får hoppas att dina streck växer till sig :) när har du din riktiga testdag?
  • JK8808
    misame89 skrev 2015-03-31 17:38:14 följande:

På lör dag 16 efter insättning..hur kommer det sig att du hade testdag 21dagar eftrr ?

Ingen aning faktiskt. Vissa verkar ju ha på dag 14 med så det är nog helt olika :)
  • JK8808
    lisodan skrev 2015-03-31 20:40:40 följande:

Dessa har jag testat positivt tidigt på. www.testlagret.se/graviditetstest. Rd 9 och Rd 10

Däremot vet jag en väninna som hade andra stickor- då tog det lång tid innan plus. Dessa kan du få snabbt hem i posten- om du orkar vänta en dag till. Jag har aldrig testat med Clearblue förutom ägglossningstest och de var värdelösa- visade fel och jag fick ta om. Vet inte varför Clearblue är så populära- kanske man blir lurad av att de är dyra och tror att de är bättre? Jag trodde också de var bäst förr, men uppenbart har testlagrets funkat mycket bra för mig.

Sen får du inte glömma att det är individuellt hur tidigt man testar positivt. Dumt att jämföra med andra.
    Lycka till!

Clearblues grav och ägglossningtestee har alltid funkat kanon för mig iaf men de kanske e olika från person till person
  • JK8808
    misame89 skrev 2015-04-01 17:35:52 följande:

Men äre 21 dagar efter äggplock du räknar lr 21 dagar eftrr embryoåterföringen ?

21 dagar efter ET :)
  • JK8808
    misame89 skrev 2015-04-01 19:17:52 följande:

Oj ! Skumt att din klinik hade så många dagar efter ET..men kanske för det finns risk för tidigt missfall. Har hört om 18 dagar men sen finns det ju kliniker som min 16 dagar och sen bara 14 dagar. Men verkar ju som majoriteten ändå fått pluss runt ruvardag 12 så känns som om jag är en utav dom som tyvärr inte lyckats den här gången :(

För verkar ovanligt att inte plussa på dag 14 ens och sen inte inte förens dag 21 efter ET..men du slutade testa efter dag 14 för att sen vönta till testdagen lr ? Isf kan du ju plussat flera dagar innan =/

Ingen aning om hur det funkar, våra kroppar är väl olika. Jag fick däremot bara vara gravid 2 v ca innan jag fick missfall så ja skulle hellre sluppit dedär plusset.

Men jag hoppas det går fint för dig!

Är det din första ivf?
  • JK8808
    misame89 skrev 2015-04-01 19:30:17 följande:

Usch vad hemskt ! Beklagar verkligen !

Men kanske därför du fick sent pluss =/

Ja det är den första..vet du om man får göra FET direkt efter ivfmensen lr hur dungerar det där ?

JK8808 skrev 2015-04-01 19:24:19 följande:

Ingen aning om hur det funkar, våra kroppar är väl olika. Jag fick däremot bara vara gravid 2 v ca innan jag fick missfall så ja skulle hellre sluppit dedär plusset.

Men jag hoppas det går fint för dig!

Är det din första ivf?

Tack så mycket :)

Nää vi var tvugna att vänta på mensen månaden efter, så vi väntar nu för fullt på aprilmensen så vi får göra FET :)

Men ge inte upp än, de e ju ett tag kvar till din testdag, mycket kan hända :)
  • JK8808
    89Madeleine skrev 2015-04-04 08:36:23 följande:

Vill tipsa alla er med facebook att gå med i gruppen "IVF Sverige"

Där kan man dela med sig av sin IVF resa, läsa andras resor eller bara skriva av sig. Den är sluten, så endast medlemmar kan läsa inläggen.

Vad kul! Det ska jag göra :)
  • JK8808

Hittar bara den som heter IVF Sverige AB, de verkar va något annat :)

• JK8808
    misame89 skrev 2015-04-04 10:09:21 följande:

Fick tyvärr tidigt missfall antagligen för 2 dagar sen.fick feber och frossa dagen innan och nu äre klumpar och tjocka strängar i blodet så vanlig mens kan det inte vara för så brukar det aldrig se ut för mig :(

Känns supertråkigt men jag trodde jag skulle bli mer deppig än såhär..kanske lever man fortfarande på hoppet om att det tar sig nån utav dessa 2 försök som är kvar.

Vi ska få göra FET redan denna månad om min ägglossning kommer som den ska. Dock har vi bara en blastocyst i frysen så om den klarae upptiningen är ju inte så säkert.

Sen har jag ju läst att det inte är det bästa att ta från samma äggskörd om man nu fick minus/missfall på första

Där jag läste menar dom på att det kan vara en dålig skörd och att alla ägg är av dålig kvalite innuti =/

Det kan ju stämma till viss del då det också framgått att om man fått barn på första skörden och har embryon i frysen från den skörden så äre större chans att det blir nått av det på syskonförsöket..

Ska iaf höra med min klinik om den saken för har ingen lust att slösa bort ett försök fär chanserna kan minska..

Hur går allt?

Okej det med dålig skörd visste jag inte, vi har ju 4 ägg i frysen. Hoppas inte det blir missfall igen :/

Skönt att ni inte behövde vänta 1 månad som vi behövde.
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari