• Kingston

IVF 2015 januari - februari

Får jag hoppa in här?

Har fått lite lätt panikångest!

Jag och sambon har försökt med att få till ett syskon i snart två år utan framgång och igår var vi hos läkaren för att diskutera det här med ivf.

Tanken var väl att köra igång så smått men nu kom min mens redan idag, lite oväntat, och nu ser det ut som om vi kanske får köra igång redan imorgon eller på torsdag!

Snacka om att verkligheten slog till fortare än jag kunnat ana!

Nervös, ångest, lycka och skräck allt i en enda salig blandning!

• Kingston
    lisodan skrev 2015-01-27 12:10:57 följande:
    Välkommen. Förstår att det känns läskigt. Jag har precis gjort mitt andra försök och minns hur orolig jag var innan det första. Kommer knappt ihåg vad läkarna sa. Men för oss blev det en jättefin upplevelse- även denna gång. Det kan faktiskt vara himla romantiskt att göra IVF trots all inblandning av läkare och mediciner. Man gör ju det tillsammans smile1.gif Kanske lika bra att köra igång? Ska du göra långt protokoll med spray- eller bara spruta? Lycka till!
    Tack :)

Ja jag kör på om vi får det! Här ju väntat länge nog nu tycker jag ;)

Men jag hade väl hoppas på lite mer mental förberedelse. Men det kanske är lika bra att inte tänka så mkt?

Det blir isf den korta varianten med sprutor (läskigt bara det!!)
  • Kingston
    Niskan15 skrev 2015-01-27 17:11:22 följande:

Lite uppdatering från mig: var på ultra idag (7e sprutdagen). Enligt läkaren såg det bra ut har ca 9 äggblåsor. Vet dock själv inte om 9 är en bra siffra. Blir ultra på fre igen och äggplock på ev. måndag eller tisdag. Så nervös!!!

Hejsan!

Ville bara säga att när jag pratade med min läkare igår så tyckte han att 8-10 äggblåsor är det mest optimala. Varken för lite eller för mycket... Så att du har 9 verkar ju med andra ord helt perfekt! Bra jobbat och lycka till :)
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-01-27 15:49:14 följande:

Välkommen hit och hoppas att allt kommer gå bra för dig :) skönt att få göra korta protokollet! Skriv in dig på listan!

Tack så mkt!

Kan man skriva in sig i listan ifrån mobilen?

Jag skriver in mig om någon dag eller två OM det verkligen blir av :)
  • Kingston
    Monsan skrev 2015-01-27 21:36:16 följande:

Tar lite emot att ställa denna fråga i detta forum, men hur tidigt kan man se en graviditet på vul? Jag har gått och väntat på min mens för att få komma igång med sprutorna.. Idag hade jag gått över med två dagar och tänkte att det var stress för att få komma igång.. Tog ett grav test för att lugna mig att den bara är sen, men till min stora förvåning visade det plus... Efter 2,5 år, utredning och nu påbörjad ivf händer det naturligt... Varför såg inte läkaren detta på bil förra tisdagen... Hade sista mensen 31/12 och borde väl vara i v.4 då.. För tidigt att se eller kanske ett missfall...

Jag tror inte man kan se det förrän i vecka 6. Men ni får gärna rätta mig om jag har fel :)
  • Kingston

Ja då kör vi då! Med sprutstart imorgon. Hur kunde det här gå så snabbt?

*totolförvirrad och typ livrädd* :D

Skriver in mig i listan om jag kommer åt en dator

• Kingston
    Fröken Smilla skrev 2015-01-29 06:24:37 följande:

Alltså. Mensen kom aldrig riktigt igång igår, och igår kväll kändes mitt underliv konstigt svullet. Jag var också galet trött, och sov som vanligt dåligt. Jag tänkte att jag orkar inte med den här ovissheten och kl 5 nu imorse gjorde jag ett gravtest, och det blev positivt...!

Jag vågar inte riktigt tro på det och vill inte ta ut något i förskott, ska fortsätta testa i dagarna som kommer. Det var dessutom med ett test från Testlagret så man kanske inte ska lita på det. Mina CB-tester ville jag inte riktigt använda än.

Så nej, man vågar inte tro på det, men visst tändes hoppet igen...

Jävla kropp alltså. Vilken bergochdalbana!

Jag vill inte lägga till det i listan förrän vi är helt säkra.

Grattis Smilla! Nu håller vi tummarna :)
  • Kingston
    Gweny skrev 2015-01-28 21:49:16 följande:

Hej, hoppar gärna in hos er. 

Vi var på SU idag och fick reda på att jag ska börja spraya i februari och om allt går bra blir det äggutplock v.12.   ska bli spännande och kul att följa era andra som är några steg före i färden. smile1.gif

Kul att du hänger med in hit Gweny!

De andra trådarna verkar gå lite trögt :)

Jag kör igång med sprutor ikväll. Hyfsat nervöst det här är! :)
  • Kingston
    Josefinehej skrev 2015-01-29 08:08:57 följande:
    jag gjorde min första spruta igår kväll! Gick hur bra som helst. Först stod jag där som ett fån när jag skulle blanda allting och fick lite panik, rädd att göra fel hahaha. Men, det känns ingenting så man är nervös i onödan faktiskt :) be någon annan göra om det är jobbigt för dig. Lycka till! :)
    Tack för några lugnande ord!

Jag kommer förmodligen tveka 1000ggr innan jag väl får tagit den där första sprutan. Men det är ju bara att göra tänker jag... Precis som när man skulle peta in linser i ögonen för första gången (tyckte det var typ lika läskigt :P).
  • Kingston
    väntar2015 skrev 2015-01-29 15:15:07 följande:

Hej alla fina därute!

Har varit på första mötet nu och ska börja med sprutor nästa mens som borde bli runt den 20-21 feb.

Hur har ni som jobbar gjort med ledighet när ni med kort varsel måste åka in för blodprov, vul, äp och allt vad som komma skall, jag antar att jag måste berätta för chefen vad vi har på gång, men känns tråkigt att behöva sjukskriva sig och få karensdag om jag skulle jobba dem dagarna. Så klart är det ju alla gånger värt det men funderar hur ni löst det :)

Jag har inte berättat för min arbetsgivare utav många anledningar...

Så man blir en jäkel på att ljuga ;)

Men vi har ju ett barn sedan innan, så här drar vi till med allt möjligt som vab, tandläkarbesök, sjukskrivningar och tandläkarbesök ;)
Svar på tråden IVF 2015 januari - februari